Ik ben sinds een week regelmatig aan het oefenen en nu heb ik een paar vraagjes. Ik rij op een 2001 fireblade en daarmee loop ik constant tegen twee zaken aan die het o zo belangrijke vertrouwen een beetje doen verdwijnen .
Het voorwiel omhoog krijgen in de eerste versnelling (ongeveer 6500 toeren)is geen probleem, maar op het moment dat het voorwiel een centimeter of 20 of 30(schat ik) boven het wegdek hangt versneld de opwaartse beweging nogal. In combinatie met de beroemde aan/uit benzineinjectie van Honda, zorgt dit voor nogal zenuwachtige taferelen .
Ik heb al de tip gehad om het dan in de tweede versnelling te proberen. Dit moet makkelijk kunnen, zeker met een 900, maar......dat krijg ik dus niet voor elkaar . Ik rij met een gangetje van 60-65 km/h, trek mijn koppeling iets in laat het toerental stijgen naar ongeveer 8500 toeren en laat de koppeling los. Dan gebeurt er dus helemaal niks. Een klein schokje is het enige dat ik merk. Moet ik dat ding in zijn toerenbegrenzer trekken voordat hij in twee omhoog komt?
Als ik Maximum een wheelie zie maken, lijkt het wel alsof het toerental nauwelijks stijgt en toch komt het voorwiel omhoog en nog heel rustig en beheerst ook , ipv dat het voorwiel gelanceerd wordt, Jackass style(ook maar niet fijn om het zo voor de eerste keer te proberen).
Vraag 2 gaat over de zithouding. Als het voorwiel omhoog komt, trek ik automatisch het stuur naar rechts, dit geeft geen prettig gevoel wanneer het wiel weer land. Ik probeer zoveel mogelijk te ontspannen, maar ik moet me toch ergens aan vast houden. Alleen mijn knieen om de tank klemmen werkt bij mij niet goed. Als ik mijn armen volledig ontspan, komt er weer heel veel spanning op mijn benen en vooral rug te staan en ik vind het lastig mijn motor gecontroleerde correcties te geven, wanneer ik veel kracht nodig heb om "ontspannen" te zitten. Ik kan me voorstellen dat op bijvoorbeeld een Bandit, waar je veel meer recht op zit, dit probleem niet speelt, maar ik zie dat de meeste wheelies toch op een supersport getrokken worden. Ben ik te klein? Te korte armpjes? Is het bekend probleem met een simpele oplossing? Of moet ik er maar aan wennen en meer spieren kweken. Iemand tips?
Het voorwiel omhoog krijgen in de eerste versnelling (ongeveer 6500 toeren)is geen probleem, maar op het moment dat het voorwiel een centimeter of 20 of 30(schat ik) boven het wegdek hangt versneld de opwaartse beweging nogal. In combinatie met de beroemde aan/uit benzineinjectie van Honda, zorgt dit voor nogal zenuwachtige taferelen .
Ik heb al de tip gehad om het dan in de tweede versnelling te proberen. Dit moet makkelijk kunnen, zeker met een 900, maar......dat krijg ik dus niet voor elkaar . Ik rij met een gangetje van 60-65 km/h, trek mijn koppeling iets in laat het toerental stijgen naar ongeveer 8500 toeren en laat de koppeling los. Dan gebeurt er dus helemaal niks. Een klein schokje is het enige dat ik merk. Moet ik dat ding in zijn toerenbegrenzer trekken voordat hij in twee omhoog komt?
Als ik Maximum een wheelie zie maken, lijkt het wel alsof het toerental nauwelijks stijgt en toch komt het voorwiel omhoog en nog heel rustig en beheerst ook , ipv dat het voorwiel gelanceerd wordt, Jackass style(ook maar niet fijn om het zo voor de eerste keer te proberen).
Vraag 2 gaat over de zithouding. Als het voorwiel omhoog komt, trek ik automatisch het stuur naar rechts, dit geeft geen prettig gevoel wanneer het wiel weer land. Ik probeer zoveel mogelijk te ontspannen, maar ik moet me toch ergens aan vast houden. Alleen mijn knieen om de tank klemmen werkt bij mij niet goed. Als ik mijn armen volledig ontspan, komt er weer heel veel spanning op mijn benen en vooral rug te staan en ik vind het lastig mijn motor gecontroleerde correcties te geven, wanneer ik veel kracht nodig heb om "ontspannen" te zitten. Ik kan me voorstellen dat op bijvoorbeeld een Bandit, waar je veel meer recht op zit, dit probleem niet speelt, maar ik zie dat de meeste wheelies toch op een supersport getrokken worden. Ben ik te klein? Te korte armpjes? Is het bekend probleem met een simpele oplossing? Of moet ik er maar aan wennen en meer spieren kweken. Iemand tips?