wheely motor

crazy-armani

Rookie
10 jul 2006
12
0
Haarlem
ik vroeg me af wat nou echt een goede en goedkope motor is om wheelys mee te maken en te stunten? want een kennis van me heeft een diversion en zij dat hij meteen een nieuwe set tandwielen kon halen nadat hij het een paar keer geprobeert heeft.

joerie
 
Het beste is op een supermotard.

Ik had er bijna een gekocht (honda fmx 650) maar voor een lang stuk te rijden wordt dat niks. Ik vind het persoonlijk meer iets voor erbij, dus ga ik vanmiddag mijn R6 halen *O*
 
hmmpf, brommerforum, hmmm
nou vooruit, ik zal je het voordeel van de twijfel geven en een beschaafd antwoord proberen te formuleren:

Wil je "echt" leren stunten; dus op een afgesloten/ eigen terrein?
Of wil je (zoals je in je eerste topic aangeeft) je rijbewijs halen en wheelies maken op de openbare weg? (dat mag dus niet hé O-) )

Begin dan eens met de volgende antwoorden
Wat is je budget?
wat is je voorkeur? (SM, SS, etc)

het voordeel van 1-cilinder 4-takt off-roads/ supermotards is:
veel koppel, laag gewicht (dus makkelijk op het gas de lucht in),
en veel motorrem (dus ook zonder rem weer terug)
2e hands hoeven ze niet te duur te zijn, en ze kunnen tegen een stootje/ val

het voordeel van 4-cilinder (super-)sports is:
hoog toeren (koppeling gebruiken dus, maar lang doortrekken tot je moet schakelen)
meer vermogen
 
een oude viertakt crosser is het makkelijkst om op te leren. maar is natuurlijk GEEN stuntfiets. is ook geen gezicht. gewoon een cbr 600 f2 kopen en wat aanpassen and you are good to go! voor info mag je mailen op rwpstuntriding@hotmail.com *O*
 
hmmpf, brommerforum, hmmm
nou vooruit, ik zal je het voordeel van de twijfel geven en een beschaafd antwoord proberen te formuleren:

Wil je "echt" leren stunten; dus op een afgesloten/ eigen terrein?
Of wil je (zoals je in je eerste topic aangeeft) je rijbewijs halen en wheelies maken op de openbare weg? (dat mag dus niet hé O-) )

Begin dan eens met de volgende antwoorden
Wat is je budget?
wat is je voorkeur? (SM, SS, etc)

het voordeel van 1-cilinder 4-takt off-roads/ supermotards is:
veel koppel, laag gewicht (dus makkelijk op het gas de lucht in),
en veel motorrem (dus ook zonder rem weer terug)
2e hands hoeven ze niet te duur te zijn, en ze kunnen tegen een stootje/ val

het voordeel van 4-cilinder (super-)sports is:
hoog toeren (koppeling gebruiken dus, maar lang doortrekken tot je moet schakelen)
meer vermogen



ik wil gewoon me rijbewijs halen en op de weg rijden maar ik wil ook leren stunten en dit ga ik op een afgesloten terein doen, en uiteraard als ik het onder de knie heb op de weg ook wel een wheely hier en daar maar dat moet kunnen :9 verder heb ik op het moment zelf een 125cc crossmotor een suzuki rm en daar rijd ik al geregeld mee in het crossgebied. maar voor op straat wil ik een streetfighter/sport model en daar wil ik wheelys op leren maken ik heb ongeveer tusse de 1500 en 2000 te besteden voor een motor maar goedkopere is ook niet erg aangezien ik er veel aan wil verandere en dat ook een hoop kost. verder begrijp ik niet precies wat jhe bedoelt met de opmerking hmmpf, brommerforum, hmmm maar ik denk dat we allemaal bij brommers begonnen zijn en aangezien mijn interesses nu naar motors gaan kan ik niet meer op een brommer forum teregd. daarnaast moet je niet vergeten dat er op het aantal cc na weinig verschil zit tussen brommers en motors en we doen er allemaal vrijwel hetzelfde mee!

in iedergeval bedankt voor je info tot zover
mischien weet iemand wat types voor me ik heb zelf uiteraard ook al gekeken en vind een diversion wel leuk helemaal als je die topkuip er af haalt maar hoor dus dat die vertanding er echt niet tegen kan is daar wat aan te doen andere vertanding ofzo? of kan ik beter voor een ander type motor kijken?
 
1x vallen tijdens het trainen met die Yamaha en het is zo krom en kapot als het maar kan.
Dus geen goed stuntfietsje.
Dat vertanding verhaal is bull-shit.

Gewoon een cbr (f2) kopen oid, past in je budget en de bouw van de fiets is erg goed om mee te stunten.
Kooitje erop en gaannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn.

Elke bike is op het achterwiel te krijgen :Y
 
1x vallen tijdens het trainen met die Yamaha en het is zo krom en kapot als het maar kan.
Dus geen goed stuntfietsje.
Dat vertanding verhaal is bull-shit.

Gewoon een cbr (f2) kopen oid, past in je budget en de bouw van de fiets is erg goed om mee te stunten.
Kooitje erop en gaannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn.

Elke bike is op het achterwiel te krijgen :Y


kijk daar heb ik wat aan! thnx
 
ik wil gewoon me rijbewijs halen en op de weg rijden maar ik wil ook leren stunten en dit ga ik op een afgesloten terein doen, en uiteraard als ik het onder de knie heb op de weg ook wel een wheely hier en daar maar dat moet kunnen :9 verder heb ik op het moment zelf een 125cc crossmotor een suzuki rm en daar rijd ik al geregeld mee in het crossgebied. maar voor op straat wil ik een streetfighter/sport model en daar wil ik wheelys op leren maken ik heb ongeveer tusse de 1500 en 2000 te besteden voor een motor maar goedkopere is ook niet erg aangezien ik er veel aan wil verandere en dat ook een hoop kost. verder begrijp ik niet precies wat jhe bedoelt met de opmerking hmmpf, brommerforum, hmmm maar ik denk dat we allemaal bij brommers begonnen zijn en aangezien mijn interesses nu naar motors gaan kan ik niet meer op een brommer forum teregd. daarnaast moet je niet vergeten dat er op het aantal cc na weinig verschil zit tussen brommers en motors en we doen er allemaal vrijwel hetzelfde mee!

in iedergeval bedankt voor je info tot zover
mischien weet iemand wat types voor me ik heb zelf uiteraard ook al gekeken en vind een diversion wel leuk helemaal als je die topkuip er af haalt maar hoor dus dat die vertanding er echt niet tegen kan is daar wat aan te doen andere vertanding ofzo? of kan ik beter voor een ander type motor kijken?
Persoonlijk zou ik kijken voor oude cbr 600 of fazer 600
Beide fietsen zijn goed voor stunten en binnen je budget te verkrijgen
 
mijn verhaal was natuurlijk onzin _O-


hehe nej sorry zag jouwe later pas :9
bij deze jij ook nog bedankt dan maar ;)
en zal je binnekort denk ik nog wel met een vraag mailen aangezien je togwel een van degene met het meestte verstand hiervan op het forum bent. heb ook dat filmpje van jullie nog bekeken echt super :)
 
een oude viertakt crosser is het makkelijkst om op te leren. maar is natuurlijk GEEN stuntfiets. is ook geen gezicht. gewoon een cbr 600 f2 kopen en wat aanpassen and you are good to go! voor info mag je mailen op rwpstuntriding@hotmail.com *O*

Ik heb anders op de laatste MotorRai (2004) tijdens de wedstrijden daar in de 25 kw klasse anders zat crossmotoren gezien waarmee leuke dingen mee uitgehaald zijn :Y (idem met scootertjes :Y )
 
maar zo een Suzuki GS 500 begin je dus ook niet veel mee ?

Ik vind het knapper als iemand 'm op het achterwiel krijgt en houdt met een laagvermogen motor, dan iemand met een R1 of whatever :)

GS500 lijkt mij een prima fiets om het op te leren :Y
 
GS500 lijkt mij een prima fiets om het op te leren :Y

Op basis van wat zeg je dat? Omdat het een goedkoop dingetje is? GS500 lijkt me juist niet een prima fiets om het op te leren. Als beginner heb je de techniek nog niet onder de knie, dan ben je beter af op een fiets waar het voorwiel met niet al te veel moeite van de grond komt. GS500 valt daar naar mijn inziens niet onder... (zonder aanpassingen te maken)
 
Een prof krijgt misschien een GS 500 op z'n achterwiel, maar een beginner echt niet op een normale beheerste manier. Mijn CB-1 krijg ik ook niet op z'n achterwiel. Ja met 12000 RPM en dan in z'n 1 koppeling laten schieten maar dat is niet echt wat je noemt leuk/beheerst.
 
Terug
Bovenaan Onderaan