Wheelies, stoppies en een uitlaat???

9 apr 2002
82
0
Wierden
Aloa :] :] :] :] ,

ik heb enkele vraagjes??

vraag 1:
ik ben in het bezit van een Kawa ZZ-R 600. Nu wil ik toch een keer m'n motor op het achterwiel trekken (niet vanuit stilstand).
Hoe kan ik geleidelijk een wheelie maken?? in de tweede versnelling, bijvoorbeeld.
Moet ik dan nog iets afstellen aan de voorvering??
En hoe doe ik dat??

Vraag 2.
Een wheelie is super gaaf, maar een stoppie is eigenlijk nog mooier.
Ik heb het al eens geprobeerd (voorrem steeds harder inknijpen), maar m'n achterkant ging niet omhoog.
Hoe hard moet ik knijpen??
en moet ik hier ook nog iets aan de vering doen??

Vraag 3.
Weet iemand nog een sport uitlaat voor een ZZ-R 600 vanaf bouwjaar 93???
Ik heb nog steeds die orginele piepkes eronder :? en ik zou graag zo'n mooi :z , zwaar en snel }) geluid eronder willen hebben :g.
 
als bij een stoopie je achterkant niet omhoog komt en je voorwiel ook niet doorslipt dan zul je echt nog veel harder moeten remmen.

het is ook nodig om hem dan iets te laten schrikken( heel even echt heel erg te hard remmen) en dam weer ietsje los te laten zodat je wat gaat rollen.

helemaal naar voren gaan zitten en je benen bij elkaar strak tegen je tank aan. blijf hoog kijken (dat zij me rij ins trut teur altijd)

wheely is makkelijker. 1ste versnelling 5000 toeren. gas dicht en daarna gelijk vol erop. dan is jou wheely gemaakt. in z'n twee zal je um rond de 5000 toeren even moeten laten schrikken met de koppeling. maar een beetje zzr stelt je daarna echt niet teleur en zal je zonder al teveel schrikken je eerste echt power wheely geven.

als je uit de buurt komt kunnen we wel eens een dag afspreken.

suc6
 
Hartelijk dank voor je snelle reactie wheely123!!!!

Ik ga, zodra het weer het toelaat, gelijk een stoppie op een bedrijventerrein oefenen.
Eerst flink hard daarna wat minder hard en steeds de druk op voeren.

OVer een wheelie?? ik heb hem al eens flink doorgestrokken, ook heb ik wel eens het gas flink los getrokken vanaf 4-5000 toeren, maar toen kwam alleen het stuur iets omhoog (de vering, lijkt me) moet ik die dan eens strakker afstellen??

Maar zo als jij dat schrijft hier, kan ik best wel wat bijles gebruiken!!
ik kom uit Wierden, vlakbij Almelo (twente).

Ik lees het vanzelf wel. Alvast bedankt!!!
 
met een 600 krijg jij in zijn 2de versnelling NIET die voorkomt van de grond hoor...

ga maar rond de 8 a 9000 zitten...

ik met me bb zit rond de 6000tpm met koppeling...dan omhoog...

ennuh..max je wordt geroepen voor uitleg.. :)
 
Als je het goed doet ziet het er zo uit...enne, in zn 2 lukt zowiezo niet...en in zn 1 zal je ff koppeling erbij moeten pakken en "nog een keer wegrijden..."
wheely.jpg
 
Met mijn xl lukt het ook en das maar 23 kw. tweede versnelling, hoog in toeren, gas dicht, gas open en tegelijkertijd een rukje aan het stuur. Dan komt hij vanzelf omhoog. Maat van mij is al een keer bijna achterover geslagen. En nee, hij gebruikte de koppeling niet om de motor omhoog te krijgen. Was op dezelfde manier als hierboven genoemd.
 
Wheelies maak ik altijd vanuit z'n een, gwoon rijden gas opendraaien en een tikkie tegen de koppeling dan komt ie voor mijn gevoel het meest gecontroleerd omhoog en dan kan je gewoon door schakelen (dat doe ik overigens ook met de koppeling)

Stoppies vind ik het lekkerst gaan als je de clip-ons op het eind vast hebt, dan kan je ook gecontroleerder remmen. Vervolgens tank klemmen met je benen en een klein zetje naar voren geven en voila

 
Laatst bewerkt:
wheely is makkelijker. 1ste versnelling 5000 toeren. gas dicht en daarna gelijk vol erop. dan is jou wheely gemaakt.


slopers,rukje aan het stuur gaat ook en spaart het een en ander :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan