EgbertO
MF veteraan
- 23 jul 2002
- 1.539
- 3
Bij een aantal Japanse motoren, met een snelheidsbegrenzing op net onder de 300 km/h - zit de impulsgever voor de snelheeidsmeting op de uitgaande as van de versnellingsbak. Door het aantal toeren van die as te meten kan de computer bepalen of je al aan de 300 zit en moet ingrijpen.
Heeft als voordeel of nadeel, dat als je de eindoverbrenging wijzigt, dat je de maximale snelheid ook aanpast, maar op de snelheidsmeter geen verschil ziet.
Een langere eindoverbrenging betekent, dat je over de 300 kunt gaan, bij een kortere grijpt het systeem eerder in.
EgbertO
Heeft als voordeel of nadeel, dat als je de eindoverbrenging wijzigt, dat je de maximale snelheid ook aanpast, maar op de snelheidsmeter geen verschil ziet.
Een langere eindoverbrenging betekent, dat je over de 300 kunt gaan, bij een kortere grijpt het systeem eerder in.
EgbertO
ik heb inderdaad een digitale teller, maar waar het meetpunt zit, zou ik niet weten.. het zal wel ergens tussen de versnelling bak en het achterwiel zijn denk ik