wheelies..

Ik krijg met m\'n SRAD 600 het voorwiel makkelijk van de grond met de koppeling. Dan is het denk ik alleen nog een kwestie van veel oefenen (en durven) tot je door kunt skakele. Dat lukt dus nog helemaal not.
Heb er nu een kleiner tandwiel op liggen voor, dus dat zou wel wat moeten helpen....
 
optie 1: Acceleren tot 6000 ~ 7000 rpm, gas dicht en dan vol* open

optie 2: In 2e versnelling rijden, koppeling in en tegelijk gas bij, kopeling vlot maar soepel laten opkomen.

- probeer je lichaam in de zelfde positie te houden tov de motor. Je hebt nl de neiging om naar voren te gaan hangen...en dat werkt dus juist tegen

- zodra ut voorwiel weer naar beneden komt flinke peut gas bij geven, zo zet je het voorwiel rustig aan de grond.

Suc6 dr mee :)

* = bouw dit rustig op, of je moet graag op je achterhoofd liggen })
zo dit scheelt een hoop type werk
maar dit is wel een goede manier
alleen ik schakel wel door naar zijn drie
nu moeten er toch andere tandjes op vertel eens hoe en wat :}
 
Wheely met mijn TL1000S 80a90 rijden in 2e versnelling gewoon bruut aan het gas hangen zonder koppeling en hij gaat.Het leukste is dat als je weer neerkomt en je tellertje spring gelijk naar 130+ denk je WOEI gaaf man.Maar in igg je moet zorgen dat je fiets net over het doode punt heen is dan hoef je alleen maar een beetje met het gas te spelen,EN ALTIJD DE VOET BIJ DE ACHTERREM HOUDEN(sorry dat ik schreeuw modjes :P )


de tl1000 heeft de snelheidssensor toch op het voortandwiel zitten ?!
 
Misschien lukt met een ijzerdraadje rond je versnelling. Maar dan moet je ook met een hand wheeliën.
Gen probleem voor jou zo te zien. Dit ziet er voor jou ook makkelijk uit.

groeten;

The Boss
 
de tl1000 heeft de snelheidssensor toch op het voortandwiel zitten ?!
.


Ik kijk nooit op de tellers als ik een wheely maak(80 of 90 km schat ik dan) ,heb al genoeg om op 1 wiel te rijden en dan ook nog op de km teller te letten (zal nog wel komen denk ik).Maar zodra ik neerkom kijk ik wel ff,dus als je op 1 wiel rijd kun je dus zien hoe hard je rijd (nooit geweten,weer wat geleerd vandaag :P )
 
Achteruitrijdend een wheelie maken das pas moeilijk.
full
 
Denk niet dat ik mijn vriendin dat kan laten doen.

(niet de foto nattuurlijk pst, ze zit namelijk ook wel eens op deze site)

Maar een het wieltje liften nattuurlijk ! :9~
 
Whoehahahahaha, L :+ L







;) , Vandaar die R1 Ton? })

P.s: Vandaag nog lekker gewheelyd trouwens *D , was wél nat op de terugweg! :(
Wat is jouw tandwielverhouding Martin :? .Ik heb voor al een poosje een 15 er op zitten maar vind het nog steeds een mak lammetje :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan