wie de ANWB of RouteMobiel bij pech?

ik ben lid van de KNMV speciaal voor motoren met meer dan 250 steunpunten in geheel nederland. Ben ook lid geweest van de ANWB maar opgezegd vanwege hetzelfde probleem: te weinig technische kennis van motoren!!!!!


Bij deze de KNMV van harte aanbevolen! O-)

Dat is reclamepraat!

De KNMV handelt met dezelfde organisatie als Routemobiel. Die lui van die 250 sleepdiensten (en dat zijn het) hebben nauwelijks verstand van motoren. Vrijwel alles wordt gesleept.

Denk dat de kans dat de ANWB een probleem oplost veeeeel groter is dan dat de sleepdienst dit lukt. Zij hebben nl ook bijna geen gereedschap aan boord.


Ohw ja, ik ben ook lid via de KNMV. 3 keer pech gehad afgelopen jaar, niet echt geweldige ervaringen met de KNMV/routemobiel sleepdienst
 
Is ook hun reclame praat, maar tot nu toe hebben ze het wel waargemaakt zonder te slepen. dat kan ik niet van die nieuwe zeggen!! :(

Mischien lag de negatieve ervaring van mij bij de ANWB wel aan de monteur die er niets van af wist en was hij er een van de 100 :?
 
Misschien een nieuw idee voor een sticker:
"JA wel huis aan huisbladen NEE geen reclamefolders en NEE geen kampioen" :+

ik heb deze op m'n brievenbus zitten :+

full


disclaimer

Aan deze post kunnen geen rechten worden ontleent.
Alles wat in deze post verteld wordt, wordt verteld onder het recht van "Vrijheid van menings uiting"
Eventuele gebruikte afbeeldingen zijn grappig bedoelt ;)
 
ben van bijde niet lid, zit standaard gereedschapkitje bij motor :+ , en deze uitgebrijd naar eigen inzicht.
nog nooit nodig gehad maar kan ondwerderweg veel inproviseren met beschikbare tools en beetje fris verstand..
 
ben van bijde niet lid, zit standaard gereedschapkitje bij motor :+ , en deze uitgebrijd naar eigen inzicht.
nog nooit nodig gehad maar kan ondwerderweg veel inproviseren met beschikbare tools en beetje fris verstand..

ik ook normaal wel, maar met de auto een keer een uitgebrande zekering kast gehad (vroegah een ford escort), en met de motor de accu dood (op een snelweg waar geen hond stopt), en dat zijn van die zaken, dat ga je niet redden als je het alleen moet doen ;)
 
Bij de ANWB draait het om de PERSOON. Als hij of zij pech heeft moet de PERSOON geholpen zijn, al dan niet met vervangend vervoer en de pechauto/motor moet gesleept worden naar de garage bij de PERSOON in de buurt en niet naar de dichtsbijzijnde weet ik veel welke garage, zoveel km van huis zoals RM dat doet.

Volgens mij kennen ze daar ook geen vervangend vervoer, sta je daar in Groningen terwijl je in Zeeland woont. Moet je dan net zolang wachten tot je vervoer gerepareerd is, en ook de sleep van daar naar je huis zelf regelen?

Het is trouwens aardig stil bij Routemobiel.
 
ANWB. Ook via BMW heb ik recht op de wegenwacht en die handelde probleemloos toen ik een lekke band had. Wiel er uit... naar BMW dealer die op 15 minuten rijden zat, nieuwe binnenband erin (heb gespaakte velgen) en ik kon weer :] :}

Daarnaast heb ik één auto en 2 motoren... ANWB is voor mij goedkoper.
 
Vandaag gehoord op journaal, ANWB zet 20% meer voertuigen un om vorstproblemen op te lossen. Routemobiel niet; die kunnen zonder extra inzet de problemen wel opvangen, dat komt natuurlijk omdat ze maar 20.000 leden (volgens eigen woorden) hebben. Je ziet ze ook nooit rijden, lijkt wel een denkbeeldig bedrijf.
 
ben al,jaren lid van anwb en heb ook ww-totaalpakket en irk-plus en aanhangwagensuppl.
ze komen ook by je aan huis je motor maken
heb eens een verschil gehad met anwb maar werd in het gelijk gesteld en als tegenprestatie hoefde ik dat volgende jaar geen premie voor ww-totaal te betalen, netjes toch.

nee ik blijf by amwb, maar ieder zijn keuze.

grtz susanne
 
We hadden op de TT afgelopen jaar een gevalletje: "Sleutels in de auto en deur op slot :X "
Een vriend die erbij was die was lid van de anwb, maar mooi niet dat ze kwamen, want de auto was niet van hem. Das toch ook vrij logisch lijkt me...
Of zie ik nou iets gigantisch over het hoofd :o

Het is nu zo dat de auto alleen open gemaakt wordt voor de eigenaar als de sleutels erin zitten. Je moet je dan kunnen legitimeren én de autopapieren kunnen tonen. Ook omdat de eigenaar moet tekenen dat eventuele schade voor eigen risico is. Gelukkig wordt er bijna nooit schade gemaakt.
Verder is het inderdaad persoongebonden en maakt het niet uit in welk voertuig je rijdt. Verder word je met maximaal 2 kentekens per jaar geholpen, bij het derde kenteken wordt de reden gevraagd (het kan zijn dat de vorige auto inmiddels verkocht is, dat valt te controleren).
Dus een auto en een motor is geen probleem.
En de "smoes" van de auto is van mij en mijn vriend reed toevallig en die is lid, wordt vaker gebruikt ;)
 
ben van bijde niet lid, zit standaard gereedschapkitje bij motor :+ , en deze uitgebrijd naar eigen inzicht.
nog nooit nodig gehad maar kan ondwerderweg veel inproviseren met beschikbare tools en beetje fris verstand..
Dat heb ik ook, maar daar kon ik weinig mee toen ik een lekke voorband had. Ik was toen onderweg om theorieexamen te doen voor mijn autorijbewijs (heel lang geleden). Voorzichtig doorgereden naar de examenlokatie en daar ANWB gebeld. Tijdens mijn examen heeft ie de binnenband vervangen. :}
Daarna nog meer pechgevalltjes gehad, van lekke banden, lekke koppakking, Gat in zuiger, verstopt benzinefilter, uitlaat afgebroken etc. allemaal netjes opgelost. Ik ben alleen lid van de ANWB voor de wegenwacht, ik denk de meeste mensen en erger me soms dat ze denken dat ze ook kunnen spreken voor al die leden. Ik was wel van plan om die route Mobiel te proberen. Maar ja, het geldt per kenteken en dan zijn ze duurder. Dus blijf ik bij die oude vertrouwde ANWB
 
Even omhoog schoppen:


De ANWB Wegenwacht is beter dan de nieuwe concurrent Route Mobiel. Dat blijkt uit een test van het VARA-televisieprogramma Kassa! Vooral de telefonisten van Route Mobiel bleken niet veel kennis van zaken te hebben en ook niet alle problemen lijken te kunnen worden opgelost door de monteurs van de nieuwe wegenwachtdienst.

Op vijf plaatsen door heel Nederland (McDonald's in Enkhuizen, A1 Motel de Witte Bergen in Laren/Hilversum Noord, N354 afslag Deersum in Friesland, McDonald's in Geleen en A1 afslag 23 bij Deventer) liet het programma iedere keer een Route Mobiel-lid en een ANWB-lid hun pechhulp laten komen. Aan alle auto's maakten ze iets defect zoals een kapotte zekering, een losgetrokken kabel of leiding. Vervolgens werd er na de ochtendspits eerst een beroep gedaan op Route Mobiel en daarna op de ANWB.

Het telefoontje naar Route Mobiel duurde steeds een stuk langer. De monteur was wel in bijna alle gevallen binnen een half uur ter plaatse. Bij de ANWB was dat gemiddeld 34 minuten.

Route Mobiel heeft slechts twee van de vijf problemen kunnen oplossen tegen 100 procent bij de ANWB. De monteurs van Route Mobiel bleken niet allemaal evenveel verstand van zaken te hebben. Een van hun monteurs zegt zelf dat zij minder gespecialiseerd zijn dan de monteurs van de ANWB. Een aantal had ook behoorlijke haast. En als Route Mobiel het probleem niet heeft kunnen verhelpen, werd men verwezen naar een garage, maar die kosten zijn dan voor eigen rekening


gejat van fok
 
Toen we een paar jaartjes terug met een groepje Motoren naar Duitsland reden ging bij mijn zus op de snelweg het licht langzaam uit, en hoe meer toeren de motor maakte hoe minder fel de lichten branden.
En al vlug begon de motor te sputteren.
Tja dat was een snel eind aan haar leuke weekeindje sturen
Toen de ANWB gebeld, en wij hadden geluk.
Deze monteur had er verstand van.
Diagnose koolborstels versleten.
Maar ja een oude Yamaha XS650 Canadese model waar haal je koolborstels.
Na wat gebeld naar de motorhandel in de buurt gereden, maar hellaas geen koolborstels.
Maar de ANWB man gaf het niet op met een beetje benzine slang en veel handigheid loste hij het probleem op.
We hebben heerlijk gereden en de XS gaf geen klap meer verkeerd.
En als ik nu eens een keertje wat langer moet wachten denk ik maar dat hij iemand net zo aan helpen is als hij ons die ene keer ook geholpen heeft.
Ja en al die onzin waar je ook voor betaald is inderdaad weg gegooid geld trauma helikopter (denk er maar eens aan als je hem nodig hebt!) rechtshulp (scheelde mij veel euro ‘s )
 
is de anwb inmiddels al via e-mail bereikbaar of leven ze daar nog steeds in het stenen tijdperk?
 
Het is nu zo dat de auto alleen open gemaakt wordt voor de eigenaar als de sleutels erin zitten. Je moet je dan kunnen legitimeren én de autopapieren kunnen tonen. Ook omdat de eigenaar moet tekenen dat eventuele schade voor eigen risico is.

Dat was vorig jaar nog anders:

Stond erbij dat ze de wagen van een kameraadje van me losmaakte; GEEN legitimatie en GEEN autopapieren, tevens nergens hoeven tekenen...

Het simpele pasje was meer dan voldoende i.c.m. een grote bek voor het dikke anderhalf uur wachten :(
 
Was laatst bij Kassa een vergelijk tussen die 2.

10 pechgevallen, simpele pechgevallen.
9 van de 10 opgelost door de ANWB
en iets van 4 van de 10 door Routemobiel.

Voordeel van Routemobiel is dat ze gelijk komen met een sleepauto.
Persoonlijk ben ik met pech zo snel mogelijk van de snelweg af.
Zeker met mijn motor.


Ik zit er aan te denken om lid te worden van Routemobiel, puur voor mijn motor.
Wat valt er onderweg aan mijn motor te sleutelen, zit een volkuip op wat een uur duurt om te demonteren.
Laten ze dat liever in de garage doen als op de vluchtstrook.

Wat blijft er dan voor de ANWB over, een bandje plakken ?
Spuiten ze ook alleen troep in zodat je nog een paar uur kan rijden. Met als gevolg dat je heel je velg kan cleanen vorodat er een nieuwe band op kan.


En voor mijn Skodaatje zit Europeese hulpdienst bij.
En wat komt er dan als je Skoda belt ? Juist ja, de ANWB. Voor nop.
 
De test van Kassa liet in mijn ogen zien dat RouteMobiel toch meer een sleepbedrijf is, dan een dienst die terplekke het probleem kan verhelpen.
Het verschil was meteen te zien.
RouteMobiel met een takelwagen (of hoe noem je zo'n bak)
ANWB met een volledig ingerichte VW bussie.

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat ik liever ietsjes langer op de ANWB wacht (wegenWACHT) en ze mijn lekke achterbandje pluggen. Dan dat een bedrijf als RouteMobiel mijn motor achterop sleurt en hem bij een garage aflevert.
 
Terug
Bovenaan Onderaan