Wheelspin? op de snelweg

Bij een aantal Japanse motoren, met een snelheidsbegrenzing op net onder de 300 km/h - zit de impulsgever voor de snelheeidsmeting op de uitgaande as van de versnellingsbak. Door het aantal toeren van die as te meten kan de computer bepalen of je al aan de 300 zit en moet ingrijpen.
Heeft als voordeel of nadeel, dat als je de eindoverbrenging wijzigt, dat je de maximale snelheid ook aanpast, maar op de snelheidsmeter geen verschil ziet.
Een langere eindoverbrenging betekent, dat je over de 300 kunt gaan, bij een kortere grijpt het systeem eerder in.

EgbertO

ik heb inderdaad een digitale teller, maar waar het meetpunt zit, zou ik niet weten.. het zal wel ergens tussen de versnelling bak en het achterwiel zijn denk ik
 
Het aan mij liggen maar als je een wielspin hebt (dat is dus je achterwiel) kun je toch nooit ineens 202 km/u op je snelheidsmeter hebben staan? :? Het is niet je voorwiel wat ineens sneller gaat draaien of zo. Of wordt er alleen bij analoge snelheidsmeters met een kabel op het voorwiel gemeten en bij electronische (die 2 wheel robbie dan vermoedelijk heeft) op het achterwiel gemeten?

Als je je band ff oprookt dan krijg je ook een snelheid te zien, terwijl je stil staat.

Maarre, das wel ff schrikken ja, R1 uit '98? :+
 
op circuit lelystad laten ze een waterbak vol lopen met 8000 liter water (10 tot 15cm diep), en daar moet je een noodstop doen. en je moet er met 120 per uur in he...oftewel is precies hetzelfde als dat je op nat asfalt een eenparige noodremming doet... ;)

dus niks aquaplanning...
de voorband is zo rond dat drijven vrijwel onmogelijk is! de achterband zal daar misschien iets meer last van kunnen hebben.
ik heb 1x gehad toen lag denk ik 2 cm water op de weg...continu het hoosde, ik reed met een COMPLEET versleten rennsport, 0 mm profiel in het loopvlak..(dus eigenlijk slick) en vanaf 120 begon die pas een beetje te sputteren, dus als je maar een beetje profiel hebt, kan je gewoon trappen! zonder problemen...

Probleem op de openbare weg is dat er in de regen ook alle troep in het wegdek omhoog komt, en dat is dus wel een beetje rot, en glad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan