Wheely factor 1000rr

speeds

Banned User
17 nov 2002
516
0
Hallo mensen,

Wat zouden jullie doen of hebben jullie al gedaan om de cbr1000rr net iets meer wheely power te geven?
Ik rij hem nu een paar dagen maar in tegenstelling tot mijn gixxer 1000 valt het wheely vermogen tegen.
Dus ik moet zeggen dat hij zeker minder funfactor heeft zoals velen al gezegd hebben.
 
Heel simpel,
gewoon voor 25 eurie een voortandwiel met 1 tand minder.
Dan zie nog maar volgas bij een stoplicht weg te trekken zonder een wheely te maken...

125107
 
inderdaad,en ander voortandwiel wil wel eens helpen.hij loopt dan meestal ook wat mooier door zijn toeren heen.in theorie zou hij iets minder hard moeten lopen,maar de praktijk wijst uit dat hij meestal harder loopt omdat hij het toerengebied anders aanspreekt.als hij dan nog niet snel genoeg is dan zou je een powercommander kunnen overwegen i.s.m luchtfilter en uitlaat,maar dat gaat in de papieren lopen.
 
inderdaad,en ander voortandwiel wil wel eens helpen.hij loopt dan meestal ook wat mooier door zijn toeren heen.in theorie zou hij iets minder hard moeten lopen,maar de praktijk wijst uit dat hij meestal harder loopt omdat hij het toerengebied anders aanspreekt.als hij dan nog niet snel genoeg is dan zou je een powercommander kunnen overwegen i.s.m luchtfilter en uitlaat,maar dat gaat in de papieren lopen.

waarom doen ze dat dan niet al van de fabriek af??
Ik bedoel, hij zou betere wheelies trekken zonder dat je een vriendin van 100kg nodig hebt, loopt mooier door ze toeren en zou ook nog eens harder lopen.

Denk dat ik maar is met meneer honda ga bellen dat ik een gouden tip heb :+
Nee hoor, zal gerust een reden voor zijn, maar ik zou hem zo ff niet kunnen bedenken.
 
waarom doen ze dat dan niet al van de fabriek af??
Ik bedoel, hij zou betere wheelies trekken zonder dat je een vriendin van 100kg nodig hebt, loopt mooier door ze toeren en zou ook nog eens harder lopen.

Denk dat ik maar is met meneer honda ga bellen dat ik een gouden tip heb :+
Nee hoor, zal gerust een reden voor zijn, maar ik zou hem zo ff niet kunnen bedenken.
Motor wordt er toch wat 'zenuwachtiger' van en je moet meer schakelen. Kan me alleen niet voorstellen dat een Blade met iets van 170 pk niet makkelijk op z'n achterwiel wil.
 
waarom doen ze dat dan niet al van de fabriek af??
Ik bedoel, hij zou betere wheelies trekken zonder dat je een vriendin van 100kg nodig hebt, loopt mooier door ze toeren en zou ook nog eens harder lopen.

Denk dat ik maar is met meneer honda ga bellen dat ik een gouden tip heb :+
Nee hoor, zal gerust een reden voor zijn, maar ik zou hem zo ff niet kunnen bedenken.


bij ducati doen ze het om door de eisen heen te komen van geluid ed. misschien ook een reden voor honda om de fietsen lang te gearen
 
Ho ho mensen, ik zeg ook niet dat er geen wheely met te maken valt maar het feit is dat de gixxer 1000 de power meer in huis heeft dan de honda.
Dus de vraag was dan ook: "hoe geef je de bike net iets meer fun factor".
 
Terug
Bovenaan Onderaan