wheely met een honda vfr

Kokkie

MF veteraan
8 mei 2002
2.079
1
kan iemand mij vetellen hoe je een wheely kan maken met een vfr uit 1995.
alleen op het gas lukt het niet,dus moet ik de koppeling erbij gaan gebruiken, en dat gaat niet zoals ik wil.
hopelijk hebben jullie een paar goede tips.
:? :?
 
hebben mij hier forum verteld dat je in de 1 gas moet geven, ff dichtdraaien en meteen weer vol open...

wheely lukte niet met mijn zxr 750...

komt nu voren van de grond, maar komt niet ver genoeg omhoog om hem omhoog te houden... :?
 
op mijn gsxr 750 uit 99: sportief optrekken, ff gas eraf en er gelijk weer op bij ongeveer 6 a 7000 toeren.. en dan niet te weinig gas erbij.. fiets komt rustig omhoog.. niet schrikken maar vasthouden.. daarna naar gewenste hoogte brengen en je warface opzetten... vergeet niet je voet boven je achterrem te houden... soms kan die van pas komen ;) als je een langere wheelie wil, gewoon doorschakelen naar zijn 2.. wanneer je hoog genoeg zit hoef je niet naar zijn 3 en verder... of je moet powerwheelie freak zijn..
 
hebben mij hier forum verteld dat je in de 1 gas moet geven, ff dichtdraaien en meteen weer vol open...

wheely lukte niet met mijn zxr 750...

komt nu voren van de grond, maar komt niet ver genoeg omhoog om hem omhoog te houden... :?

Geen Wheely met een ZXR 750? Daar heb ik absoluut geen probleem mee hoor! Nee, niet zonder koppeling, dat gaat niet nee. Tenminste, ik heb het 1992 model met 100pk. Met de 121 pk versie weet ik het niet, maar met de koppeling en een goede stoot gas (wel gecontroleerd) komt ook de ZXR goed omhoog. Ik moet ook nog de lef :P hebben om de gas open te houden of zelfs verder de draaien als ik met het voorwiel in de lucht zit. Maar een korte wheelie lukt in ieder geval wel hoor!!
Succes met oefenen allemaal, want dat is gewoon nodig als je het goed onder de knie wilt hebben, dat heb ik ook al door.

Groeten,

ZXRené
 
een powerwheelie met een zx7r 99 is zeker wel mogelijk, niet makkelijk maar wel mogelijk :-).JE rijdt hem in zijn eerste versnelling tot aan de +\- 6000 toeren en dan vol gas en een hulpje aan het stuur helpt ook erg, maar juiste toerental is heel belangrijk. Wat de wheelie nog makkelijker maakt is als je hem uitvoert als je benzinetank bijna leeg is !!! scheelt aardig wat kilo's .

sander
 
In z`n 1 rond de 4500 toeren rijden, koppeling met 2 vingertjes erbij pakken en toerental laten klimmen tot 9000 en koppeling vlug maar met beleid op laten komen.
Zo gaat ie bij mij wel aardig, maar ben net een weekje aan het proberen dus het zijn meer hupjes als wheelies..........
Maarja, liever rustig aan als meteen op je plaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan