wheelies maken (per ongeluk)

Haha ja ik ook, stond afgelopen zondag vooraan bij een stoplicht, ik denk van: ik zal eens lekker hard wegtrekken :) dus ikke gassen, plat op de tank, kwam ie toch los, grappig gevoel })
 
Nou rijd ik nog maar net 2 maanden (pas m`n rbws) maarreh ik moet zeggen : op de motor rulez ! Al die kicke shit is nog allemaal betrekkelijk nieuw voor mij dus volgens mij extra genieten ! :) Vroeger reedt ik op een honda mb125 die ging ook als een speer (woog bijna niks) Maar op m`n cbr geniet ik als hij er vandoor gaat boven de 7000 toeren , echt wreed ! (nee ik heb nog niet op een R1 gereden) :9

cbr ben
 
Als mijn vriendin mee rijd, en neen ze weegt geen tien ton (zo een 61 kilootjes), dan moet ik verdekke zachtjes met de gas omspringen om het voorwiel beneden te houden! Als ik alleen rij, dan doet ie een whieli in 1-ste en tweede zuiver op de gas. :9
 
Toen ik net mn monster 900 had, een beetje stoer willen optrekken na een terrasje. Voorwiel kwam behoorlijk de lucht in. Vooral mn vriendin die 8erop zat had het goed benauwd. })
 
Laats stond ik bij een stoplicht met mijn maat naast mij (beide een cbr 600)
We hadden zòn kilometer ongerepte warm-zwartasfalt voor ons liggen ,Mijn maat begin een beedje gas te geven zo van : "ff knalle ?" Het licht sprong op groen en we gingen als een speer er vandoor !
Omdat ik mijn vriendin achterop had wilde ik dit compeseren door mijn kopeling te laten slippen bij het opschakelen.....toen ik hem in zijn 3 zette merkte dat ik mijn voorwiel de grond raakte !
Nou ben ik wel gewent dat de voorkant iets omhoog komt maar dat mijn wiel loskwam had ik nog nooit gehad (bij deze snelheid)
Ik vond het wel cool , echt veel liet ik mijn koppeling niet slippen. (cbr600f4)

Hebben andere ook onbedoelde weelies gehad ?

cbr ben


volgens mij is de technische term daarvoor "acceleratiehupje" :+
 
1 keer gehad bij het wegrijden van de stoplicht, wist niet dat ie omhoog was gegaan alleen merkte ik dat toen ik naar zijn 2 zou en terug stuiterde op het asvalt.

Maar wat een heerlijk gevoel zeg *D
 
Goeiedag allemaal,

Ik heb echt respekt voor jullie,ik ben elke keer als ik rij wel in mijn achterhoofd bezig met wheelies maken,maar ben zo bang dat mijn motor achterover gaat of ghebeurt dat niet zo snel??

Volgens mij is het technisch niet zo'n probleem met mijn motor,een suzukigsxr600srad(1999),ik heb het een enkelen keer in de 1 geprobeerd,ff 8000 toren ervoor zetten en dan gas los en gelijk weer open,je voelt wel dat ie wil maar het geeft een rotklap op mijn ketting,en dat is geen lekker gevoel,nu zou je zeggen dat ie ook wel zonder koppeling wil dus gewoon op het gas,kan iemand mij een paar tips geven???bvd Ranco
 
wheelie.jpg

oeps !!!
foutje
 
Laatst bewerkt:
Haha, dit verschijnsel ken ik ja. ;)
Als ik bij hem achterop zit, dan wil dat ook nog wel es gebeuren als ie een wedstrijdje doet. :]
Enneh, met een beetje mazzel, heb ik deze week een eigen motor! *D *D
 
Die ga ik onthouden voor als ik eens aangehouden word voor een wheely.

Nee meneer agent, het was een acceleratiehupje :)

haha LOL :+

je kan ook zeggen als je wordt aan gehouden omdat je te hard rijdt
agent: u rijdt te hard
jij: nee meneer ik was mn cilinder optimaal aan het vullen *D
 
Goeiedag allemaal,

Ik heb echt respekt voor jullie,ik ben elke keer als ik rij wel in mijn achterhoofd bezig met wheelies maken,maar ben zo bang dat mijn motor achterover gaat of ghebeurt dat niet zo snel??

Volgens mij is het technisch niet zo'n probleem met mijn motor,een suzukigsxr600srad(1999),ik heb het een enkelen keer in de 1 geprobeerd,ff 8000 toren ervoor zetten en dan gas los en gelijk weer open,je voelt wel dat ie wil maar het geeft een rotklap op mijn ketting,en dat is geen lekker gevoel,nu zou je zeggen dat ie ook wel zonder koppeling wil dus gewoon op het gas,kan iemand mij een paar tips geven???bvd Ranco


Zonder koppeling is link om over te gaan, met koppeling is meer gecontroleerd

Lees anders op Motorfreaks het intervieuw met Kevin Carmicheal eens.
 
Ik heb deze al een keertje gepost, maar ik was er zo trots op dat ik het in dit topic nog maar een keertje doe ;-)
full




Per ongeluk wheelie: gebeurde me heel vaak met mijn blade, maar deze lijkt wel alsof ik die veel meer onder controle heb.
Voor een stoplicht win ik ook eigenlijk altijd. Terwijl de rest op z'n achterwiel hangt vlieg ik rechtdoor. (ik rij met lichtslippende koppeling weg)

Expres wheelie: Je hoort heel veel mensen die het voor elkaar krijgen door eerst gas tegeven, dan los en gelijk er weer op. Maar als ik het op die manier probeer lig ik er zowat af. Ook als ik gewoon het gas open draai bij de 5000rpm vliegt ie zohard omhoog dat ik er gewoon bang van word.

De enige goede manier voor mij om hem de lucht in te krijgen is toch echt met de koppeling.

Ik rij ongeveer 4500-5500rpm dan knijp ik even een heeel klein stukje mijn koppeling in geef gas tot ongeveer 8000rpm en dan laat ik hem los. Ik corrigeer dmv gas geven en loslaten.
Eerlijkheid gebied me wel te vertellen dat ik dit kan omdat ik een R1 heb. Volgens mij kan je hem nooit zo corrigeren als ik doe met een 600tje. Dus helemaal goed is mijn techniek nou ook weer niet.
Ik rij hem helemaal door zijn toerengebied heen en het schakelen lukt dan weer niet.

Hoe langer ik oefen hoe langzamer die aan het eind van zijn toeren komt, dus ik hou hem steeds meer in evenwicht.

Tot aan de dag dat ik het 100% goed kan > gewoon dooroefenen!

 
Laatst bewerkt:
Zelfs mijn kleine GS500E met z'n 48 peekaatjes wil "acceleratiehupjes" maken! }) :}

De eerste keer op een punt waar het menigeen voor het eerst voor zal komen denk ik: ik was in de eerste versnelling snelheid aan het verminderen voor een rood stoplicht, toen deze op groen sprong zat ik nog net in het gunstige toerengebied voor de GS500E (6000 tpm +) en daar ging het voorwiel 10-15 cm van de grond! Heb 'm bij het volgende stoplicht nog even een klopje op z'n tank gegeven... :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan