wie de ANWB of RouteMobiel bij pech?

webtech

MF veteraan
26 feb 2003
1.163
106
rhoon
Vorig jaar was ik lid van de anwb heb tot 2 x met mijn gare pegaso stilgestaan, allebei de keren kwam de ANWB en die kwamen er niet uit met als gevolg dat de pegaso werd opgehaald.

Nu ga ik binnenkort weer actief rijden en je weet het maar nooit maar ik zou wel weer lid willen worden.
Wat zouden jullie doen, de ANWB of ROUTEMOBIEL en graag waarom? Als er andere alternatieven zijn hoor ik die ook graag!
 
anwb heeft duidelijk meer verstand van auto's dan motoren, maar of routemobiel die kennis dan wel heeft durf ik ook niet te zeggen. Wel weet ik dat het lidmaatschap van de ANWB persoonsgebonden is en van routemobiel voertuiggebonden.

meer info
 
KNMV

voor de motorijder ;)


En ja die hebben ook pechhulp, eventueel ook voor je koekblik ;) . Nadeel is wel dat ze niet komen repareren, maar direct gaan slepen dacht ik :X
 
Doet Routemobiel ook aan motoren dan? Het hele servicesysteem bij hun is uitbesteed dus ik denk dat het afhankelijk is van het moment.
Voor de oto zijn we gewoon bij ANWB gebleven en met de motor heb ik geen hulpdienst, het is immers een suzuki :)
 
Persoonlijk ANWB.

Ben er vertrouwd mee, ken de service en do's and dont's, ze zitten hier om de hoek :+ , service/prijs/snelheid bevalt me goed.

Why change a winning team? O-)
 
ik zag bij routemobiel dat ze idd ook motoren doen

Let bij routemobiel op de kleine lettertjes mbt. motoren: ouder dan 10 (?) jaar -> 75 euro ipv. 50.

Verder heb ik begrepen dat routemobiel eigenlijk een sleeptoko is voor leasewagens ipv. een wegenwacht en dus eigenlijk altijd direct gaan slepen. Heb ook begrepen dat routemobiel een soort persoonlijke 'wraakactie' is van de zoon (Marc Schröder) van de oprichter van Martinair (Martin Schröder) jegens de ANWB.

succes met je keuze,

martijn
 
Persoonlijk ANWB.

Ben er vertrouwd mee, ken de service en do's and dont's, ze zitten hier om de hoek :+ , service/prijs/snelheid bevalt me goed.

Why change a winning team? O-)
:^ En daarbij is het persoonsgebonden dus het maakt niet waar je op dat moment op/in rijdt.
 
Ik heb de ANWB met IRK-plus en Totaal-service. Ze kwamen dus laatst kostenloos naar mijn huis om m'n motor te fixen (kapotte/vastgelopen chokekabel) omdat ik dringend weg moest (nee ik ben niet zo'n techneut). Netjes toch :)
 
ANWB, ben er al 10 jaar lid van. Tot nu heb ik ze pas twee keer nodig gehad, waarvan 1 keertje vorige maand toen ik stilviel op de A-4 richting Antwerpen. :(

Heb zeker voorkeur voor de ANWB boven routemibiel, vooral omdat het bij de ANWB het lidmaatschap persoons gebonden is. En het dus niet uitmaakt met welk voertuig je op dat moment pech hebt, in tegen stelling tot Routemobiel. :)

Wie is of heeft al eens met de pech service van Routemobiel te maken gehad. Ik ben ze tot nu toe nog nooit tegen gekomen, bijvoorbeeld op de snelweg.
 
Ik hou niet van aggressieve bedrijven,....
Zou dus nooit bij route mobiel gaan....

ANWB altijd goed geholpen ???? Dus waarom veranderen ???
 
ik zag bij routemobiel dat ze idd ook motoren doen


tja, route mobiel is een verkoop toko die zelf de diensten inkoopt bij europe assistance. laat dat nou ook het bedrijf zijn waar het knmv zijn hulpdiensten inkoopt.

Ze staan echter wel bekend als meer slepen dan sleutelen. WW is van oudsher een bedirjf dat je ter plekke helpt en pas in het geval dat niet lukt gaan ze slepen. zeker met een motor lijkt me dit een overweging waard. een motor sleep je niet zo makkelijk achter een standaard hulp autootje. moet er gesleept worden dan kun je op twee keer wachttijd rekenen.
 
:^ En daarbij is het persoonsgebonden dus het maakt niet waar je op dat moment op/in rijdt.

Is dit wel helemaal waar dan? Want kan me nauwelijks voorstellen dat als iemand pech heeft, jij erin gaat zitten, en belt naar de anwb dat je pech hebt met een of ander vehikel, maar het is toch niet voertuig gebonden, dus kom maar repareren!

We hadden op de TT afgelopen jaar een gevalletje: "Sleutels in de auto en deur op slot :X "
Een vriend die erbij was die was lid van de anwb, maar mooi niet dat ze kwamen, want de auto was niet van hem. Das toch ook vrij logisch lijkt me...
Of zie ik nou iets gigantisch over het hoofd :o
 
Wordt het onderhand niet eens tijd dat MF zelf een hulpdienst in het leven gaat roepen? Leden genoeg lijkt mij O-)













:+
 
Ben het met de meesten eens dat Route mobiel (en dus ook de KNMV-pechhulpdienst) meer slepen dan sleutelen. Heb zelf pechhulp via de KNMV.

Toen ik in september in Deventer stond met een gebroken koppelingskabel, heb ik duidelijk aan de hulpdienst doorgegeven dat ze een nieuwe binnenkabel mee moesten nemen.
Maar degeen die kwam had niets bij zich, motor moest daarom gesleept worden. Terwijl het vervangen van zo'n kabeltje geen enkele moeite is.

En de GVD'de hufters hebben bij het slepen naar Heerenveen een dag later mn voorspatbord ook nog beschadigd :(

Vind wel (dat ze vergeleken met de ANWB) erg snel ter plaatse zijn. Heb ze dit jaar 3 keer (ja, je hebt van die jaren...) nodig gehad, ze waren er alle 3 de keren binnen 40 minuten. Zelfs de keer dat ik in de middle of nowhere stond met een gecrashde motor.
 
Let bij routemobiel op de kleine lettertjes mbt. motoren: ouder dan 10 (?) jaar -> 75 euro ipv. 50.

Zou denken dat een motor uit 1994 met problemen makkelijker op weg te helpen is als 1 uit 2004 met alle technische injectie poespas en 20.000 draden ipv een "gewone" carbs fiets.
 
Is dit wel helemaal waar dan? Want kan me nauwelijks voorstellen dat als iemand pech heeft, jij erin gaat zitten, en belt naar de anwb dat je pech hebt met een of ander vehikel, maar het is toch niet voertuig gebonden, dus kom maar repareren!

Tis wel handig als je 6 voertuigen op naam hebt hoor. en als me vrouw met haar "partner pas" met de wagen rijd heeft ze ook recht op hulp. dat is wellicht een voordeel van routemobiel, dat welk eender met de wagen rijd recht op hulp heeft (neem ik aan). Ik heb zelf eenmaal ANWB gebruikt toen ik met me pa zijn wagen reed. zonder probleem waterslang gefixt. volgens mij dienen ze je wel te helpen bij de ANWB ongeacht op welk naam de wagen staat. maar zover heb ik de kleien lettertjes nog nooit gelezen :)
 
Ik zit nu in dubio .... ANWB of KNMV ... wie heeft ervaringen, KNMV is goedkoper en je krijgt een motorblad ipv. dat bladje van de ANWB ...


:] :] :]
 
Ik ben al jaren lid van de ANWB en ben, de keren dat ik ze nodig had, snel en goed geholpen. Ook toen ik een keer afgesleept moest worden(was wel met de auto). Ook een paar weken geleden met de motor geen klachten. Ik blijf ook bij hun, omdat wij thuis 2 auto's en nu nog 1 motor(binnenkort misschien 2)en je dan bij route-mobiel duurder uit bent.
En ik heb nog nooit een wagen van route-mobiel zien rijden?! :?

Dus voor mij ANWB.
 
eens even nagaan:
bij mijn auto heb ik 3 jaar pechservice van mazda gekregen (wie verzint het, een jap met pech |( )

dan ben ik lid van het knmv, dus via hun hulp voor auto & motor

en ik ben lid van de anwb/WW. Dit zou ik op kunnen zeggen, maar iets in mij roept dat zij toch het beste zijn.
 
Ik heb zowel met de auto als motor een pechgevalletje gehad dat door de ANWB prima is opgelost. Motor zelfs in het buitenland een keertje laten terughalen en dat ging ook goed.
Nog wel even getwijfeld nu ik op de auto een 3 jaar garantie met break-down service heb, net als op de motor 2 jaar. Maar daarna moet ik toch weer aan de bak.
Blijf dus bij de ANWB.
Wel net weer even gezellig de rekening voor 2005 mogen voldoen.
Het wordt dit jaar dus een gegrild kippetje ipv een hertebiefstukje :(
 
Al jaren de ANWB, nooit geen spijt van gehad. Ze hebben al diverse malen geholpen. Ook toen met mijn vorige motor thuis al problemen had, ze repareerden um voor de deur

:] Bigbrother :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan