wheely

b-bird

MF'er
19 okt 2001
36
0
den haag
ff voorstellen want voor mij de eerste keer op dit forum, (heb zojuist een berichtje geprobeerd te posten, leek niet helemaal goed te gaan, dus nog maar een keertje op het risico dat ik nu twee keer post.)

Ik woon in den haag, 31 jr en rij een jaartje of 7 motor, nu op een cbr1100xx. Vind dit forum goed, jullie moeten jullie avonturen verzamelen en in boekvorm uitbrengen! Worden absoluut bestsellers!!

Wheely-vraag: Als je flink doortrekt komt bij cbr1100 het voorwiel de lucht in, maar dat gebeurt gewoon bij een volle acceleratie en dan enkele cm\'s. Motorkarakter is ondanks de kracht nooit verrassend, hij smeert de power op het wegdek ipv het er in 1 keer keihard op te kwakken (hayabusa bijv.) Daarnaast een vrij lange wielbasis en een hoog gewicht....
Wel super stabiel in lange, snelle bochten trouwens en voor langere afstanden bij onze oosterburen voor mij persoonlijk de motor!

Was laatst op Assen en daar zag ik een paar fantastische wheelies bij veel lagere snelheden, super gecontroleerd en tot op een soort van balans-punt.

1) Ik dacht dat wil ik ook
2) Ik dacht ook, hoe doe ik dat gecontroleerd en op het moment dat ik dat wil als ik bijvoorbeeld 60 rijd.

Heb me daar nooit zo druk over gemaakt maar nu wel wel de extreme behoefte om dit gewoon goed in de vingers te krijgen. Dus wat doe je precies: koppeling? gewicht verplaatsen? gas? wie geeft me een handleiding??

Hoop dat de blackbird zich daar trouwens voor leent want bij stoppies heb ik ook een probleem: door lange wielbasis en relatief veel gewicht kiest het voorwiel ook bij droog weer (!) eerder voor glijden dan dat het achterwiel de lucht in komt, shit.... Dat waren aardige leermomenten by the way))))))Heb nog nooit zo snel die voorrem weer losgelaten, in een nano-seconde!!

Hoop dat jullie een niet echte supersport-bezitter willen helpen in zijn zoektocht naar de beheerste wheely.
mzzls, b-bird
 
Als je bang bent en eerst even het gevoel wil krijgen hoe dat nou voelt als je op je achterwiel blijft rijden dan klim je bij de volgende meeting maar eens bij mij of wkj achterop. Misschien is Maximum hier ook wel voor te porren.
 
misc.php



If you can do it, don\'t try it

Heb je het tegen rev? Ik ken het gevoel...vreemd als je je tank omhoog voelt komen, niet te stoppen lijkt het... (achterrem ja)
 
Zie onderstaand berichtje (leuke site HELLDESKER):

Bloody hell!! Ik denk dat ze toch ook wheelies aan het oefenen was en daardoor die bocht niet meer kon halen.... Ik moet nog maar eens goed nadenken of ik dit wil doorzetten....

citaat:
Invalide overlijdt in sloot
Gepost door Mark (kwanten) - maandag 22 oktober 2001 @ 14:49 - Bron: ANP
Kiuchi, NoSkillz en Mr_Opel hadden ons via de newssubmit het volgende te melden:

In Groningen is zaterdagavond een invalide vrouw omgekomen. Ze was met haar elektrische rolstoel een sloot ingereden. Zondagmiddag pas werd dit ontdekt door de politie. Door het late ontdekken van het voorval raakte de vrouw onderkoeld en overleed.

Volgens een woordvoerder van de politie :j reed de vrouw door nog onbekende oorzaak rechtdoor bij een bocht. :] Daarna belandde de vrouw tussen het riet in de sloot naast de weg :( . De politie denkt dat er verder geen andere voertuigen bij het ongeval betrokken zijn geweest.
einde citaat
 
Scheisse, je bent in ieder geval nog in staat om te typen zie ik :} , heb je er verder niet te veel aan overgehouden?
(zal ook topic ff lezen straks)

may the force be with you, zo zonder motor!! Lijkt me goed om dan die wheely te gaan oefenen als je een eigen bike hebt, dan kan ik de kunst al rijdend afkijken! *D
 
Nou, lijkt me best leuk om achterop bij een ander een wheelie te maken maar aan de andere kant ook doodeng, omdat je zelf geen controle meer hebt, maar gewoon passagier bent. :)

Maar ik vertrouw volkomen op de wheeliekunsten van onze vrienden hier. ;)
 
Nou, lijkt me best leuk om achterop bij een ander een wheelie te maken maar aan de andere kant ook doodeng, omdat je zelf geen controle meer hebt, maar gewoon passagier bent. :)

Maar ik vertrouw volkomen op de wheeliekunsten van onze vrienden hier. ;)

vastKLAMPEN aan die bestuurder lijkt me de boodschap :)

ik sta trouwens eerstes op die \"doe een wheelie met max\"-lijst.
Wheelie met wkJ of wkA mag ook wel trouwens.. moet\'k zo lang niet wachten :+
 
Laatst bewerkt:
Gewoon achterop zitten, en iets gaan hangen, dan weet je teminste zeker dat de wheelie een beetje hoog gaat, die chickens voorop moet je ook ff over de angst heen helpen :) hehe
 
Hehehe ik wheelie ook met scooters, no problem staand zittend of met een hand, al gaat dat laatste wat moeilijker want als je het gas iets te ver opendraait dan kun je het met je linkerhand niet goed corrigeren. En wie is er weleens met een wheelie achterover geklapt?
 
Ik doe dit, ik doe dat... iedereen moet zelf uitvinden hoe het werkt. Smaken en geuren zijn toch ook niet te omschrijven...Het is en blijft een gevoel wat je hebt of niet. Geloof wel dat het te ontwikkelen is.

Weet niet of ik mij reeds onder de experts mag scharen?? maar wheelien is ook een kwestie van PK\'s en koppel maar is ook een kwestie van het juiste momentum, een enigzins groot hart en veel gevoel in je rechter hand.
Nu heb ik al op veel motoren gewheelied maar nog nooit, nooit mijn achterrem gebruikt.
(In alphabetische volgorde: Aprilia RSV mille, BMW K1150R, GS1150, Cagiva Raptor 650 & 1000, Ducati Monstro 750, 900 en S4, ST2, ST4, 916 & 996, Honda Hornet, CBR600 F & S, CBR 900 RR, Goldwing 1800, Transalp, CR500, XR650, Kawasaki ZX6R, ZX9R en ZX12R, Z650 (met hangen en wurgen)& Z900, ZZR250 & ZZR600, KTM Duke I & II, 125 cc 2-takt, 380 cc 2-takt & 400 cc 4-takt, Suzuki GSX600R, SV650, Bandit 600 & 1200, Triumph TT600, Sprint RS & Speed Triple, Yamaha XT250 & XT600, YZF400, Fazer 600 & 1000, R6 & R1. Vast nog wel een of twee of drie vergeten.)

Probeer eerst uit te vinden waar het max. vermogensafgifte van je motor zit. Gaat ie niet in een keer omhoog dan beetje koppeling erbij en iets meer met je gas spelen. Sommige fietsen hebben te weinig power in verhoudeing tot het gewicht en deze zal je dus nooit alleen de lucht in krijgen. Misschien als je iemand achterop neemt.
Vervolgens is het compleet van de geometrie van de fiets afhankelijk waar het balanspunt zit en of de fiets daar makkelijk op te houden is.
Vb. Duc 996 is door zijn hoge achterkant moeilijker in evenwicht te houden dan bijvoorbeeld de Fazer 1000.
Bouw het langzaam op. Steeds iets langer je gas open houden, steeds iets meer gas erbij. Op een bepaald moment voel je heel goed aan tot waar je kan gaan. En dat is ver kan ik u vertellen.
Ik rij met mijn Duke wel mijn kentekenplaat er af maar als die er af is lukt het mij nog niet om mijn uitlaten aan de grond te rijden terwijl dat wel mogelijk is. Er blijft altijd baas boven baas. Denk dat ook ik dat maar moet accepteren.

Als je inderdaad zo ver door slaat als Biaggi is het niet onverstandig om je achterrem er wel bij te gebruiken. ;)
 
Laatst bewerkt:
Nu heb ik al op veel motoren gewheelied maar nog nooit, nooit mijn achterrem gebruikt.
ieder heeft zijn eigen techniek, maar ik begrijp van hen die er verstand van hebben dat het beter is om de hoogte van je wheelie te bepalen dmv je achterrem ipv de gashandel.
Als je je achterem gebruikt, blijf je ketting op spanning en heb je minder last van het slaan van de ketting dan wanneer je dat met het gas doet.... Bij gas dicht en open is de reactie minder subtiel en is er meer speling dan het aantippen van de achterrrem.
Ik ken persoonlijk niemand die het zo met de achterrem doet, maar weet dat die fb-pb figuren het wel zo doen.... en ik doe ze niet lang genoeg om echt te gaan balanceren.... :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan