Wheely, strafbaar, of kunst, of?

Wheelies, altijd gevaarlijk?

  • Altijd, nee

    Stemmen: 12 9,7%
  • Soms

    Stemmen: 77 62,1%
  • Ach, moet kunnen, laat ze

    Stemmen: 21 16,9%
  • Ja natuurlijk

    Stemmen: 8 6,5%
  • Ja, net als motorrijden i.h.a.

    Stemmen: 4 3,2%
  • Geen mening

    Stemmen: 1 0,8%
  • Weet niet

    Stemmen: 1 0,8%

  • Totaal aantal stemmers
    124
OOhhja, bovendien overschatten 90% van de motorrijders hun eigen rijkunsten en zijn zo al een gevaar op de weg, laat staan op 1 wiel.... :Z



Kommaarrr..kommmmaarrrkommaarrr...... }) }) })
 
Hum, dan had ik mazzel, kreeg enkel een boete voor te hard rijden, voor de wheelie eerst een compliment, daarna toch nog wel even een waarschuwend vingertje. :)



hoor ik nu bij die 10% O-)
 
full
 
Is 't kunst ? Nee, 't is geen kunst, elke 2-cellige onbenul op een trapfiets kan het. Als je dat met een motor niet kan: misschien toch maar een Golfje met geblindeerde ruiten en een verlagingssetje kopen.

Is 't gevaarlijk ? Ja, als je niet kan rijden is alles met een motor gevaarlijk.

Is het kicken ? Ja, als je een zielig figuur bent zonder leven zal het best kicken zijn. Als dat het hoogtepunt is in je leven en je denkt dat je er dan bij hoort....sterkte.

Is 't strafbaar ? Ja, en terecht, omdat het een uiting is van onkunde, overschatting, onbenulligheid en onnozelheid (de welbekende 4 O's).

jij kan vast geen wheelies. En je houdt er ook niet van om je bochtjes plat te nemen, je wilt alleen maar rechtdoor.
That's what motorrijden is all about :X


edit: dat filmpje met die gozer die voorbij zn balanspunt wheeliet: :} dat is echt super...vergt imho enorm veel beheersingsvermogen.
 
Ik vind het niet gevaarlijk.

Want als ik rij, doe ik het. Wheelys van 30km/u tot 220km/u
Ik heb nog nooit een spannend moment gehad, ook niet met duo.

Je moet het alleen niet in een woonwijk doen he ;)
Gewoon ergens waar je geen zijstraten hebt...
:^
 
Is 't kunst ? Nee, 't is geen kunst, elke 2-cellige onbenul op een trapfiets kan het. Als je dat met een motor niet kan: misschien toch maar een Golfje met geblindeerde ruiten en een verlagingssetje kopen.

Is 't gevaarlijk ? Ja, als je niet kan rijden is alles met een motor gevaarlijk.

Is het kicken ? Ja, als je een zielig figuur bent zonder leven zal het best kicken zijn. Als dat het hoogtepunt is in je leven en je denkt dat je er dan bij hoort....sterkte.

Is 't strafbaar ? Ja, en terecht, omdat het een uiting is van onkunde, overschatting, onbenulligheid en onnozelheid (de welbekende 4 O's).
jeuj, eindelijk een moraalridder :}
 
Is 't kunst ? Nee, 't is geen kunst, elke 2-cellige onbenul op een trapfiets kan het. Als je dat met een motor niet kan: misschien toch maar een Golfje met geblindeerde ruiten en een verlagingssetje kopen.

Is 't gevaarlijk ? Ja, als je niet kan rijden is alles met een motor gevaarlijk.

etc. etc.


JOZEF???.........ben jij niet de vader van? .......dat verklaard alles!
 
zolang je je mede weggebruikers niet in gevaar brengt moet het kunnen......
:X :X :X Dit is wel een misvatting die ik even uit de weg wil helpen. :X :X :X

stel dat jij gaat stunten met je bike, op een stuk weg waar op dat moment niemand rijdt. (dan breng je geen medeweggebruikers in gevaar (alleen jezelf) en dus is het geoorloofd, toch?)
En nu vlam je, al wheely-end, met een rotgang tegen een boom. resultaat: jij gewond of misschien zelfs dood langs de weg.
en iemand gaat jou vinden! en krijgt dit spektakel ongevraagd of zijn of haar netvlies. (dit kunnen ook kinderen zijn). En uiteraard zijn er daarna de vriendelijke mensen van politie, brandweer en ambulance die jou misser mogen opruimen/ oplappen.
 
:X :X :X Dit is wel een misvatting die ik even uit de weg wil helpen. :X :X :X

stel dat jij gaat stunten met je bike, op een stuk weg waar op dat moment niemand rijdt. (dan breng je geen medeweggebruikers in gevaar (alleen jezelf) en dus is het geoorloofd, toch?)
En nu vlam je, al wheely-end, met een rotgang tegen een boom. resultaat: jij gewond of misschien zelfs dood langs de weg.
en iemand gaat jou vinden! en krijgt dit spektakel ongevraagd of zijn of haar netvlies. (dit kunnen ook kinderen zijn). En uiteraard zijn er daarna de vriendelijke mensen van politie, brandweer en ambulance die jou misser mogen opruimen/ oplappen.
jij kan ook tegen een boom rijden hoor,of een bocht uitvliegen.
en gevonden worden door kleine kindertjes.
weet je wat jij moet doen,lekker thuis op de bank blijven zitten
 
stiekem heb ik toch wel wat aan wheelien gedaan

en het is toch wel zo dat je niet kan reageren op verkeer
eer je je voorwiel op de grond heb en dan nog moet remmen ben je gewoon te laat

maar dit neemt niet weg dat het onwijs gaaf is om te doen
vooral als je bv bij een groot kruispunt wegrijdt en dan een wereld wheely trekt

erg lekker



Edit Baksteen: Mooie foto, maar graag even een "beetje" verkleinen O-) O-) ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wheelieen moet kunnen zo lang je dit maar doet daar waar er weinig tot geen verkeer is. Of als je bijvoorbeeld vooraan bij een stoplicht staat bij een 80 km weg en de weg dan ook vrij is voor je, lege parkeertereinen enzo etc etc.

[me]BMW K1100LT vind het altijd meesterlijk als er een sportmotor in tegengestelde richting bij een stoplicht op z'n achterwiel wegtrekt.
[/me]


Maar als iemand op een redelijke drukke snelweg ze voorband vrij van slijtage probeert te houden en dan gepakt wordt en een artikeltje 5 aan z'n broek krijgt vind ik weer niet zo gek... (en natuurlijk in woongebieden idem).
 
Moet kunnen vindt ik , maar als je 3 keer aangehouden bent voor wheelys weet ik uit ervaaring dat je voor moet komen.
Straf 6maand voorwaarlik met een proeftijd van 2 jaar en 650 euro boete
de klootzaken :(
 
Moet kunnen vindt ik , maar als je 3 keer aangehouden bent voor wheelys weet ik uit ervaaring dat je voor moet komen.
Straf 6maand voorwaarlik met een proeftijd van 2 jaar en 650 euro boete
de klootzaken :(

En al twee Blade's in de prak gereden :?
Volgens mij heb je te veel geld en te veel vrije tijd :X
 
als ik moet kiezen tussen een +65 'er in een astra of een wheelie
denk ik dat de wheelie toegelaten moet worden.

daarnet ging er zich nog eens ene dubbel zetten voor mijn neus voor een parkeer inrit :(
rijdt ie achteruit tegen een betonblok bij het keren van zijn auto. je auto of moto zal er maar geparkeerd staan :(
 
jij kan ook tegen een boom rijden hoor,of een bocht uitvliegen.
en gevonden worden door kleine kindertjes.
weet je wat jij moet doen,lekker thuis op de bank blijven zitten
begrijp me niet verkeerd, het is niet persoonlijk bedoeld
ik wilde alleen duidelijk maken dat een uitspraak in de zin van: "zolang je anderen niet in gevaar brengt of kwetst moet het kunnen......" alleen je eigen geweten sust, maar verder geen inhoud heeft.. IMHO


en nee, ik heb niks tegen stunten op de openbare weg,
en redrider gaat niet op de bank zitten, maar op één wiel naar huis
 
in america is het strafbaar, onder de naam van 'exhibition of acceleration' of 'not being in total control of the vehicle'
 
Terug
Bovenaan Onderaan