Wheelies op De Baars"

Snelle wheelie dicht langs publiek?

  • tuurlijk, oogt het gaafst

    Stemmen: 8 17,8%
  • ach, geen probleem mee

    Stemmen: 3 6,7%
  • sta er nooit bij stil

    Stemmen: 0 0,0%
  • ik vind het link

    Stemmen: 34 75,6%

  • Totaal aantal stemmers
    45

Bikefreak

MF veteraan
20 aug 2002
13.133
4.567
Ik kom af en toe op De Baars: lekker weer, 20-50 man aanwezig. Twee rijen motoren op de brug. En natuurlijk altijd een paar "wheelie-goden".

Nu vind ik dat fantastisch om te zien en hulde aan diegenen die het gecontroleerd en beheerst kunnen uitvoeren. Zou het zelf ook wel willen beheersen.

Maar elke keer als ik daar sta en er komt er weer eentje met hoge snelheid langs denk ik:" ik vind dit de linkste momenten op de Baars".
Ik denk dan altijd: "zou beter zijn als de wheelie-god die wheelie daarachter maakt" (ik bedoel dan net na de brug, daar waar doorgaans niemand mee staat).

Het is dan natuurlijk iets verder weg en oogt minder spectaculair. Maar ja, wel een stuk veiliger dan door die rij mensen heen te blazen.

Wat denken jullie daarvan???
 
Laatst bewerkt:
er staan & er rijden is je eigen verantwoordelijkheid,

ik ga altijd achter het muurtje staan als er een bezig is...
het is een mooie sjowpickken plek om je wheely vaardigheid te demonstreren
ik denk ook wel is bij sommigen dat ze beter nog wa kunnen oefenen op een meer
geschikte plek. maarja

nogmaals, er staan en er rijden is voor eigen risico als het gaat om fysieke veiligheid. de rest is verzekerd.

hou diegenen die rijden altijd goed in de gaten, en als je wheelied dan moet je zorgen dat je als het niet lekker gaat ophoudt. maar er kan altijd iets onverwachts gebeuren.
 
Ik ken de hele situatie daar niet, ik zou niet eens weten waar het is. Maar wheelies maken vlak naast het 'publiek' vind ik toch minder geschikt. Dat is gewoon vragen om problemen want als het mis gaat kun je nergens naar uitwijken.
 
Bikefreak,

ik ben het volledig met je eens. Is ook een van de redenen dat ik liever niet stilsta op het viaduct als het erg druk is.

Daarbij is jou angst al eens werkelijkheid geworden. In het begin van dit seizoen is er een rode TLs onderuit gegaan tijdens een wheelie. De rijder had gelukkig niets bijzonders maar de TLS gleed zo richting "publiek" en motoren. Volgens mij is de motor van Fore hierbij geraakt. En toen was het maar goed dat Yamaha goeie jiffy's maakt want anders was het domino op de Baars geweest.

Toch vind Willy het stiekum erg leuk om te zien.
 
Bij dat soort 'evenementen' is de 'opnaaifactor' natuurlijk erg groot. Je hebt mensen die het kunnen en mensen die denken dat ze het kunnen. Vooral die laatsten vormen een erg groot gevaar voor zichzelf en een ander.
 
Ach....
Gewoon allemaal midden op de weg gaan staan, dan een paar van die pubertjes eroverheen laten rijden.... is alles opgelost.
Dit hoort trouwens toch niet op een motor forum? Vind het meer iets voor TMF.nl ofzo.... :r
 
Ach....
Gewoon allemaal midden op de weg gaan staan, dan een paar van die pubertjes eroverheen laten rijden.... is alles opgelost.
Dit hoort trouwens toch niet op een motor forum? Vind het meer iets voor TMF.nl ofzo.... :r

:?
 
Op vrijdag 16 mei 2003 11:21 schreef Rico het volgende:dus?

Dus: het zou jammer zijn als er toch wat mis gaat omdat iemand zijn "verantwoordelijkheid" niet kent.

Wat word jouw "achteraf" argument mocht het ooit een keer mis gaan en je vliegt het publiek in.
Of verwacht je dat het publiek haar excuses aanbiedt omdat ze op de verkeerde plek stonden.

Nogmaals ik vind het gaaf om te zien, maar zou liever zien dat de wheelies niet vlak langs het publiek gemaakt worden. Is toch niks mis mee?
 
ik vind dat je niet naief moet zijn....

kneedownen, wheelieen, op die plek staan.... besef wat je doet en hoe je het doet.

en ken, neem & accepteer de risico's.


maar als er wat gebeurt blijft dat heel vervelend en door niemand gewenst.
 
ik vind dat je niet naief moet zijn....

Ik vraag me af wat er naief is aan mijn vraag: "Wie vind die wheelies door het publiek link?".
Steek je hand in eigen boezem en denk eens na over hoe "naief" het is om dergelijke akties tussen het publiek af te doen met "iedereen is zelf verantwoordelijk".
 
Laatst bewerkt:
Ik vraag me af wat er naief is aan mijn vraag: "Wie vind die wheelies door het publiek link?".
Steek je hand in eigen boezem en denk eens na over hoe "naief" het is om dergelijke akties tussen het publiek af te doen met "iedereen is zelf verantwoordelijk".


en dat je met je knie aan de grond de afrit afvliegt en daarbij onder een auto schuift is wel okee. (of kan jou dat niet gebeuren?)

mijn advies is stoppen met rijden en motor verkopen.
 
Is inderdaad wel link, maar geeft wel hoog kickuhhh gehalte.
Strak filmpje alleen me pc doet het nie echt rap spelen (rotte ouwe bak). Tijdje gelee heb ik op de baars ook een filmpje van een soortgelijke wheeliende fiets gemaakt. Ben jij dit ook?

Filmpje
 
en dat je met je knie aan de grond de afrit afvliegt en daarbij onder een auto schuift is wel okee. (of kan jou dat niet gebeuren?)

mijn advies is stoppen met rijden en motor verkopen.

Weer lekker kort door de bocht niet? Als je de afrit afvliegt rij je (hoogstwaarschijnlijk) alleen jezelf in de kreukels, eigen verantwoording.
Wat bikefreak bedoeld is dat je met die wheelies ook omstanders kunt raken.
 
Weer lekker kort door de bocht niet? Als je de afrit afvliegt rij je (hoogstwaarschijnlijk) alleen jezelf in de kreukels, eigen verantwoording.
Wat bikefreak bedoeld is dat je met die wheelies ook omstanders kunt raken.

Op vrijdag 16 mei 2003 12:10 schreef Rico het volgende:en dat je met je knie aan de grond de afrit afvliegt en daarbij onder een auto schuift is wel okee. (of kan jou dat niet gebeuren?)

mijn advies is stoppen met rijden en motor verkopen.

Ik ben het met allebei wel eens, maar heb je er wel eens aan gedacht als je de bocht uitschuift, je ook andere kunt raken (die al op de snelweg zitten) en wat moeten die mensen in de auto die je zojuist hebt geramd dan denken, Ja jammer, maar dat is zijn eigen schuld ??
Ook die mensen houden er een trauma aan over.

Ook zie ik steeds ongelukken met motorrijders die de bocht uitvliegen en maar zelden een ongeluk veroorzaakt door wheelies, wat overigens niet wegneemt dat het gevaarlijke bezigheid is.
 
hoogst-waarschijnlijk... waarschijnlijk....


naief, ik persoonlijk durf het aan. en jullie ook als je er gaat staan.

laten we hopen dat het goed blijft gaan, en dat je niet je gelijk wil halen als er wel iets gebeurt.

ik weet wat het oordeel van de politie zal zijn, hij fout voor de wheely en jij fout omdat je er stond.

nee op da filmpje is Dhr. JohnV aan het :]
 
en dat je met je knie aan de grond de afrit afvliegt en daarbij onder een auto schuift is wel okee. (of kan jou dat niet gebeuren?)

mijn advies is stoppen met rijden en motor verkopen.

Gelukkig hoef ik aan jouw advies geen waarde te hechten.

Ik "kijk even rond" voor ik akties onderneem waarvan ik denk dat ze enig "risico" zouden kunnen opleveren voor anderen. Er zijn genoeg momenten dat je de weg wel voor jezelf hebt.

Dus de volgende keren op De Baars denk jij weer van;
"mmmm lekker wheelietje maken tussen het volk door" ipv "ach ik kan mijn wheelie ook daarachter mkaen, is wel zo veilig".

Zet het je niet aan het denken dat het meerendeel hier de poll invult met "ja het is wel link"? Je bent echt niet minder stoer hoor (wel verstandiger) als je 'm iets verderop maakt.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben het met allebei wel eens, maar heb je er wel eens aan gedacht als je de bocht uitschuift, je ook andere kunt raken (die al op de snelweg zitten) en wat moeten die mensen in de auto die je zojuist hebt geramd dan denken, Ja jammer, maar dat is zijn eigen schuld ??
Ook die mensen houden er een trauma aan over.

Ook zie ik steeds ongelukken met motorrijders die de bocht uitvliegen en maar zelden een ongeluk veroorzaakt door wheelies, wat overigens niet wegneemt dat het gevaarlijke bezigheid is.
Er zijn dan ook meer motorrijders die vaker een bocht maken dan een wheelie. :X
 
leuk leerzaam draadje....

ik ben bang dat ik nog wel eens "onverstandig" zal doen, maar met een jaar terug
ben ik al een stuk bewuster aan het rijden :X voor mijn gevoel zeg maar...
 
Terug
Bovenaan Onderaan