Wheely met de FJ1200 91

Status
Niet open voor verdere reacties.

Umop3p1sdn

MF veteraan
17 mrt 2021
2.156
1.547
Heeft iemand wel eens een wheely gemaakt met zijn FJ1200 of andere toerfiets?

Ik was een beetje aan het aftasten hoe hard hij kon door trekken.
Omdat ik altijd laag in rpm rijd rond 2000-3500 wilde ik eens voelen hoe hij door trok.

Een voorwerp in versnelling wat meer versneld geeft minder gevoel van versnelling. Dus om de trek krachten te voelen houd ik het gas constant en draai hem dan open.

Gas vast houden bij 3000rpm en constant rijden in zijn 1 of 2 even vast houden en dan open gooien. Lekker vlot.

En dat deed ik bij 4000 gaat al wat sneller

5000 rpm voelt al aan als beetje racen
6000 rpm en dan komt hij echt los!
Trok voorwiel los en hield nog even voorzichtig aan maar draaide hem wel rustig terug. Was toch wel even spannend;)

Klinkt stom maar had ik niet verwacht.
Dacht gaat gewoon heel hard, maar dan rijd je rond 80 en en komt je wiel gewoon los.

Wil toch weten wat me motor kan dus moet het uitproberen op veilige momenten. En niet dat ik iets ga doen en niet weet hoe mijn motor reageert.

Ook als ik kijk naar de stats en specs, de FJ1200 is ook best wel een machtige machine. Had hem gekozen voor de nm in lagere RPM, maar hij heeft ook wel pk’s

Altijd genieten dus:)
 
Ik heb een superbike stuur dus zit al wat meer recht op. Scheelt denk ik ook.
 
Tja.... Een wheelie... Niet meer van deze tijd. Ik persoonlijk vind het zielig gedoe, zeker op de openbare weg. Acuut rijbewijs ongeldig laten verklaren en opnieuw laten halen. Moet je anders vragen hoe het is voor de nabestaanden van een fietser in Eindhoven. Toen was er ook een dolle joekel, die met een Yamaha Tracert een wheelie deed op de openbare weg. Kwam wat ongelukkig uit voor een fietser die daar toevallig reed, omdat de motorrijder zijn motor niet meer in bedwang had. Wheelie op de motor.... zo kinderachtig...
 
Tja.... Een wheelie... Niet meer van deze tijd. Ik persoonlijk vind het zielig gedoe, zeker op de openbare weg. Acuut rijbewijs ongeldig laten verklaren en opnieuw laten halen. Moet je anders vragen hoe het is voor de nabestaanden van een fietser in Eindhoven. Toen was er ook een dolle joekel, die met een Yamaha Tracert een wheelie deed op de openbare weg. Kwam wat ongelukkig uit voor een fietser die daar toevallig reed, omdat de motorrijder zijn motor niet meer in bedwang had. Wheelie op de motor.... zo kinderachtig...
Motorrijden is ook kinderachtig.daarom blijf je dr ook jong van . Wheelies zijn prachtig,je laat zien dat je de motor onder controle hebt ,dat je lef hebt en dat je leeft. Vervelend gezeik van half dooie mensen is pas van deze tijd.
 
Vorig jaar op een fjr 1300 voorwiel van de grond haalde net de motor op bij de dealer voor 80.000 km beurt.
Was niet gepland, het weer straten nat maar wou gewoon snel naar huis.
 
M'n Sprint ST 1050 deed het pas ook, was niet eens de bedoeling omdat dit juist mijn "verstandige"motor is, niet zoals die sportievere dingen die in de schuur staan. :P
 
Vroeger toen ik een jaar of 16 was, was er iemand in mijn buurt die reed met een FJ1100 en later een 1200.
Die kerel reed gewoon een complete straat op zijn achterwiel met dat ding.
Die had hem zeker onder controle…niet hard, maar wel netjes in balans.
Hij is de veroorzaker dat ik nu ook motor rij! :Y
 
Wheelies zijn alleen maar leuk als je het gecontroleerd kan,niks geen koppelingen of meer slopen,
gewoon op het gas of via de achterrem methode en gecontroleerd terug laten komen zonder klap.
Ik kan heel goed begrijpen dat de politie er streng tegen optreed want de meeste kunnen geen gecontroleerde wheelies maken,
en gaat het mis word zo,n motor een ongeleide projectiel,straffen zijn ook niet misselijk, word je betrapt
krijg je een artikel5 aan je broek,hoge boete en rijbewijs inleveren,en met een beetje pech ben je ook nog EMG waardig
😬
En het is ook nergens voor nodig op de openbare weg,al heb ik me daar ook genoeg keren schuldig aan gemaakt:$
 
Laatst bewerkt:
Motorrijden is ook kinderachtig.daarom blijf je dr ook jong van . Wheelies zijn prachtig,je laat zien dat je de motor onder controle hebt ,dat je lef hebt en dat je leeft. Vervelend gezeik van half dooie mensen is pas van deze tijd.

Half dode ? Ik heb al twee keer tijdens m'n werk naast een overleden motorrijder gestaan (waarvan 1 een M-Fer was die ik kende ). Overleden tijdens het maken van een wheely of dusdanig gewond dat hij binnen uur uur overleed.
Nahja, niet overleden aan een wheely mar omdat die wheely dus verkeerd afliep.

Ik vind t prima dat men wheely maakt op ver afgelegen plekken maar kom niet aan met opmerkingen dat er niets gevaarlijks aan is !!


word je betrapt
krijg je een artikel5 aan je broek,hoge boete en rijbewijs inleveren,en met een beetje pech ben je ook nog EMG waardig

beetje pech ? Wheely = standaard een EMG.
Zou je die niet krijgen heb je het geluk gehad dat er iemand niet volgens de richtlijnen heeft gewerkt.
 
Laatst bewerkt:
Motorrijden is ook kinderachtig.daarom blijf je dr ook jong van . Wheelies zijn prachtig,je laat zien dat je de motor onder controle hebt ,dat je lef hebt en dat je leeft. Vervelend gezeik van half dooie mensen is pas van deze tijd.
Als je een wheelie nodig hebt om te leven of lef te hebben, heb je toch een afslag gemist in het leven. Kan ook wel, want je voorwiel is in de lucht en kun je niet sturen. Ben toch blij dat ik mijn FJR normaal gebruik; blijf ik ook "jong" bij, althans minder "oud". :]
 
Half dode ? Ik heb al twee keer tijdens m'n werk naast een overleden motorrijder gestaan (waarvan 1 een M-Fer was die ik kende ). Overleden tijdens het maken van een wheely of dusdanig gewond dat hij binnen uur uur overleed.
Nahja, niet overleden aan een wheely mar omdat die wheely dus verkeerd afliep.

Ik vind t prima dat men wheely maakt op ver afgelegen plekken maar kom niet aan met opmerkingen dat er niets gevaarlijks aan is !!




beetje pech ? Wheely = standaard een EMG.
Zou je die niet krijgen heb je het geluk gehad dat er iemand niet volgens de richtlijnen heeft gewerkt.
Aardige Agent?B|;)
 
Half dode ? Ik heb al twee keer tijdens m'n werk naast een overleden motorrijder gestaan (waarvan 1 een M-Fer was die ik kende ). Overleden tijdens het maken van een wheely of dusdanig gewond dat hij binnen uur uur overleed.
Nahja, niet overleden aan een wheely mar omdat die wheely dus verkeerd afliep.

Ik vind t prima dat men wheely maakt op ver afgelegen plekken maar kom niet aan met opmerkingen dat er niets gevaarlijks aan is !!




beetje pech ? Wheely = standaard een EMG.
Zou je die niet krijgen heb je het geluk gehad dat er iemand niet volgens de richtlijnen heeft gewerkt.
Snap geheel dat je hier niet over mag praten.
Maar was die MFer toevallig P… en ongeval in Gelderland?
Ik kende hem ook goed en ben op de crematie geweest, sindsdien stuk emotioneler. Maar maak nog steeds weleens een wheelie.
Ja risico is hoger en dat is een keuze die je bewust neemt. Echter net als motor ipv auto rijden.
Don’t do the crime if you can’t do the time!
 
Snap geheel dat je hier niet over mag praten.
Maar was die MFer toevallig P… en ongeval in Gelderland?
Ik kende hem ook goed en ben op de crematie geweest, sindsdien stuk emotioneler. Maar maak nog steeds weleens een wheelie.
Ja risico is hoger en dat is een keuze die je bewust neemt. Echter net als motor ipv auto rijden.

Ja.
Ik was als eerste ter plaatse. Alhoewel 'ver' in het buitengebied kan ik er zo weer naar toe rijden.
Er is daar, icl traumaheli, echt alles aan gedaan.... en daarna ook de begeleiding gereden voor de ambu.... helaas kregen we al snel bericht dat hij niet levend van de operatietafel is gekomen. Crematie ben ik ook nog geweest en veel bezig geweest met de begeleiding van de andere M-Fer die erbij geweest is.
Zoveel verdriet.... en vrouw die de kindjes mag uitleggen waarom ze zonder hun (natuurlijke) vader opgroeien... om een wheely..... geloof dat ze zwanger met het andere kindje aan de hand op de crematie aanwezig was ?

nogmaals, ik heb niets tegen een wheely, op het circuit of zo afgelegen als dat bovengenoemde het deed.
Ik doe m'n werk wel als t mis gaat en m'n emmertje is nog niet vol maar niemand gaat mij ervan overtuigen dat wheely op de openbare weg veilig kunnen :N


Don’t do the crime if you can’t do the time!
Denk dat de meesten hier mijn ongevalstopic wel hebben meegekregen....(alhoewel het daar door een Belg ipv door een wheely werd veroorzaakt) geloof me, als je de ' time' kent bedenkt je je wel twee of drie keer of je de crime wilt begaan.
 
Ja.
Ik was als eerste ter plaatse.
Er is daar, icl traumaheli, echt alles aan gedaan.... en daarna ook de begeleiding gereden voor de ambu.... helaas kregen we al snel bericht dat hij niet levend van de operatietafel is gekomen. Crematie ben ik ook nog geweest en veel bezig geweest met de begeleiding van de andere M-Fer die erbij geweest is.
Zoveel verdriet.... en vrouw die de kindjes mag uitleggen waarom ze zonder hun (natuurlijke) vader opgroeien... om een wheely..... geloof dat ze zwanger met het andere kindje aan de hand op de crematie aanwezig was ?

nogmaals, ik heb niets tegen een wheely, op het circuit of zo afgelegen als dat bovengenoemde het deed.
Ik doe m'n werk wel als t mis gaat en m'n emmertje is nog niet vol maar niemand gaat mij ervan overtuigen dat wheely op de openbare weg veilig kunnen :N
Bah bah. Ja ik zag het op de lokale tv en zag alleen een klein deel van zijn motor dus gelijk zijn buurman (die erbij was) gebeld dat dat toch niet hij was. Brrrr, krijg nog kippevel als ik denk aan dat eerst woord wat hij zei maar wist gelijk genoeg.
En idd, kleine en 1 op komst. Kan nu ook geen erehaag zien/meemaken zonder het droog te houden.

En nee eens hoor, het hoort er niet en het is een groter risico maar ik ga niet liegen en zeggen dat ik het nooit doe. Nu rij ik bar weinig meer op de weg maar in de uitloop van een race hoort hij erbij :)
 
Op het industrieterrein waar ik werk rijd ook regelmatig iemand wheelies op een S1000RR. Altijd beetje stoer doen voor z'n vriendjes. Letterlijk met minimaal 100 km/h op een 50 weg.... in z'n T-shirtje.

Die kerel rijd ook circuit, en je kan zien dat hij die fiets onder controle heeft, maar man man man, er hoeft maar iemand uit een zijweg te komen, of uit een parkeervak te rijden en er is niks meer van hem over.
 
Buiten dat is het ook behoorlijk slecht voor je motor,professionele stunters rijden met een verstevigd frame en dat
is niet zonder reden,je frame kan er namelijk van scheuren,en ja ook daar zijn mensen bij omgekomen.
Mijn vorige motor een GSX-R 1000 was zelfs een terugroep actie voor omdat het frame kom scheuren door het maken van wheelies.
Er moest eerst een test gedaan worden met speciale poeder om te kijken of er al een scheur ontstaan was,dan kreeg je een nieuw frame,
zo niet moest er een versteviging gemonteerd worden.
 
Motorrijden is ook kinderachtig.daarom blijf je dr ook jong van . Wheelies zijn prachtig,je laat zien dat je de motor onder controle hebt ,dat je lef hebt en dat je leeft. Vervelend gezeik van half dooie mensen is pas van deze tijd.
jouw moeten ze het rijbewijs voor goed afnemen, en nooit meer teruggeven
 
Vorig jaar op een fjr 1300 voorwiel van de grond haalde net de motor op bij de dealer voor 80.000 km beurt.
Was niet gepland, het weer straten nat maar wou gewoon snel naar huis.
Bij mij ging het ook per ongeluk, ben ook niet van plan te stunten.
 
Veel mooie reacties. Ook emotionele.

Het is met alles een keuze. Waar ga je wat doen.

Zorg gewoon dat je geen schade kan toe brengen aan een ander. Net als roken in de auto.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan