Wie doet mee?: Cursus basis techniek 4 the girls!

Marikkie

MF'er
10 jul 2006
45
0
Den Haag
Hee! Ik ben al een tijdje opzoek naar iemand die mij de basis kennis van een motor bij brengt. Ik snap hoe dat ding in beweging komt maar als ik naar het blok kijk weet ik niet wat Wat is en wat met Wat in verband staat :? :) ...I WANNA KNOW. Dat :] een stuk lekkerder...

SO: Welke heren (omgeving Utrecht/ Centraal NL) willen wel eens een weekendmiddagje 10 vrouwen (of zo) om hem heen die alleen maar naar hem luisteren? .... :Y :}

En welke dames hebben diezelfde behoefte...Ook mogelijk is natuurlijk een dame die de basiskennis zelf kan uitleggen...

....TOEVOEGING....na alle reacties :-)

Christ...Wat dit wel niet allemaal los maakt zeg...Tis maar een idee...Iedereen gaat helemaal los op het vrouw/man ding. Topic aanduiding was met een knipoog ;-)

FEIT IS: vrouwen krijgen nauwelijk iets van techniek mee en jongens nou eenmaal wel.
VRAAG IS: Wie wil helpen die gap een beetje op te vullen?

HET KAN DUS OOK EEN DAME ZIJN die toevallig WEL veel weet. Maar nogmaals...die zijn nou eenmaal schaarser...ook een feit...is ook geen tekort of zo m.i. Maar meer gebrek aan informatie die je met de paplepel wordt ingegoten
 
Laatst bewerkt:
Probeer het eens bij een garage.

[me]Cadaver die het verschil niet weet tussen 2 en 4 takt behalve het verschil in koppel en stank[/me]
 
Gaat het om informatie overonderhoud en kleine reparaties aan de motor? Of wil je precies weten wat motortechniek inhoud zoals kleppen stellen en portmapping?

Het eerste kan ik je wel bijbrengen, het tweede ontbreekt ook bij de benodigde kennis.
 
Heh, wat seksistisch. Niet alle heren weten wat van techniek hoor.

HOHO GOED LEZEN...ik heb eronder gezet dat er ook uiteraard dames kunne zijn die het verhaal kunnen oppakken!! Maar realiteit leert nou eenmaal dat dat aanbod vele malen lager ligt...Heeft niks met verstand te maken...Ik werd nou eenmaal niet door mijn vader uitgenodigd om onder de motorkap te kijken en als ik het zelf vroeg werd het NIET serieus genomen...Dat is pas seksistisch -O- :Y
 
Lijkt me leuk om vragen te beantwoorden, maar wie regelt er een opengewerkt blok.

Wel eerst picca's van de vrouwen natuurlijk he (nu we toch sexistisch doen).
 
Lijkt me leuk om vragen te beantwoorden, maar wie regelt er een opengewerkt blok.

Wel eerst picca's van de vrouwen natuurlijk he (nu we toch sexistisch doen).


Ik heb nog wel een tweetakt blokje liggen wat opengeschroefd kan worden. Bovendien wel veel foto's van mijn motorblok die ik vorige winter uitelkaar getrokken heb.

Gaan we er samen heen?


En piccies van de 10 dames zijn uiteraard altijd welkom. :9
 
Gaat het om informatie overonderhoud en kleine reparaties aan de motor? Of wil je precies weten wat motortechniek inhoud zoals kleppen stellen en portmapping?

Het eerste kan ik je wel bijbrengen, het tweede ontbreekt ook bij de benodigde kennis.
Kleppen stellen is klein onderhoud :P
Portmapping is de 'basis' natuurlijk ver voorbij.
 
Ik heb nog wel een tweetakt blokje liggen wat opengeschroefd kan worden. Bovendien wel veel foto's van mijn motorblok die ik vorige winter uitelkaar getrokken heb.

Gaan we er samen heen?


En piccies van de 10 dames zijn uiteraard altijd welkom. :9
2 takt, you must be kidding me B| ;)

Viertakt!
 
Lijkt me leuk om vragen te beantwoorden, maar wie regelt er een opengewerkt blok.

Wel eerst picca's van de vrouwen natuurlijk he (nu we toch sexistisch doen).

Een opengewerkt blok? Nee ze vraagt om de basics als:

- Rechterhendel is de rem
- Linkerhendel is de koppeling (die gebruik je als je schakelt)
- Als je aan het rechterhandvat draait ga je sneller
enz..
 
HOHO GOED LEZEN...ik heb eronder gezet dat er ook uiteraard dames kunne zijn die het verhaal kunnen oppakken!! Maar realiteit leert nou eenmaal dat dat aanbod vele malen lager ligt...Heeft niks met verstand te maken...Ik werd nou eenmaal niet door mijn vader uitgenodigd om onder de motorkap te kijken en als ik het zelf vroeg werd het NIET serieus genomen...Dat is pas seksistisch -O- :Y
Maar misschien willen sommige mannen die cursus ook wel volgen.. dat bedoel ik :)
Wel eerst picca's van de vrouwen natuurlijk he (nu we toch sexistisch doen).
Dat heeft niets met seksisme te maken.. :N
 
HOHO GOED LEZEN...ik heb eronder gezet dat er ook uiteraard dames kunne zijn die het verhaal kunnen oppakken!! Maar realiteit leert nou eenmaal dat dat aanbod vele malen lager ligt...Heeft niks met verstand te maken...Ik werd nou eenmaal niet door mijn vader uitgenodigd om onder de motorkap te kijken en als ik het zelf vroeg werd het NIET serieus genomen...Dat is pas seksistisch -O- :Y
Gewoon stug mee blijven kijken :Y nja kan nu waarschijnlijk al niet meer :z
 
Een opengewerkt blok? Nee ze vraagt om de basics als:

- Rechterhendel is de rem
- Linkerhendel is de koppeling (die gebruik je als je schakelt)
- Als je aan het rechterhandvat draait ga je sneller
enz..
Daar ga ik geen tijd aan besteden natuurlijk.
Ik snap hoe dat ding in beweging komt maar als ik naar het blog kijk weet ik niet wat Wat is en wat met Wat in verband staat :? :) ...
Tja, vrije intrepetatie.....blog = blok?
 
2 takt, you must be kidding me B| ;)

Viertakt!


Is wel leuk om het onderscheid te zien tussen 2takt en 4takt. (Had toch met aantal uitlaten te maken?) O-)



Een opengewerkt blok? Nee ze vraagt om de basics als:

- Rechterhendel is de rem
- Linkerhendel is de koppeling (die gebruik je als je schakelt)
- Als je aan het rechterhandvat draait ga je sneller
enz..


Hmmm, dat is wel erg basis. -O-

Zat meer te denken aan cursus hoe een motorblok werkt en hoe je zo'n geval moet onderhouden. Dan weten ze meteen de radiator aan te wijzen en wat zoiets doet en waarom.


Dus dames, stuur maar een email. :W
 
Vraag het eens aan Zot. Of misschien bij Motorxtra. Beide regio Utrecht.

Heb inderdaad eens ergens gelezen dat Motorxtra een speciale cursus voor vrouwen geeft. Hun website werkt even niet lekker ( of t ligt aan m'n compu ) maar ik kan er niets over vinden.

Moet eerlijk zeggen dat t me best wel leuk lijkt. M'n vriend wordt altijd gek van alle "hoe, wat en waarom" vragen die ik hem stel als ik weer wat uit elkaar heb getrokken en niet meer in elkaar krijg.( of een nieuw geluidje hoor :) )
 
Deze vond ik ook nog http://www.vrouwengarage.nl
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan