Wheely met je 25KWertje

Rearbear

Die hard MF'er
30 okt 2002
933
0
Deventer
Vandaag stond ik bij het stoplicht in zwolle helemaal alleen en dacht "Het moet toch kunnen een wheely met mijn ER5 25Kw". Dus ik mijn motor net na dat het stoplicht op groen ging naar de 7000 toeren gejaagt en koppeling Snel los laten komen en ja hoor hij was geboren de eerste 1 persoons wheely op mijn "brommer" :] (met een passagier er op heb ik het wel vakker gedaan dan wil het een stuk makkelijker.

Nou vroeg ik me af wie is het hier nog meer gelukt op zijn 25Kwertje om een wheely te maken.
 
gefeliciteerd, met je wheely
zaterdag moet ik weer lessen, en dan ga ik het ook proberen :)
 
Gas en koppeling los en alles gaat op z'n achterwiel, zelfs schakelbrommertjes.
Op het gas gaat zo'n ER-5 niet omhoog. Heb er vorige week nog op eentje gereden vol vermogen. Erg leuk gooi en smijt fietsje, zeker als je niet heel veel PK's nodig hebt. Meer lol daarmee gehad dan op een sportmotor.
 
Gpz500s, gs500e, fazer 600, er5, cb500 allemaal als 25kw allemaal makkelijk op achterwiel te krijgen :)
 
Laatst bewerkt:
NX250, gaat prima op het achterwiel, op het gas.
Je kunt m ook tot de 3 omhooghouden als je het een beetje kan :) .
 
sowieso niet moeilijk om je voorwielletje de lucht in te krijgen.. maar heb daar houden is moeilijker..
 
Gebeurde mij ook op een 25 kw ER-5.
Alleen dat was tijdens m'n eerste les.
Was net aan het leren wegrijden en na 2 keer laten afslaan, dacht ik:
Laat ik het eens doen zoas m'n vader het doet; veel gas.
Dus dat deed ik en liet de koppeling vast wat eerder los dan dat m'n vader
gedaan en daar ging het voorwiel.
Resultaat een instructeur die het wel grappig vond. :]
 
Ik rijd sinds een paar maanden op een R6 Yamaha maar ik durf nog steeds niet helemaal, 10 a 20cm hooguit dan laat ik het gas los.
Ben ik een schijterd of is dit een periode waar ik doorheen moet ??
 
Vandaag stond ik bij het stoplicht in zwolle helemaal alleen en dacht "Het moet toch kunnen een wheely met mijn ER5 25Kw". Dus ik mijn motor net na dat het stoplicht op groen ging naar de 7000 toeren gejaagt en koppeling Snel los laten komen en ja hoor hij was geboren de eerste 1 persoons wheely op mijn "brommer" :] (met een passagier er op heb ik het wel vakker gedaan dan wil het een stuk makkelijker.

Nou vroeg ik me af wie is het hier nog meer gelukt op zijn 25Kwertje om een wheely te maken.

Moet je me dat toch eens leren want met mijn er-5 gaat het niet, ik zal wel wat fout doen dan, maar owke.Wanneer ga je het mij leren
 
euhm zijn er dan nog echt zoveel die hun begrenzer laten steken?


Zeker wel maar nog iets minder dan ene jaar en ik mag zwaar rijden en dan gaat de kawa eruit en komt er een 600 racer aan te pas })
Dan kan het best wel eens link worden hiero in spijkenisse en omgeving.
Maar eerst eens een keer een wheely proberen met de er-5.
 


25 kw, geen probleem, aleen kan ik nog niet meer dan langdurige hopjes, pak 10 meter ofzo
/edit/
kan al langere whieelies ook nu
 
Laatst bewerkt:
Alles met een pk of 5 of meer is een wheely mee te maken.
Zolang de eind overbrenging maar niet al te lang is, en het liefst de off the road van een ander is....bijvoorbeeld een ex maat..?

Probeer met een mountenbike, of een oude off the road, het is een gevoel dat je moet krijgen om een vertrouwd en veilig je balanspunt te kunnen aanhouden.
Begin vooral niet met te hoge snelheden, je maakt het jezelf alleen moeilijker, en de schade word nog duurder.
 
daarnet per ongeluk ff mini wheelie gemaakt met de RS125 :)

De truuc zit em er in dat als je tank erg leeg is (op reserve rijden) en een rugzak aan hebben redelijk goed helpt :D Verder rond de 10.000rpm koppeling snel laten komen en gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan