Wie ervaring met Carbon BOS dempers op VTR of TL??

Kleef

Die hard MF'er
24 jan 2002
866
0
Wie heeft er ervaring met CARBON BOS dempers voor een VTR Firestorm (of een TL 1000).
De carbon dempers waren in voorgaande jaren gewoon leverbaar maar het laatste jaar niet meer (nu alleen in RVS en titanium).
Nu zijn de CARBON LASER dempers er dit jaar uitgegaan omdat ze niet tegen de klappen van een dikke 2- cilinder kunnen. Ze gingen scheuren en ze werden te warm.

Wie weet dus waarom de dempers niet meer leverbaar zijn (hetzelfde probleem als LASER????) Of nog mooier wie heeft ze en rijdt al duizenden kilometers zonder problemen.

Gegroet Kleef
 
heb carbon migs...superdik carbon en nog geen problemen...nu 7000 km mee gereden.

Het is als de vulling volledig is weggebrand..dan wordt het carbon te heet en kan het kapot gaan...dan is alu of titanium beter want dat verbrand nie.
 
Maar met hoeveel Km zou je de vulling hebben opgebrand???
 
Heb geen twin maar een zijdezacht 4-in-lijn blokje

maar advies van Bos was het volgende:

Weeg bij aanschaf je demper
weeg hem na x kilometer nogmaals

is de demper 150gr lichter dan is het tijd voor refill

(voor mijn motor B12, gaven ze ca. 22.000km)
 
als ik ze opnieuw zou moeten vullen is dit makkelijk te doen???
of moet je de popnagels uitboren, materiaal erin en opnieuw "poppen"
 
Enehhhh, dat dempingsmateriaal is dat makkelijk te krijgen en een beetje betaalbaar, iemand een idee???
 
ik heb pas de dempingsmateriaal van mijn bos oval carbon dempers vervangen (TL1000s) en dit kostte 40 euro.

Makkelijk karweitje (alleen stofkapje opzetten en handschoenen gebruiken).

In die carbon demper zit een ijzeren huls, dus ik denk niet dat ze makkelijk scheuren. Ik had er 20.000 km mee gereden en de helft was eruit gefikt. Heb nu ook nog wat staalwol om de geperforeerde buis gedaan, en deze goed vastgezet met ijzerdraadjes. Heb ik ook ooit bij mijn zelfgemaakte autodemper gedaan en ik vondt het toen wel een mooi geluidje hebben. Bij de TL vindt ik het geluid nu ook mooier als voordat ik ermee begon.

o,ja dempingsmateriaal is makkelijk te krijgen, en je moet het spul pakken wat op een rol zit. Niet die kleine vlokjes (die heb je er zo uitgestookt).

Ik heb mijn dempingsmateriaal toen bij MDI gehaald in haren. Was eerst naar HOP motorsport gereden (is maar 4 km van mijn huis af), maar die hadden al hun dempingsmateriaal mee naar de race in hengelo. (het was daar bijna op, dus ik zou eerst een zaakje opbellen of ze het hebben liggen)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan