Wie denkt nu ECHT dat een schijfremslot helpt tege

Gizzmo

MF veteraan
8 jun 2001
9.794
478
Wie denkt nu ECHT dat een schijfremslot helpt tegen diefstal?????
 
Sloten, e.d. werken drempelverhogend voor dieven. Als je het heel makkelijk maakt, is het voor gelegenheidsdieven erg aantrekkelijk om zo'n buitenkansje te pakken.

Toen ik nog studeerde liet ik een fiets die niet op slot stond echt niet staan als ik met de benenwagen was. Ik denk dat dat ook geldt voor motordieven.

Alleen stuurslot is echt een piece of cake. En paar flinke trappen en klaar, en zo'n contactslot is zo geforceerd door een 'goede' dief. Dus met alleen stuurslot d'r op is je motor snel te jatten zonder speciaal (of groot/zwaar) gereedschap.

Een goed schijfremslot verbreekt de gelegenheidsdief niet zo eenvoudig zonder speciale tools.







[ Dit Bericht is bewerkt door: Bandito op 2001-07-05 17:34 ]
 

Een enkel of los slot voorkomt enkel gelegenheids dieven die jouw fiest mee nemen. Niet meer en niet minder.


 
Weer niks te doen Saint? :z Ken dat. Maar je hebt gelijk hoor. Het kost zo'n l.u.l. gewoon meer tijd en zal dus sneller een andere fiets onderhanden nemen. Maar het beste is natuurlijk een (goed) alarm.
 
Laten jullie je motor alleen op het stuurslot als hij in het zicht is van een OPENBAAR publiek? Hiermee bedoel ik bijv. een terras of een druk bezochte winkel.
Zou hij veilig(er) staan op zo'n plaats? Meestal letten de mensen GOED op wie eronder de hellm vandaan komt.
Ik doe dat namelijk ontzettend vaak, zet ik hem neer naast een terras, die druk bezocht wordt. Vraag ik me af of jullie zo iets nou WEL zouden doen.
 
Tuurlijk...althans ik wel.

Je bent nou eenmaal zelf motorrijder....dus als er ergens een motor neerstrijkt :] kijk je nou eenmaal....als er dan iemand ander op zou stappen of iets dergelijk...zou ik (denk ik) wel wat van zeggen.

Zeker als er een lekker wijf (sorry dames) afstapt en een gore kerel opstapt.....of was het nou anders om? :P

zowiezo is een dief STOM als ie voor een vol terras een fiets jat....dus daarom zet ik hem liever ook bij een druk bezochte plaats neer....MAAR...

Ik kies liever een plaats waar minder mensen zitten dan een plaat met veel wandelaren of veel toe- en afloop.
 
Als ik hem nog kan zien, op een terras bv dan zet ik hem niet op slot.

Maar ga ik bv op het strand liggen of een winkel in dan gebruik ik mijn schijfslot.

Thuis staat hij met een 5-arm cyclelock vast aan een lantaarnpaal (veel licht en precies voor de deur).

 
Gewoon vastleggen..!! *D

Als je vlak bij een publieke plaats staat, zullen terras-gasten je nog beter opnemen als je langer bezig bent om je fiets op slot te zetten
Alleen zo kun je langer op je eigen bike :]
 
Het beste is om hem aan een lantaarnpaal o.i.d vast te zetten met een goed slot en een goed werkend alarm.
Maar zo'n schijfremslotje schikt wel af maar is redelijk simpel op te lossen.....schijfremboutjes losdraaien.
Enne als ze er rustig aan kunnen werken!!!!!! halen ze gewoon een wiel los met slot en al,heb dit zelf met mijn oude zx9 meegemaakt tot...het alarm afging(stond dus niet erg scherp).Merkte het een dag of zo erna toen ik hem wilde verplaatsen voor de winterstalling!!!!!!!!!!,zo van wat duwt die raar....rotjongens toch!!!!!.
Maar de dievenbende's zijn brutale jochies hoor die niet snel schikken van een slotje,ze bezitten namelijk over heeeeeeeeeeele grote scharen. :j

 
Terug
Bovenaan Onderaan