Wie allemaal SV650(S)?

Aloha,

SV contact heb ik wel eens gezien op de motorbeurs in Ahoy. Wel lachû
 
Laatst bewerkt:
Ik ben sinds april vorig jaar in het bezit van een (toen nog nieuwe) zwarte SV650S en heb inmiddels bijna 12.000 op de klok staan.

Ik heb er niet zoveel aan veranderd: Akrapovic uitlaat systeem, stalen remleidingen voor/achter en WP pro-line voorvering :9 Voor het rubber heb ik gekozen voor BT010's. Daarvoor had ik ContiForce maar de BT's zijn toch beter (sturen strakker, zijn stabieler bij hard remmen en zijn (nog) sneller op temperatuur)
 
Ik ben sinds 17 januari 2002 in het bezit van een zilver grijse SV650S. Hij in helemaal standaard waar wordt binnenkort voorzien van Bridgestone banden. Ik heb nu bijna 10.000 km op de teller.
Echt een top fiets :]
 
Dit is alweer mijn tweede, de eerste '99-er heb ik stuk gereden op klaverblad in A'dam (2 stukken) |( '( ;( . De motor was geel en had wp voorveren en een Laser pijp.
Nu heb ik een zwarte 2000 met ongeveer 28.000 km. Ook weer wp voorveren (met ff dikere olie), Siebring pijp, dyno kit en K&N luchtfilter.
Banden: BT020 :} :P .
Tank is aan de voorkant 2 cm omhoog gezet om wat meer lucht in luchtfilter te krijgen (mengsel was met grootste sproeier te rijk). Dit scheelt echt.
Met kit loopt motor niet (merkbaar) harder (225), wel is het oppakken veel beter geworden.
Ik heb wel gemerkt dat er veel verschil kan zijn tussen SV-tjes. Mijn vorige heb ik een keer met een beetje meewind boven de 240 gehad. :P Die motor was merkbaar sneller. Best balen als je een trage terug krijgt. ;(
Stoplicht sprintjes zijn ook erug leuk, echt nog nooit verloren. }) .
 
Ik heb op beide SV's van SV Bob (en ook op die van TommyFumi) gereden en er was idd duidelijk verschil in vermogen. Maar ze rijden allemaal goed hoor. Een heerlijke motor voor het sportieve toerwerk, en daarmee ook woonwerk. Al die toeters en bellen (WP, dyno) zou ik voor een woonwerkmotor weglaten. Dat haal je er dan toch niet uit.
Die fazer is toch nog een stukkie duurder? Ik zou een sv'tje nemen. Wel ff carberateurverwarming laten inbouwen, anders heb je er 's winters niets aan.
 
Mijn oom is sinds een half jaar lid van SV-contact. Hij is ook al es meegeweest met tourritten. Nu rij tie wel op een TL1000R maar die club is dus samen gegaan met de SV club.
 
Ik heb sinds eind juli 2001 een (toen nieuwe) sv650s.

Als ik topsnelheden van 240km/h op de teller hoor denk ik dat ik toch een maandag morgen exemplaar heb. Hij haalt met moeite de 210. Morgen gaat hij voor de 24000km beurt, misschien dat dat verbetering geeft.
 
Ik heb sinds eind juli 2001 een (toen nieuwe) sv650s.

Als ik topsnelheden van 240km/h op de teller hoor denk ik dat ik toch een maandag morgen exemplaar heb. Hij haalt met moeite de 210. Morgen gaat hij voor de 24000km beurt, misschien dat dat verbetering geeft.
Mijn eerste fiets (die windstil 235 reed) was deed dat al na 6000km, dus zal jouw fiets wel los zijn. Doe hem wel in z'n 6 he. ;)
Ik rij dan wel in strak leer en woog toen 68kg.
Die fiets had ca. 80pk. In 6 zat ik over de 11.000 rpm.
Trek je de fiets wel eens door in toeren? 210 is toch echt traag.
 
Ik heb sinds februari een zwarte '99 SV650S met wp voorveren, BSM Vampire en BT010 voor en BT020 achter. Ik heb hem gekocht met 11000 km en hij staat nu op 15000km.

effe een piccie erbij

full


SV 650 contact ken ik ook wel ja, krijg dagelijks een mailing

Mijne haalt 230 op top (alhoewel ik dat nog niet gereden heb).
 
Laatst bewerkt:
Mijn eerste fiets (die windstil 235 reed) was deed dat al na 6000km, dus zal jouw fiets wel los zijn. Doe hem wel in z'n 6 he. ;)
Ik rij dan wel in strak leer en woog toen 68kg.
Die fiets had ca. 80pk. In 6 zat ik over de 11.000 rpm.
Trek je de fiets wel eens door in toeren? 210 is toch echt traag.

Jaja, ik doe um in z'n 6e versnelling. Ook aan het zo af en toe flink in de toeren trekken ontbreekt het bij mij niet. Dat ding komt echt met enige regelmaat boven de 10krpm. Misschien komt het wel door m'n afmetingen ofzo, met een textielen jas haal ik de 190 nog geeneens. Die 210 was in het leer maar wel met tanktas zodat ik niet achter het ruitje weg kon duiken. Overigens was het echt het maximum wat de motor kon halen, bergaf ging hij door naar de 220, maar toen de weg weer vlak werdt liep de snelheid terug naar de 210. Overigens lijkt mijn zithouding er niet veel toe te doen, als ik vol in de wind ga zitten gaat de motor nog net zo hard.
 
Ja 'SV Bob', ik kan het beamen dat die motor in toeren flink wordt doorgetrokken en alle versnellingen te zien krijgt })
 
Ik heb ook over 230 kunnen halen, dus 210 is idd wat langzaam. Maar hij is wel weersgevoelig, laat ik zeggen met vocht en zo.
 
Ik heb op beide SV's van SV Bob (en ook op die van TommyFumi) gereden en er was idd duidelijk verschil in vermogen. Maar ze rijden allemaal goed hoor. Een heerlijke motor voor het sportieve toerwerk, en daarmee ook woonwerk. Al die toeters en bellen (WP, dyno) zou ik voor een woonwerkmotor weglaten. Dat haal je er dan toch niet uit.
Die fazer is toch nog een stukkie duurder? Ik zou een sv'tje nemen. Wel ff carberateurverwarming laten inbouwen, anders heb je er 's winters niets aan.

Die WP vering lijkt me sowieso handig. Iets meer dan 100 Euro en je hebt een prima afgeveerd fietsje, lijkt me de investering altijd waard.

Mijn topsnelheid ligt op 220 km/h. Met windje mee wel eens iets over 230 gehaald....maar viel niet mee.... ;)
 
Ik heb begrepen dat veel SV rijders gekozen hebben voor Bridgestone BT010's en ben wel eens benieuwd hoe lang jullie nou met die banden doen.

Ik vind het echt prima banden, maar ik had van de slijtagebestendigheid toch wat meer verwacht. Mijn banden zitten er nu zo'n 4500 km op en de achterband is op ca. 5 cm van de rechter rand al bijna versleten :? Lijkt me een beetje snel.....
 
Ik heb begrepen dat veel SV rijders gekozen hebben voor Bridgestone BT010's en ben wel eens benieuwd hoe lang jullie nou met die banden doen.

Ik vind het echt prima banden, maar ik had van de slijtagebestendigheid toch wat meer verwacht. Mijn banden zitten er nu zo'n 4500 km op en de achterband is op ca. 5 cm van de rechter rand al bijna versleten :? Lijkt me een beetje snel.....

Dat is wel vrij normaal, na 5000km zat ik op de slijtage gevallen. Ik heb er uiteindelijk 6000km mee gereden (het geld groeit me tenslotte ook niet op de rug) maar toen was de band toch wel voor een cmtje of 5 een complete slick geworden. Vlak voor de winter had ik er ook een bt010 op laten zetten. Ook met deze band heb ik 6000km gedaan, terwijl hij alles bij elkaar misschien 5 dagen mooi weer had gezien. De theorie dat banden minder slijten bij slecht weer blijkt dus ook niet te kloppen. Ik heb nu 4000km op mijn eerste 020 gereden, en dat ziet er toch echt een stuk beter uit.

(De 010 voorband ging bij mij 10000km mee, maar was dan ook in de catagorie slicks in te delen)
 
Het meeste wat ik er mee gereden heb (achterband) is 16.000 km. Dat was in de winter, dus erg netjes gereden.

En minste 8.000 km. Ik rij niet zo hard... :)
 
Ik had dus een SV650S uit 2000 (toen nieuw). Ik heb er 2 jaar lang met plezier op gereden (met een dik 20.000 km., maar miste uiteindelijk toch wat... 2 cilinders extra :+
Hij staat nu te koop bij MotoPort Zelhem voor € 6.300,=

Qua uiterlijk vond ik hem origineel niet helemaal je dat, ZEKER niet met handgreep :r :r . Voetsteunen achter eraf en daarvoor in de plaats een hoge BSM Vampire uitlaat... wat een geluid :9~
Ik heb er e.e.a. aan veranderd, zie de foto's.

Mijn topsnelheid was op de Nürenburgring op het einde: bult af, wind mee: ong. 220 km per uur.


CAT

zijkant-R-klein-nw-K.jpg


zijkant-L-nw-K.jpg


voorkant-L-nw-K.jpg


achterkant-nw-K.jpg
 
En nu rijd je een R6, toch? Vind je het vermogen onderin niet tegenvallen? Ik moet zeggen dat ik nu pas na 8.000 km er een beetje aan begint te wennen met m'n ZZ-R600, maar toch vind ik het niet echt leuk.
 
En nu rijd je een R6, toch? Vind je het vermogen onderin niet tegenvallen? Ik moet zeggen dat ik nu pas na 8.000 km er een beetje aan begint te wennen met m'n ZZ-R600, maar toch vind ik het niet echt leuk.


Ja, klopt ik rijd nu een R6, met veel meer plezier moet ik zeggen. Ach, dat vermogen onderin was wel leuk en het geluid was ook leuk, maar het rijden op een R6 bevalt me veel beter (bochtenwerk enzo).

En ook al mis ik dan wat vermogen onderin vergeleken met de SV, die R6 wil ook heel goed optrekken hoor!!

Ik ben zeer tevreden over het feit dat ik (weer) 4 cilinder rijd, bevalt me over het algemeen veel beter.

CAT is superblij met haar keuze :)

Weet je wat?? Ik stap zo nog ff de motor op!!
 
Ik denk dat het deze zomer een sv wordt. De naakte versie dan wel.
Het geluid moet wel veranderen, aangezien ik hem origineel wil kopen.
Wat voor demper (slip on) hebben de sv riders hier? Zit te denken aan Laser of zijn er betere (prijs kwaliteit geluid etc)?

Enne die rooie, hoe heet dat zadelkapje aan het eind? Waar istie dan te koop?
 
Ik denk dat het deze zomer een sv wordt. De naakte versie dan wel.
Het geluid moet wel veranderen, aangezien ik hem origineel wil kopen.
Wat voor demper (slip on) hebben de sv riders hier? Zit te denken aan Laser of zijn er betere (prijs kwaliteit geluid etc)?

Ik heb er een compleet Akrapovic systeem op zitten en die bevalt prima. Kost een paar knaken (fl. 1650 incl korting), maar de kwaliteit is dan ook geweldig. Het geluid is voor mij precies goed. Niet te hard maar toch aanwezig.
 
Ik heb er een compleet Akrapovic systeem op zitten en die bevalt prima. Kost een paar knaken (fl. 1650 incl korting), maar de kwaliteit is dan ook geweldig. Het geluid is voor mij precies goed. Niet te hard maar toch aanwezig.

Ja das zeker mooi! Maar mijn budget laat het niet helemaal toe. En die slip ons, daar moet vast wel het e.e.a. tussenzitten. Ben niet uit op meer pk's maar vooral het geluid. Is er niets te doen aan de originele demper, zodat hij nog net niet over de norm gaat?
 
Ik heb er een compleet Akrapovic systeem op zitten en die bevalt prima. Kost een paar knaken (fl. 1650 incl korting), maar de kwaliteit is dan ook geweldig. Het geluid is voor mij precies goed. Niet te hard maar toch aanwezig.

Dat is een hoge?
 
Terug
Bovenaan Onderaan