White sludge

Mikedane

Rookie
21 feb 2017
15
0
Bergen op zoom
Goedemiddag, heb sinds een maand of 4 een z750 uit 2005 met 13.000km op de teller.

Vorige eigenaar heeft de motor 5 jaar gehad en maar 1000km mee gereden.


Ik heb geconstateerd dat er White sludge aanwezig is. Net 500km geleden 2. Flessen forte White sludge bij me motor olie gedaan en een goed uur op verhoogd toerental laten draaien.

Er kwam veel zooi uit, maar nu blijkt het weer terug te zijn... Iemand enig idee wat ik kan doen?

Mvg
 
hoe slecht is het? Dat merk je meestal pas als het te laat is :X

Maar grote kans dat die motor dan al lang bij een volgende eigenaar is die zich afvraagt waarom dat ding zoveel olie gebruikt. Want hij had nog wel zo weinig km op de tellert.
 
Bij een vloeistof gekoelde motor heeft het geen zin om de radiateur af te plakken.

Je zal het wel grappig bedoelen maar dat heeft wel degelijk zin. Zo'n thermostaat doet na verloop van tijd z'n werk niet goed meer en blijft dan vaker 'open' staan dan de bedoeling is. Ergo: koelwater blijft door de radiator stromen en afplakken werkt dan gewoon goed en goedkoop.
 
Ja, timmer dat ding maar dicht, eens kijken wat er gebeurd :+

Radiator afplakken werkt weldegenlijk onder koude omstandigheden.
Ik heb hier een geval staan uit 1955, toen de winters nog echt koud waren, die standaard een zeiltje kon laten zakken voor de radiator zodat het geval op tempratuur kwam..
 

OK. Geen zin om af te plakken om de motor snel op temperatuur te brengen. Zo goed? :z

Wtf,? Een luchtgekoelde motor heeft er geen.

Nee. Eigenlijk moet ik het in deze context dan ook over koelers in zijn algemeen hebben. Bij een oliekoeler gaat de theorie van het afplakken wel op aangezien hier geen vorm van temperatuur regeling op zit. Bij een vloeistof gekoelde motor heb je wel een vorm van temperatuur regeling.

Je zal het wel grappig bedoelen maar dat heeft wel degelijk zin. Zo'n thermostaat doet na verloop van tijd z'n werk niet goed meer en blijft dan vaker 'open' staan dan de bedoeling is. Ergo: koelwater blijft door de radiator stromen en afplakken werkt dan gewoon goed en goedkoop.

Ik ben niet grappig. :+ Dan blijk je het over een motor met een defect te hebben waardoor het afplakken werkt en dan is dit goed advies voor TS om zijn motor sneller op temperatuur te krijgen.

Laat ik het politiek correct zeggen. Ik ben het er niet mee eens.



:+
 
Laatst bewerkt:
Graag weer ontopic nu heren !

Mijn ex vrouw had ook last van white sludge ( ik ook ) en hebben een expert geraadpleegd .
Regelmatig ruimen met een liefst overmaatse zuiger was het advies.
Wellicht kan de ts hier iets mee ?
 
Graag weer ontopic nu heren !

Mijn ex vrouw had ook last van white sludge ( ik ook ) en hebben een expert geraadpleegd .
Regelmatig ruimen met een liefst overmaatse zuiger was het advies.
Wellicht kan de ts hier iets mee ?


Een stel probeert zwanger te worden, iig 1 van hun en komen uiteindelijk bij een dokter uit die expert is in dit soort zaken.
de dokter zegt, doe 'het'maar even , dan kijk ik wel of er misschien een foutje in de 'basistechniek' zit..

Na een aantal minuten zegt de dokter, ok ik weet genoeg , en schrijft iets op papier en zegt, probeer dat maar eens.
het stel gaat met het briefje naar de apotheek.

De vrouw achter de balie kent het middel niet en vraagt aan een Collega die al wat meer doktershandschriften gewend is wat er nu op het papiertje zou kunnen staan aan gezien zij geen
"triti oter oil" kan vinden.

De collega zegt "volgens mij staat er Try the Other hole ..."


slecht he, kan eigenlijk niet.
 
Een stel probeert zwanger te worden, iig 1 van hun en komen uiteindelijk bij een dokter uit die expert is in dit soort zaken.
de dokter zegt, doe 'het'maar even , dan kijk ik wel of er misschien een foutje in de 'basistechniek' zit..

Na een aantal minuten zegt de dokter, ok ik weet genoeg , en schrijft iets op papier en zegt, probeer dat maar eens.
het stel gaat met het briefje naar de apotheek.

De vrouw achter de balie kent het middel niet en vraagt aan een Collega die al wat meer doktershandschriften gewend is wat er nu op het papiertje zou kunnen staan aan gezien zij geen
"triti oter oil" kan vinden.

De collega zegt "volgens mij staat er Try the Other hole ..."


slecht he, kan eigenlijk niet.


_O- _O- _O- _O-
 
18.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan