wheely

Ik doe het als volgt:

in zn 1 met 30%gas optrekken tot zo'n 4-5000 toeren (het moment dat ie echt gaat trekken) dan gewoon vol gas geven (niet eerst gas los want dan krijgt je ketting zo'n klap) dan komt ie omhoog en op het moment dat je hoog genoeg zit je gas weer doseren en zo lang mogelijk omhoog blijven met dat ding.

Voordeel hiervan is dat je ketting en koppeling geen klap krijgen en je gecontroleerd omhoog komt

2e tip HEEL VEEL OEFENEN
 
ff over die voet boven de rem....ben ik zeker niet lenig genoeg voor want ik kan da nie hoor, die voet erbij houden :?
 
is er al iemand achterover geklapt? toen ik wheely's ging oefenen op een fiets met trappers ben ik meerdere keren achterover geslagen.
 
Heb nooit me voet bij de rem en als je kijkt naar de stuntpics ga ik toch wel steil.. Zag zaterdag 1 keer alleen me tankdop en had het gevoel dat me motor onderme vandaan ging maar als je gasdicht doet gaat die gelijk weer terug..

Ik doe het met een 600tje en MET koppeling..
Hij komt dan veel gelijdelijker omhoog.. (vanuitzijn 2 natuurlijk)
 
is er al iemand achterover geklapt? toen ik wheely's ging oefenen op een fiets met trappers ben ik meerdere keren achterover geslagen.

Een paar keer bijna.... gas terug doen resulteerde niet in voorover gaan maar juist nog verder achterover.... Gelukkig ik wel getrained met voet boven de rem en telkens geredt met veel geslinger....
 
Ik heb mn voet nooit boven mn rem...en ik dacht dat ik het wel een beetje kan...nooit gedaan ook...voetje bij de rem...gas dicht is genoeg...
 
:^

enigste wanneer je dat nodig hebt is als jeje kenteken de grond wilt laten raken. Dan heb je wel je achterem nodig om terug te komen.
 
Hmmmmm, ik zie dat de meeste mensen de anderen adviseren geen voet boven de rem te doen.... :( Vindt ik eigenlijk wel een slechte zaak en erg dom om dit te adviseren aan andere mensen. Is net als racen zonder remmen....
Het is namelijk je enige mogelijkheid op redding als je te ver gaat. En dat hoeft niet perse te komen als je met je kenteken de grond wil raken. Kan ook door een hobbeltje in de weg komen tijdens een wheelie, je motor houdt voor een fractie heel even in door een vuiltje in de benzine toevoer, etc. Heb zelf de achterrem een aantal maal nodig gehad ondanks dat ik niet anders deed dan wheelies op mijn bike. Ik geef toe, dat je het zelden nodig zult hebben maar toch zou ik daarom niet aanraden je voet niet boven de rem te zetten. En dit advies wordt dus ook gegeven op ELKE "wheelie cursus" website.
Mijn advies en eigenlijk het advies van iedere wheelie king (lees o.a. Performance Bikes, Site van de Saint, Gary Rothwell, etc). Als je zin hebt aan hoge wheelies en ver rijden ipv keihard door de versnellingen heen te rammen om het voorwiel van de grond te houden, leer dan aub van begin af aan je voet boven de rem te doen.

Just my 2 cents..... :)

Adios amigos
 
is er al iemand achterover geklapt? toen ik wheely's ging oefenen op een fiets met trappers ben ik meerdere keren achterover geslagen.
ik las in moto73 dat een ervaren coureur de val tydens een wheelie niet heeft overleeft.
 
Ik doe het als volgt:

in zn 1 met 30%gas optrekken tot zo'n 4-5000 toeren (het moment dat ie echt gaat trekken) dan gewoon vol gas geven (niet eerst gas los want dan krijgt je ketting zo'n klap) dan komt ie omhoog en op het moment dat je hoog genoeg zit je gas weer doseren en zo lang mogelijk omhoog blijven met dat ding.

Voordeel hiervan is dat je ketting en koppeling geen klap krijgen en je gecontroleerd omhoog komt

2e tip HEEL VEEL OEFENEN
leer toch is in zijn 2 wheelie'n man...kom je veel verder...nu haal je de 50 meter nog niet eens ;)
 
Op dinsdag 20 augustus 2002 07:18 schreef WKA het volgende:

Mijn advies en eigenlijk het advies van iedere wheelie king (lees o.a. Performance Bikes, <b>Site van de Saint</b>, Gary Rothwell, etc).

Just my 2 cents..... :)

The Saint...zie je dat?! In het rijtje der groooooten! :}
en dat voor 2 cent. ;)

On-topic:

Ik moet zeggen dat ik zelden mijn voet bij mijn rem hou.
Ik gebruik hem wel eens bij een wheely maar dat is inderdaad als ik mijn nummerplaat aan de grond wil wheelien.

Laatst wel bij een traag op het gas reagerende Buell Firebolt gehad dat ik bijna achterover klapte. Kwam ook mede door de korte achterbrug en bouw van de fiets.
Dat is tot opheden de enige keer geweest en heb er toch al redelijk wat gemaakt op redelijk verschillende fietsen.

Maar als je het je een 'veilig' gevoel geeft...waarom niet.
 
nog tips hoe je ze (wheely) het beste kan maken met een kawasaki zxr 400????????
 
ben ook aan het proberen gegaan met behulp van bovenstaande tips.
Vandaag is het dan ook eindelijk gelukt, mijn voorwiel kwam los van de grond :9
Niet dat het zoooo schrikbarend hoog was (+/- 20cm ?), maar het begin is er !

Heb het gedaan met de voet op de rem, want dat geeft me toch het prettigste gevoel.
Ook heb ik het niet met de koppeling gedaan want ben bang dat hij dan echt omhoogknalt (wat vast niet zal gebeuren)

Ik had mijn tank bijna leeg dus gewicht was lekker laag, gas vol tot de 5000 toeren, gas los en er weer vol op, voila daaar ging hij :)
Denk niet dat mijn motor genoeg vermogen heeft om dit in de 2 voor elkaar te krijgen, alleen met de koppeling misschien.

Later na het tanken nog een keer geprobeert maar toen kwam het voorwiel de grond niet meer af.

Dit alles is me gelukt op mijn Kawasaki GPX 600r uit '91
 
leer toch is in zijn 2 wheelie'n man...kom je veel verder...nu haal je de 50 meter nog niet eens ;)

Jongen al haal ik 10 meter !!!!!!.......als ik maar goed op de foto kom. :+

full
 
Ik doe het als volgt:

in zn 1 met 30%gas optrekken tot zo'n 4-5000 toeren (het moment dat ie echt gaat trekken) dan gewoon vol gas geven (niet eerst gas los want dan krijgt je ketting zo'n klap) dan komt ie omhoog en op het moment dat je hoog genoeg zit je gas weer doseren en zo lang mogelijk omhoog blijven met dat ding.

Voordeel hiervan is dat je ketting en koppeling geen klap krijgen en je gecontroleerd omhoog komt

2e tip HEEL VEEL OEFENEN

Hmmm... ik doe met mijn GSXR in z'n 1 7000-8000 tpm en dan gas dicht en er direct weer vol op... bij 4-5000 gaat ie bij mij niet de lucht in... hoelang hoe jij hem de lucht in dan?
 
Koppeling in, in z'n 1 zetten. VOL gas en ineens de koppeling helemaal los laten. })

Don't try this at home :+

Op maandag 19 augustus 2002 18:53 schreef Nognietingebruik het volgende:Don't try this anywhere bedoelt'tie


Nee, hij bedoelt echt thuis.

De meeste ongelukken gebeuren tenslotte in en om het huis, dus doe je het ergens anders, loop je iig minder risico. :9
 
Hey stelletje motorgekken :]

Ik heb een zxr 750 uit 1994 en probeer af en toe
een wheely maar ze zijn absoluut niet hoog 30 cm en niet lang. Ik doe het volgens de gas dicht en dan snel weer open methoden. Maar dat werkt volgens mij niet echt op mijn motor.

Is er misschien iemand met een zxr 750 die het wel lukt om een behoorlijke wheely te maken? Zo ja, leg dan ff uit hoe je dit doet.

Groeten, Erik B.
 
En als iemand het kan uitleggen voor een Ducati 750SS dan wil ik dat graag horen. Ben stiekum wel benieuwd of het haalbaar is. Of anders toch maar wachten tot er een 748 in de garage staat...
 
Terug
Bovenaan Onderaan