wheelie's maken

tomba01

Die hard MF'er
6 sep 2003
410
0
haarlem
goeden middag dames en heren.

Ik tomba ben al 5 maanden in het bezit van een R6 en zou graag een keer wat uitleg krijgen over het op 1 wiel rijden.( achterwiel )
Ik weet niet of jullie het leuk zouden vinden om een keer af te spreken om het 1 en ander op film te zetten ( digitaal ) ??????
En om mij en mijn vrienden ook R6 rijders de veine kneepjes bij te brengen, lijkt mij helemaal super.
Ik hoor het wel en alvast bedankt voor jullie reactie............
( filmpjes, foto's) zijn altijd welkom

groetjes TOMBA :)
 
koop een rsv mille of tuono en na 1 proefrit van een half uur kan je al aardig een wheely maken :}
 
Les 1 koop een blade uit 93 haal er alles af wat niet nodig is en ga daar eens lekker mee klooien! want je rijdt alles naar de klote :] :] :]
 
Ik heb een R6 uit 99...
Heb geoefend met wheelys in de 2, maar dan moet je toch wel behoorlijk aan de koppeling hengsten wil je hem op het balanspunt gooien... Anders blijft het bij een beetje stijgeren...

In de 1 heb ik hem redelijk onder controle. Bij ongeveer 5000rpm geef ik een trek ik het gas open en dan rijd ik door tot aan de 15000rpm op het achterwiel... Gaat prima. Overschakelen lukt me niet..
Ik heb nu het blok in de poeier... Waarschijnlijk een drijfstang lager eruit gelopen....

Hopelijk komt dit niet door het wheelyen... Anders toch maar een R1....?
 
Nou, gelukkig was het geen drijfstanglager... Dat was een redelijk duur geintje geweest aangezien dan de krukas opnieuw geslepen en gericht moet worden...

Er is een stukje klepgeleider afgebroken en in de cilinder gevallen... Cilinder heeft eigenlijk niks geleden maar laat ik toch even nakijken... Paar nieuwe klepgeleiders en kleppen en hij kan is weer gefixt!

Schijnt dat de eerste R6-en slechte klepveren hebben... Waarschijnlijk is er een veer gebroken waardoor de klep is gaan stuiteren en er een stuk klepgeleiding is afgebroken...
Ongelooflijk dat binnen 2 seconden ofzo zoiets kan gebeuren... Hopen dat ik na de reparatie nog wat meer wheely-plezier kan beleven....
 
hey stofzuiger, gelukkig valt het nog mee.
en wat zei de monteur? heeft het iets met de wheely's te maken of niet...
 
hey tomba
hier heb je vast een foto van een wheely'tje.
maar das met een R1 ik kan je weinig tips geven hoe je hem moet maken met de R6.
bij de R1 is het gewoon gas opendraaien en dan gebeurt het al, je mag hem wel overkopen })

Bijlage: wheely3klein.jpg
 
Hey kel!

Ik heb niet gevraagd of het wat met de wheely's te maken had... Waarschijnlijk gewoon dus een slechte klepveer...

Vanavond niet vergeten he! 20:30 bij mij!
 
Foto is niet echt duidelijk.

full
 
ik heb nogwel wat info, het is alleen in het engels dus hoop dat je een woordenboek bij de hand heb dit is het:

http://www.teamx-treem.net/howtowheelie.htm

hier staan 3 manieren hoe je uberhaupt je wiel van de grond krijgt
en hoe je later(als je het kan) kan gaan schakelen (zelfs zonder te koppelen |( )
veel oefen plezier

P.S. Je kan daar ook van die 12 'o' clock bars kopen (dan beschadig je je achter-licht/kap niet als je iets te ver doorgaat) Veel plezier!!
 
Gewoon blijven oefenen!!!

Heb ik ook gedaan, en doe dat nu nog :)

Mijn record ligt momenteel rond 1 km.

Dus moet nog ff verder, want ik wil verder dan Max kunnen })
Dus er moeten nog ongeveer 4,5 km bij...

Ik weet niet of je een stuurdemper hebt, maar als je die hebt, zet die iets strakker.

Suc6!
 
wheelie's


Gewoon TL kopen en je koppeling te snel laten opkomen.
(kost wel wat maar een wheelie is zo gemaakt ;) )
 
als oud R6 rijder, zelf deed ik de wheelie in de eerste versnelling puur op kracht, je rijdt gewoon naar de 7 A 8000 toeren en vervolgens geef je in eens een ruk aan je hendel.

hij komt wel abrupt omhoog maar daar moet je je balans in zien te vinden
full
 
Ik heb met mijn R6 een tijdje in de 2 geoefend met koppelen maar dat kreeg ik niet goed onder controle.
In de 1 doe ik ongeveer hetzelfde als hierboven beschreven. Alleen doe ik het bij ong. 6000rpm. gas open, gas dicht en op het moment dat hij weer uit de vering komt 'bounce' ik hem gewoon omhoog. Dan is het puur ballen hebben om het gas open te houden (de eerste paar keer schrik je waarschijnlijk al als hij 10cm los komt) en dan het gas open houden en oefenen op het balanseren....

Suc6!
 
wat ook meestal wil helpen om een wheelie te vergemakkelijke is om tegen de wind in te rijden ipv met de wind mee, maar pas wel op hij kiest daardoor wel makkelijker het luchtruim *D
 
Mijn motor heeft geen vleugels hoor die het klimmen makkelijker maakt!!!

Wat wel helpt is tegen een helling op een wheely maken. Zwaartepunt en zo!!!
 
Kom ik toch op de vraag, hoe slecht is het voor je koppeling om vanuit stilstand te wheelieen :?
Ik heb namelijk gehad dat ik 5 minuten geprobeerd heb vanuit stilstand een wheelie te maken en dat toen in een keer mijn koppeling doorslipte.
Dit was zo erg dat de koppeling bleef slippen en dat ik nu nieuwe koppelingsplaten aan het bestellen ben |(

Nu is mijn vraag ik begrijp dat een wheelie nooit goed voor je motor is
Is een wheelie heel slecht, of valt het mee. En maakt het nog uit of je een wheelie vanuit stilstand of rijdend maakt.(slechter makkelijker??)
 
Mijn motor heeft geen vleugels hoor die het klimmen makkelijker maakt!!!

Wat wel helpt is tegen een helling op een wheely maken. Zwaartepunt en zo!!!

Van een helling af gaat het toch wel makkelijker hoor.

Heuvelop gaat er al veel vermogen op aan het omhoog trekken van de motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan