Wheely met je 25KWertje

Ik kon het op mijn brommer, in de 1 omhoog en dan door tot de 3 (zit je op +/- 50KM/h) maar dan trok ie het niet meer zo goed,en ik ook niet :P waren btw staande wheelie's, ging makkelijker.

Op mijn XR250 ging het simpel,op het gas in de 1, dan in de 2 ging ook, nog niet naar de 3 gegaan toen.

Op mijn zxr 750 begrenst op 25kw zal het niet lukken neem ik aan ;) onbegrenst wel denk ik (alhoewel er wat koppelingwerk aan te pas zal moeten komen denk ik maarjah, het zou wel kunnen).

Wheelie's zijn leuk :P

Op mijn vespa gaat het niet zo goed haha, dingen hebben geen kracht en zijn zo onstabiel als de pest, soms lukt het paar meter. Op een puchje lukte het me wel 20 meter ofzow:p
 
stoppies zijn wel niet zo gezond voor voorvork en achtervering :)

Moet je zachtjes zien te landen en dat vergt oefening.
Maar dat is ook met wheelies, als je het niet kan is het slecht, anders valt het volgens mij best mee.

stoppies zijn leuker en kunnen beter met 25kw dan wheelies..

Vind ik niet, wheelies kun je nog wat corrigeren als je tever gaat, stoppies absoluut niet, dan kun je er af vallen en hopen dat er niet teveel kapot is.
(of je moet een scooter hebben, dan kun je op de kickstarter landen :+ )
 
Hmm, 25Kw ER-5, ja is best op het achterwiel te krijgen, 7000tpm en dan de koppeling? niet nodig hoor! verneuk je de boel ook nog mee. Gewoon in z'n 1 weg, tot iets van 3000 ofzo (laag houden die toeren) met 2 vingers heel FF de koppeling in (doe ik met wijs en middelvinger, omdat ik hem dan niet te ver intrek) en dan op laten komen. NIET laten schieten, en NIET te langzaam, want dan gaat je koppeling spinnen en verslijten je koppleingsplaten.

Maar goed, zijn ook meer hopjes. Kunst is om hem daarna in balans te houden, en dat wil nog niet echt.

Stond hierboven een reactie over een staande wheely op een brommert. Maaruh als ik ga staan en mijn ER omhoog wil krijgen op deze manier heb ik met mijn linkerhand mijn stuur niet echt goed vast....lijkt me lastig.
Tips voor een staande wheely, en/of het in balans houden?
 
Mijn CSR 305 ging veel makkelijk de lucht in dan mijn gs 500. Komt hoofdzakelijker doordat ik helemaal achterop kan gaan zitten. Met die csr deed ik het ook alleen op gas. Met die gs probeer ik met koppeling, maar gaat niet echt omhoog.

full
 
Hmm, 25Kw ER-5, ja is best op het achterwiel te krijgen, 7000tpm en dan de koppeling? niet nodig hoor! verneuk je de boel ook nog mee. Gewoon in z'n 1 weg, tot iets van 3000 ofzo (laag houden die toeren) met 2 vingers heel FF de koppeling in (doe ik met wijs en middelvinger, omdat ik hem dan niet te ver intrek) en dan op laten komen. NIET laten schieten, en NIET te langzaam, want dan gaat je koppeling spinnen en verslijten je koppleingsplaten.

Maar goed, zijn ook meer hopjes. Kunst is om hem daarna in balans te houden, en dat wil nog niet echt.

Stond hierboven een reactie over een staande wheely op een brommert. Maaruh als ik ga staan en mijn ER omhoog wil krijgen op deze manier heb ik met mijn linkerhand mijn stuur niet echt goed vast....lijkt me lastig.
Tips voor een staande wheely, en/of het in balans houden?


bij staande wheelie's je koppeling natuurlijk niet vasthouden, en gewoon schakelen zonder koppeling. Tadaa, gaat wel he ;)

Maar dat was op een crossbrommer en dan kan je zelf je balans veel beter bepalen omdat jezelf los zit van je voertuig zeg maar. Werkt beter bij mijn brommer iig, met ruk aan het stuur en volgas geven kreeg ik hem simpel op het achterwiel. Gewoon een kwestie van oefenen :P
 
bij staande wheelie's je koppeling natuurlijk niet vasthouden, en gewoon schakelen zonder koppeling. Tadaa, gaat wel he ;)

Maar dat was op een crossbrommer en dan kan je zelf je balans veel beter bepalen omdat jezelf los zit van je voertuig zeg maar. Werkt beter bij mijn brommer iig, met ruk aan het stuur en volgas geven kreeg ik hem simpel op het achterwiel. Gewoon een kwestie van oefenen :P

Tadaa dat werkt niet (nog niet geprobeerd hoor ;) ) maar zonder de koppeling krijg ik hem niet omhoog. Of omhoog met de koppeling en dan gaan staan? vraag is of ik daar tijd voor heb...hij komt zo snel alweer naar beneden :+
ruk aan het stuur en volgas....aha probeer dat maar eens met een 180 Kg (droog) motor :}
 
Tadaa dat werkt niet (nog niet geprobeerd hoor ;) ) maar zonder de koppeling krijg ik hem niet omhoog. Of omhoog met de koppeling en dan gaan staan? vraag is of ik daar tijd voor heb...hij komt zo snel alweer naar beneden :+
ruk aan het stuur en volgas....aha probeer dat maar eens met een 180 Kg (droog) motor :}

jah das het dubbele van mijn brommer ja :P
maarjah, ruk aan stuur werkt meestal hoor, ook bij zware machines. Gewoon in het toerenbereik rijden waar die lekker doorrijd, dan gas dicht, volgas + ruk aan stuur, zo krijg je veel dingen van de grond. Anders gewoon met die koppeling klote. En met koppeling een wheelie maken en dan opstaan lijkt me geen goed idee :P je moet denken door het opstaan duw je de motor weer naar beneden. je kan beter staand en dan jezelf naar de motor toe trekke (trek je jezelf omlaag maar de motor omhoog).

Probeer gewoon eens wat! :P haha
 
kheb een zx6r uit 1999 25 kw
voorwiel komt alleen omhoog als ik m heel erg op zn flikker geef
naar de 10000 toeren en koppeling laten schieten komt ie net een beetje omhoog
voelt niet echt prettig
doe ik dus niet meer
ik wacht nog wel ff 1,5 jaar en dan doet ie het op gas Hoop ik
 
Alles met een pk of 5 of meer is een wheely mee te maken.
Zolang de eind overbrenging maar niet al te lang is, en het liefst de off the road van een ander is....bijvoorbeeld een ex maat..?

Probeer met een mountenbike, of een oude off the road, het is een gevoel dat je moet krijgen om een vertrouwd en veilig je balanspunt te kunnen aanhouden.
Begin vooral niet met te hoge snelheden, je maakt het jezelf alleen moeilijker, en de schade word nog duurder.


Met een moutenbike ken ik het welen ook aardig lang, maar met me kawa lukt het niet en ga het wel proberen als ik zwaar mag rijden op een racer ofzo.Dan lukt het zekers
 
Nou hij is gisteren bij mij gelukt..................

Sta met ferrekau op zijn ace bij het stoplicht. Hij knikt naar me en ik weet hij wil sprinten, ( wat ik never nooit niet ga winnen, maar ok).

Stoplicht wordt groen en ik geef een onwijze dot gas tot ie bijna in me begrenzer slaat (12000 toertjes). Draai me gas dicht, trek me koppeling in schakel op naar zijn 2. Gas er weer vol op en laat dan me koppeling pas opkomen. Ineens......... shit druk van me voorwiel weg, en me voorwiel komt iets ( denk maar een cm of 20 ;) ) van de grond.

Heel eerlijk gezegd schrok ik me dus echt de t*fus, en dus leunde ik gelijk weer naar voren en was ik heel blij de druk weer op me voorwiel te voelen *D

Maar nu heb ik toch wel een beetje een euforisch gevoel, het is me gewoon gelukt :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan