Wie denken jullie dat het BMW zitje van Tosland krijgt

Voor dit jaar zal Lorenzo Lanzi wel weer invallen.

Ik hoop dat Badovini opschuift naar het fabrieksteam, naast Haslam. Voor BMW Italia betekent dat een 'nieuwe' line-up (geen Badovini en geen Toseland). Er worden op moment veel mensen gelinkt aan BMW, waaronder Marco Melandri, Lorenzo Lanzi en Toni Elias.

Wat ik me vooral afvraag: wat gaat Troy Corser doen?
 
Het zal wel een een Italiaan worden uit de Stock 1000 of het Italiaanse kampioenschap. Lorenzo Lanzi denk ik persoonlijk, rijd in Italie met een BMW en is bekend in het WSBK veld.

Elias mag er alleen op testen, maar zal dit seizoen geen SBK wedstrijd mee doen.
 
Laatst bewerkt:
Elias op de BMW:

elias-misano.jpg
 
Hihi, dat zie je gelijk, dat het Elias is... Een motor waar nauwelijks een coureur op te zien is, die moet wel door Elias bestuurd worden! Iemand enig idee hoe hij het gedaan heeft, en wat hij er zelf van vond? (En dan wel eerlijke impressie, niet het persverhaaltje.)
 
Hoe heet die ene,die Baza,gooit z'n witte boord af en gaat weer racen :Y
Bazza en Vos zijn inmiddels naar eigen zeggen te oud.
Er zijn natuurlijk wel wat stokoude WSBK rijders, maar die rijden niet alleen op veel inzet met talent, maar op inzet met een groot talent. :)
Elias mag er alleen op testen, maar zal dit seizoen geen SBK wedstrijd mee doen.
En waarom laten ze hem testen. :?
Iemand enig idee hoe hij het gedaan heeft, en wat hij er zelf van vond? (En dan wel eerlijke impressie, niet het persverhaaltje.)
:^
 
Laatst bewerkt:
Voor dit jaar zal Lorenzo Lanzi wel weer invallen.

Ik hoop dat Badovini opschuift naar het fabrieksteam, naast Haslam. Voor BMW Italia betekent dat een 'nieuwe' line-up (geen Badovini en geen Toseland). Er worden op moment veel mensen gelinkt aan BMW, waaronder Marco Melandri, Lorenzo Lanzi en Toni Elias.

Wat ik me vooral afvraag: wat gaat Troy Corser doen?
Melandri zal toch wel de fabrieksfiets van BMW gaan bemannen,of zou hij het op een Aprillia proberen
Elias naast Badovni op de net niet fabrieksfiets.

Van Corser kan je verwachten dat hij stopt.
 
Ik vindt het hoogst merkwaardig dat een coureur tijdens een nog lopend seizoen gaat testen bij een ander team een ander merk en een andere raceklasse.


Ik niet.... Elias ziet de bui al hangen. Zijn prestaties zijn dit jaar echt niet voldoende geweest om volgend jaar MotoGP te rijden.
Beter om nu al vooruit te kijken nu er nog plek is en men hem nog wil hebben.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad merkwaardig dat een rijder tijdens het seizoen, of tijdens de contractsgeldigheid, al test op een ander merk. Zie je niet vaak gebeuren, maar ik neem aan dat ook Honda heeft bedacht dat Elias geen goede reclame is voor het merk op dit moment en ze hem dus liever vandaag dan morgen zien vertrekken en het zodoende dus toestaan.

Ik ben benieuwd of we Elias terug zullen zien in het WSBK volgend jaar of in de Moto 2 klasse. Zou mooi zijn als hij zich wederom laat terugzakken naar de Moto 2 en daar met het kampioenschap aan de haal gaat.
 
Ik vindt het hoogst merkwaardig dat een coureur tijdens een nog lopend seizoen gaat testen bij een ander team een ander merk en een andere raceklasse.

Op moment dat de allianties niet meer zo sterk zijn, is dat niet zo vreemd. Zeker niet als het om zulk ander materiaal gaat. Als Elias nu een goed presterende coureur was die bij Pramac Ducati zou willen rijden, dan zeggen de bazen nee. Maar een onderpreseterende rijder die bij een satelliet-team in het WSBK rijdt op een BMW? Daar liggen ze niet wakker van.

Andersom had Hopkins bijvoorbeeld ook een aanbod gekregen van Honda, waar de heren bij Suzuki geen nee tegen gezegd zouden hebben. Dat sloeg hij zelf af ten faveure van Suzuki's MotoGP-team.
 
Ben wel benieuwd naar de tijden of ervaringen! :9
Forti commented on the upcoming test: “James’ farewell to racing certainly was not something we were happy about. After all, James is a champion! But obviously we also have to look forward. The tests on 13 and 14 September were scheduled some time ago and we wanted to invite Toni in order to satisfy his interest as well as to take advantage of his experience and riding skills.

“The upcoming test is not aimed at replacing James in the championship, partly because Toni is already committed to the MotoGP championship. However, over the next few days we will identify and officially name the rider who will be competing for us in the last three races.

“I would like to express my personal thanks to Lucio Cecchinello for his willingness to cooperate and to Honda for going along with his request.”


Read more: Elias testing for BMW Italia
 
Hihi, dat zie je gelijk, dat het Elias is... Een motor waar nauwelijks een coureur op te zien is, die moet wel door Elias bestuurd worden! Iemand enig idee hoe hij het gedaan heeft, en wat hij er zelf van vond? (En dan wel eerlijke impressie, niet het persverhaaltje.)

1. Marco Melandri (Works Yamaha) 1'36.0
2. Carlos Checa (Althea Ducati) 1'36.3
3. Eugene Laverty (Works Yamaha) 1'36.3
4. Tom Sykes (PBM Kawasaki) 1'36.5
5. Ayrton Badovini (BMW Italia) 1'36.8
6. Jonathan Rea (Castrol Honda) 1'36.9
7. Joan Lascorz (PBM Kawasaki) 1'36.9
8. Alex Hofmann (Alitalia Aprilia) 1'37.0 (test rider)
9. Steve Martin (BMW Motorrad) 1'37.9 (test rider)
10. Ruben Xaus (Castrol Honda) 1'38.0
11. Toni Elias (BMW Italia) 1'38.1
12. Chris Vermeulen (PBM Kawasaki) 1'38.4
13. Makoto Tamada (Castrol Honda) 1'39.8

Voor zover ik het gehoord heb:

Difficult, but fun. Bike is big. Different tires is difficult...
 
Voor dit jaar zal Lorenzo Lanzi wel weer invallen.

Ik hoop dat Badovini opschuift naar het fabrieksteam, naast Haslam. Voor BMW Italia betekent dat een 'nieuwe' line-up (geen Badovini en geen Toseland). Er worden op moment veel mensen gelinkt aan BMW, waaronder Marco Melandri, Lorenzo Lanzi en Toni Elias.

Wat ik me vooral afvraag: wat gaat Troy Corser doen?

Genieten van zijn pensioen of testrijden wellicht...
 
10. Ruben Xaus (Castrol Honda) 1'38.0
11. Toni Elias (BMW Italia) 1'38.1
12. Chris Vermeulen (PBM Kawasaki) 1'38.4

Voor zover ik het gehoord heb:

Difficult, but fun. Bike is big. Different tires is difficult...

:X

Ouch. Zowat ieder echt talent stapt zo van de ene GP fiets af en rijdt goede tijden op een andere motor. Melandri deed echt niet moeilijk om zijn overstap, Toseland reed sneller op de BMW... Not impressed.
 
Bazza en Vos zijn inmiddels naar eigen zeggen te oud.
Er zijn natuurlijk wel wat stokoude WSBK rijders, maar die rijden niet alleen op veel inzet met talent, maar op inzet met een groot talent. :):^

Mooi gesproken haha. Ergens niet goed voor het imago van het WSB dat bijna 40 of reeds 40 jarige uitgerangeerde GP coureurs met de titel aan de haal gaan. En in het geval van Checa ook nog eens een tamelijk middelmatige GPrijder.
Iets zegt me dat dit eind jaren 90 in het WSB beslist niet gelukt was.
 
Terug
Bovenaan Onderaan