Wheelies en burnouts, wat is nou DE manier?

Revolution

MF veteraan
2 jun 2001
16.917
0
#1
Niet dat ik daar voorlopig aan wil beginnen maar ik ben wel benieuwd wat nou de beste manier is. Ik heb laatst even geprobeerd op mijn FZR400 om te kijken of ik bij vol accelereren het voorwiel los kon krijgen, lukte niet hoewel het voorwiel wel 'licht' werd. Toen maar opgehouden met proberen. :)

Ik probeerde het dus om vanuit stilstand de koppeling te laten komen en dan pas gas te geven, dus vanaf stationair.
Of moet je juist eerst gas geven tot bijvoorbeeld een 7000 toeren en dan pas de koppeling laten komen? :?

En een burnout, is dat hetzelfde verhaal? Dus eerst volgas, 10.000 toeren bijvoorbeeld en dan de koppeling loslaten? :?

Zoals gezegd, niet dat ik het eerst van plan ben maar ik ben wel benieuwd. :)
 

poohbeer

MF veteraan
19 mei 2001
7.139
0
www.pricewatch.be
#2
"Niet dat ik daar voorlopig aan wil beginnen maar ik ben wel benieuwd wat nou de beste manier is. Ik heb laatst even geprobeerd op mijn FZR400.."

nu, wat klopt er niet in die zin? })
 

Revolution

MF veteraan
2 jun 2001
16.917
0
#3
"Niet dat ik daar voorlopig aan wil beginnen maar ik ben wel benieuwd wat nou de beste manier is. Ik heb laatst even geprobeerd op mijn FZR400.."

nu, wat klopt er niet in die zin? })
Ehh, nadat ik het heb geprobeerd en het niet lukte bedacht ik me dat ik beter eerst ff kon weten hoe het nou eigenlijk moet. :P
Snap je? :) Idd beetje kromme zin. :)
 

NitroMax

MF veteraan
Donateur
#4
Stond al ergens anders op het forum, ff gezocht en via deze link kun je er van alles over vinden:
http://www.motorcycle.com/mo/mctext/burnout.html

[edit] Hmmm, link werkt niet. Ehh Pooohbeer?? Ik zal je noooooooit meer pesten als je me hiermee helpt ( vingers gekruist achter m'n rug :) ). Anders: "copy" en "paste" ![/edit]

_________________
Nitrous: lethal speed through chemistry.

[ Dit Bericht is bewerkt door: nitromax op 2001-08-19 17:41 ]
 

BertV

MF veteraan
21 mei 2001
11.489
0
39
Amersfoort
#7
Niet dat ik daar voorlopig aan wil beginnen maar ik ben wel benieuwd wat nou de beste manier is. Ik heb laatst even geprobeerd op mijn FZR400...
vertaling: Ik weet voormezelf dat het niet verstandig is maar wat is nu de beste manier?


 
19 mei 2001
1.525
0
#8
Niet dat ik daar voorlopig aan wil beginnen maar ik ben wel benieuwd wat nou de beste manier is. Ik heb laatst even geprobeerd op mijn FZR400 om te kijken of ik bij vol accelereren het voorwiel los kon krijgen, lukte niet hoewel het voorwiel wel 'licht' werd. Toen maar opgehouden met proberen. :)

Ik probeerde het dus om vanuit stilstand de koppeling te laten komen en dan pas gas te geven, dus vanaf stationair.
Of moet je juist eerst gas geven tot bijvoorbeeld een 7000 toeren en dan pas de koppeling laten komen? :?

En een burnout, is dat hetzelfde verhaal? Dus eerst volgas, 10.000 toeren bijvoorbeeld en dan de koppeling loslaten? :?

Zoals gezegd, niet dat ik het eerst van plan ben maar ik ben wel benieuwd. :)
Wheelie's heb ik al een paar keer gepost, so use the search ;)

Burnout is heel makkelijk, voorrem inknijpen beetje toeren maken en dan koppeling geleidelijk los laten.
Als je in de hoge toeren komt gewoon koppeling ff inknijpen versnelling hoger pakken en koppeling weer los.
Mooiste is bij een burnout dat je snelheidsmeter gewoon werkt, dus je kunt zien hoe hard je wel niet gaat :9~
 

Wafelijzer

MF veteraan
7 jun 2001
1.669
0
Belgie
#12
JW, bij mij wordt de snelheid niet op't achterwiel gemeten dus hoe snel het juist gaat weet ik niet. zelf vind ik burnouts (rolling!) veel makkelijker en veiliger dan wheelies dus kan je best daarmee beginnen, maar doe dat dan wel als je banden aan vernieuwing toe zijn of anders is het een duur grapje.

wheelies was een tijd geleden dat ik het nog geprobeerd had. (lukt maar matig) maar toen ik nu opnieuw probeerde ging het veel vlotter. wat meer zelfvertrouwen en een betere kennis van je motor kunnen veel doen dus als het niet meteen wil lukken wacht dan wat af en probeer wat later nog eens zonder teveel te willen op korte tijd en zo brokken te maken (ik spreek uit ervaring :( )
 

DaveCave

Die hard MF'er
7 jul 2001
256
0
www.dakoni.org
#13
Yep de snelheid wordt bij mij ook gemeten bij de as van me voorwiel.

Een burn-out maakte ik in de tweede week nadat ik voor het eerst (met rijbewijs) op een motor zat. Makkelijker dan wheelie omdat er op dat moment iemand naast me stond die het uitlegde.

Wheelie lukt me nog niet (lees: durf ik na vijf jaar nog steeds niet) wel af en toe bij wegrijden bij stoplicht dat me voorwiel heel ff loskomt, maar dat beschouw ik niet als wheelie. Ben te bang dat ik op me bek ga.

Een stoppie ben ik wel al rustig aan het proberen (hoogste stoppie tot nu toe wel 10 cm).

Als je maar niet overmoedig wordt want dan gebeuren de meeste ongelukken, en dan kan je het niet SO WHAT.

Als je maar lekker :] , dat stunten is zeker leuk om te kunnen maar absoluut geen noodzaak.
 

Revolution

MF veteraan
2 jun 2001
16.917
0
#14
Heb gister op het circuit m\'n banden aardig versleten dus kan natuurlijk mijn achterband wel even lekker laten roken. :P
Moet toch nieuwe banden hebben.