Wie ó wie heeft er een rugprotector

CBX Blakkie

MF veteraan
25 mrt 2002
1.630
7
Amersfoort
Ik stel deze vraag n.a.v. een rit van de afgelopen week met een aantal andere motoren in de dolomieten, daar het mij opgevallen is dat er toch nog steeds mensen zijn die er GEEN een dragen.
Ik ben er samen met mijn vechtgenoot een aantal jaren geleden op geattendeerd door iemand die bij een motorzaak was en mij (omdat hij zag dat wij er GEEN een hadden) een verhaal vertelde over iemand die met de motor gevallen was. Deze persoon was na een valpartij in het ziekenhuis terecht gekomen en kreeg van de doktoren te horen dat hem een dwarsleasie bespaart was gebleven daar hij opdat moment zijn rugprotector droeg.
Binnen een week hadden alle motor rijdende familieleden er eentje aangeschaft.
Tijdens de race van Eemshaven is onze zoon onderuit gegaan en heeft waarschijnlijk het stuur in zijn rug gekregen. Hij heeft een moment gehad dat hij geen lucht meer kreeg en wist de oorzaak niet.
Tijdens het omkleden bleek dat er net naast zijn protector een flinke bloeduitstorting aan het op zetten was. Het is natuurlijk gissen wat er gebeurt zou zijn zonder (wat overigens niet mag) protector.
Ik zou graag willen weten wie er geen een heeft en wat daarvan de reden is.
Ik kan er maar één bedenken en dat is dat het een onding is met hoge buitentemperaturen.
 
Heb net een pak gekocht waar er geen in zit dus ik moet ook ff gaan shoppen.
Heb gehoord dat knox een goede rugprotectie heeft. Iemand toevallig ervaring
hiermee. Of een andere goede.

bvd
 
Ik heb een Clover pakkie (regen en winddicht), waar geen rugprotector inzat. Er zat wel voorbereiding voor een rugprotector in, en die heb ik er uiteraard meteen bij besteld. Verder heb ik de standaard elleboog en schouder en knie bescherming, plus heupplaten. en een helm *D

de protector is van Clover zelf.

(ben chopper rijder (in spe))
 
Ik heb er een van Dainese en ook al getest helaas.
Na m'n schuiver stonden alle ribbels van de protector in m'n pak (leer) afgedrukt (had dus ook m'n ruggewervel kunnen zijn).
Verder heeft een vriend van me al eens een crash op het circuit "overleefd" door z'n rug protectie.
Ik rij dus nooit zonder ook al is het nog zo warm........
 
Ik heb een leren jas van MQP. Daar zit in het ruggedeelte een uitsparing voor een protector. Die heb ik er toen meteen bijgekocht. Ik merk niet eens dat ie er in zit.
 
Hallo ,

Ik heb in mijn leren race-combi een MQP/knox zitten , maar ik wil toch graag een losse protector/niergordel kopen .

Heeft iemand tips voor een goede en BETAALBARE ??

Duzz niet aankomen met de air .... van Spidi enz .. die zijn 160 euro !
 
Zit een goedgekeurde protector in mijn jas.


Hallo ,

Ik heb in mijn leren race-combi een MQP/knox zitten , maar ik wil toch graag een losse protector/niergordel kopen .

Heeft iemand tips voor een goede en BETAALBARE ??

Duzz niet aankomen met de air .... van Spidi enz .. die zijn 160 euro !


Ja , in de mijne dus ook ! maar bij een serieuze val wil ik toch iets meer bescherming dan deze goedgekeurde kleine , vandaar
 
Hallo ,

Ik heb in mijn leren race-combi een MQP/knox zitten , maar ik wil toch graag een losse protector/niergordel kopen .

Heeft iemand tips voor een goede en BETAALBARE ??

Duzz niet aankomen met de air .... van Spidi enz .. die zijn 160 euro !

Het is wel een van de betere, en op veiligheid bezuinigen is niet alt slim O-)
 
Hallo ,

Ik heb in mijn leren race-combi een MQP/knox zitten , maar ik wil toch graag een losse protector/niergordel kopen .

Heeft iemand tips voor een goede en BETAALBARE ??

Duzz niet aankomen met de air .... van Spidi enz .. die zijn 160 euro !


ik zou de spidi kopen bij termaat. kosten ze maar 136 euro :+

of bij een circuitdag op zolder bij peter den heijer. Die verkoopt er voor 45 euro.
 
hmm tijd om zon ding te halen...zal mij weer gebeuren..
:^

dat dacht ik twee weken geleden ook, dus heb ik er toen maar een aangeschaft.

Waarom niet eerder? Eigenlijk nooit aangedacht + dat ik die dingen behoorlijk aan de prijs zijn. tuurlijk investeren in je iegen veiligheid bladieblabla

[spammodus] mijn rugprotector heb ik aangeschaft voor €69 bij racing-bikes.nl uit Hoogerheide, staan ook regelnmatig op zolder ;) [/spammodus]
 
Toen ik mijn dainese pak had gekocht zat er ook geen in.
maar ik heb er de dag erna toch een bijpassend dainese rugprotector bij gekocht.
Ook omdat ik allemaal wilde verhalen hoorde. En ik moet zeggen dat ik het ook nog eens lekkerder vind zitten!

(voor de belangstellende: Deze heb ik dus gekocht voor maar 50 eurotjes, en dit is dus niet zo'n slappe maar echt een stevige van plastick enzo)
 
Zit een goedgekeurde protector in mijn jas.


Hou er rekening mee dat een protector in de jas onvoldoende is. Een rugprotektor moet net boven het stuitje beginnen en net onder de nekwervel eindigen. De standaart (bij de meeste ) rugprotektor is ook te zacht.
 
ik heb een niergordel van spidi, een air nog wat ofzo. helaas beschermd die maar een gedeelte van mijn rug. zodra ik het kan betalen(ben scholier...) koop ik een echte backprotector.
 
(voor de belangstellende: Deze heb ik dus gekocht voor maar 50 eurotjes, en dit is dus niet zo'n slappe maar echt een stevige van plastick enzo)

Oke Oke Oke omdat iedereen zo zit te zeuren en omdat ik toen niets te doen heb een fototje :+
full
 
Heb er eentje van Dainese, die ook tegelijk als nierband werkt. Gekocht omdat vorig jaar een maat van me in Frankrijk achter me onderuit gegaan is in een lange dalende bocht naar links. Hij belande met z'n rug vol tegen een muurtje, dat als vangrail diende. Hij had een scheurtje in een van z'n onderste ruggewervels. Hij heeft een paar maanden op bed moeten liggen, en daarna duurde het volledige herstel nog iets van een half jaar.
Aangezien ik dit soort ellende niet wil hebben, heb ik er dit jaar maar eentje aangeschaft. Op de motorbeurs in Utrecht voor 109,- Euro
 
Oke Oke Oke omdat iedereen zo zit te zeuren en omdat ik toen niets te doen heb een fototje :+
(Afbeelding)

die beschermt dus een deel van je lumbaal wervelkolom niet en je sacraal gedeel helemaal niet.

(is dus zeker niet zo goed als een losse die op je rug vast zit)



at topicstarter. Volgens mij heet je op het milleforum toch anders (ik zelf stiekem ook, maar het lijkt er wel veel op)
 
Dan voldoet deze zeker ook niet? '(
Even eruit gehaald en op de rug gelegd voor de duidelijkheid
full


[me]Titan past alvast kledingbudget aan :+ [/me]
't is trouwens een MQP pantera jas met Knox protectors op rug, schouders en ellebogen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er geen plaatje van de mijne. Maar je doet h'm op als een soort rugzak, bandjes om de schouders, en een rekband om je middel. En hij gaat "all the way" van het stuitje tot onder de nek. Hij is van hard plastik, en d'r zit ook nog iets van ijzergaas in.
Volgens mij is deze protector in ieder geval goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan