wie ervaring k&n filter suzuki tl 1000 blok

12 aug 2003
28
0
Heeft iemand ervaring met het vervangen van de gewone luchtfilter door een K&N filter. Ik vernam dat door de extra luchtdoorvoer de motor wel eens "magertjes" kan gaan lopen. Maar het is uiteraard de bedoeling dat hij er beter van wordt. Dus de vraag is kan ik deze zonder meer vervangen zonder verder de motor aan te passen of moet hiermee opgepast worden.
Het betreft de motor cagiva navigator met dus een Tl 1000 suzuki blok.

bedankt voor jullie advies.
 
ik heb hem er gewoon in gedaan
wel heb ik een powercommander die afgesteld is maar zonder filter
het injectie systeem past zich wel een klein beetje aan maar niet veel
maar het kan gewoon hoor
ik zou het gewoon proberen
 
In mijn (ex) Navigator had ik het gevoel dat hij minder bokkerig was geworden.
Dit ten opzichte van het originele filter. Extra vermogen heb ik niet laten meten. Vond ik ook niet interessant.

Het aanpassen van de aanzuigbuizen wat ook beschreven wordt op de duitse site is een optie. Maar let op het aantal insecten wat je binnen kan gaan krijgen.

http://www.cagivaonline.de/

Kijk onder Wiki voor tips
Of zoek eens in het forum
 
In mijn (ex) Navigator had ik het gevoel dat hij minder bokkerig was geworden.
Dit ten opzichte van het originele filter. Extra vermogen heb ik niet laten meten. Vond ik ook niet interessant.

Het aanpassen van de aanzuigbuizen wat ook beschreven wordt op de duitse site is een optie. Maar let op het aantal insecten wat je binnen kan gaan krijgen.

http://www.cagivaonline.de/

Kijk onder Wiki voor tips
Of zoek eens in het forum

Hi scotti,

Dus jij hebt niet ervaren dat de injectie aangepast zou moeten worden door het gebruik van een K&N filter ????

Lees ook eens mijn topic over het gebruik van een mrp gear-pack.
Hier vermelden ze dat de injectie wel eventueel aangepast moet worden.
Om rompslomp en tijd en geld verspilling te voorkomen denkt ik toch maar om dit filter niet te plaatsen.
 
Houd er wel rekening mee dat het ding in de bergen (+ 1000 / 1500meter) slechter loopt. De afstelling luistert veel nauwer dan bij een gewone airbox en hierdoor heb je vooral in de alpen last van te weinig zuurstof in de lucht. Spreek uit ervaring. Afstellen om ook op die hoogte te functioneren is bijna niet te doen.
 
Ik heb mijn luchtfilter al een jaar of wat geleden vervangen voor een K&N filter. Heb toen der tijd ook de lucht inlaatkelken vervangen voor één met de juiste diameter :) Mijn TL1000R was er namelijk één uit Duitsland en daar was deze dus geknepen. Ook de standaard uitlaten vervangen voor een Titanium setje van Bos en knallen maar.

Heb dus niets aan de injectie gedaan en motortje rijd perfect :] . Ach het bok gedrag hoort een beetje bij deze motor. Je kan hem laten afstellen met een Yoshimura box (grovere afstelling) of een powercommander vast er tussen inzetten (fijnere afstelling). Het afstellen d.m.v. een Yoshimura box is het goedkoopste en ik denk dit nog wel eens te laten doen.

Dus tot op heden geen problemen gehad en kan je dus prima je luchtfilter vervangen voor een K&N type.
 
Ik heb mijn luchtfilter al een jaar of wat geleden vervangen voor een K&N filter. Heb toen der tijd ook de lucht inlaatkelken vervangen voor één met de juiste diameter :) Mijn TL1000R was er namelijk één uit Duitsland en daar was deze dus geknepen. Ook de standaard uitlaten vervangen voor een Titanium setje van Bos en knallen maar.

Heb dus niets aan de injectie gedaan en motortje rijd perfect :] . Ach het bok gedrag hoort een beetje bij deze motor. Je kan hem laten afstellen met een Yoshimura box (grovere afstelling) of een powercommander vast er tussen inzetten (fijnere afstelling). Het afstellen d.m.v. een Yoshimura box is het goedkoopste en ik denk dit nog wel eens te laten doen.

Ik hoor regelmatig de "yoshimura box" Ik begrijp nu wat dit doet. Dus dit is beter als de gear-pack want die haalt volgens mij alleen de Remmingen weg die door de fabrikant zijn ingesteld.

Waar praten we over wat prijs betreft van zo'n yoshimura box.?
Hier hoort wel een testbankrun bij neem ik aan.?
En waar het beste te laten doen. (ik kom uit omgeving tilburg) ?

Dus tot op heden geen problemen gehad en kan je dus prima je luchtfilter vervangen voor een K&N type.
 
Heey, verstandig.
Ik heb voor een testrun met afstellen 160 euro betaald (Goes).
In Valkenburg zit ook een zaak die het doet, volgens mij Heuts. Zijn prijsopgave was ca. 120 euro als ik me niet vergis.
Misschien kan je ook bij Paul Ritzen terecht, zie het andere topic.

tlh
 
Ik heb mijn luchtfilter al een jaar of wat geleden vervangen voor een K&N filter. Heb toen der tijd ook de lucht inlaatkelken vervangen voor één met de juiste diameter :) Mijn TL1000R was er namelijk één uit Duitsland en daar was deze dus geknepen. Ook de standaard uitlaten vervangen voor een Titanium setje van Bos en knallen maar.

Heb dus niets aan de injectie gedaan en motortje rijd perfect :] . Ach het bok gedrag hoort een beetje bij deze motor. Je kan hem laten afstellen met een Yoshimura box (grovere afstelling) of een powercommander vast er tussen inzetten (fijnere afstelling). Het afstellen d.m.v. een Yoshimura box is het goedkoopste en ik denk dit nog wel eens te laten doen.

Dus tot op heden geen problemen gehad en kan je dus prima je luchtfilter vervangen voor een K&N type.

Oja, dat kan zeker. Je motor kan ook best een paar maanden op een te arm mengsel lopen. Hooguit worden de klepjes wat heet, maar daar gaat ie niet direct van kapot. :X

tlh
 
Heeft iemand ervaring met het vervangen van de gewone luchtfilter door een K&N filter. Ik vernam dat door de extra luchtdoorvoer de motor wel eens "magertjes" kan gaan lopen. Maar het is uiteraard de bedoeling dat hij er beter van wordt. Dus de vraag is kan ik deze zonder meer vervangen zonder verder de motor aan te passen of moet hiermee opgepast worden.
Het betreft de motor cagiva navigator met dus een Tl 1000 suzuki blok.

bedankt voor jullie advies.

Toen ik een bmc filter in mijn TL1000s gooide merkte ik geen vermogenstoename. (wel meer inzuiggeluid)
Daarna heb ik goedkoop een pc2 gekocht en hem in oss op de dyno een map laten maken.
Die kerel daar zei dat een open luchtfilter niets uitmaakte bij de tl1000.
 
Terug
Bovenaan Onderaan