Wie ervaring met To Be Fast / Mc Coy (USA) ?

Kriz

MF veteraan
11 jan 2003
4.137
0
Mol, België
Ik ben dus van plan iets te bestellen bij www.tobefast.com of ook bekend als Mc Coy en tevens sponsor van het Amerikaanse R1-forum.

Wie heeft daar reeds ervaringen mee en hoe waren die ?

Ook iemand die betaald heeft via Western Union ??? Had daar gisteren naar gebeld om info en die raadde me dat 1.000.000.000 % af om via hen 'internet'-betalingen te doen, hun klanten zouden steeds opgelicht worden.

Dus rest enkel nog een (dure) bankoverschrijving daar ze niet met betaal/kredietkaarten wensen te werken.

Wie kan hierover wat meer vertellen ???

Alvast vet bedankt :)

greetz
chR1z
 
ikke alleszins nie ;)

hoe zit het met den bike Chris?
wordt tijd dat je wat fotokes post zeker :P
zijn er al veel wijzigingen gebeurd ondertussen?
 
Heb een keer wat bij ze besteld en communicatie vooraf en de afhandeling verliepen prima. Western Union is helaas nogal prijzig :X
 
Kristof,

Ik bel je vanavond of morgenavond nog wel, vanavond ist voetbal :)

Bike schiet aardig op :)

greetz
chR1z :)
 
Tim,

Hoe heb jij dan betaald ???

Western Union raadt zichzelf af :?

En banken weten niet goed hoe eraan te beginnen :(

Ben beetje radeloos nu ...
 
Tim,

Ik heb net nog eens met Western Union gebeld, ik moet 20,- betalen op een bedrag van USD 193,-. In het totaal zou ik dan EUR 188,- moeten betalen.

Lijkt nog mee te vallen.

Hoe zat het bij jou met eventuele invoertaxen, wel of niet en zo wel, enig idee van het % van de aankoopwaarde ?

Alvast bedankt !!!

greetz
chR1z
 
Hoe zat het bij jou met eventuele invoertaxen, wel of niet en zo wel, enig idee van het % van de aankoopwaarde ?
Normaal gesproken wel. In ieder geval betaal je de BTW (in NL 19%) en een paar procent invoerbelasting. Wat je kan laten doen is op de waardeaangifte een ander bedrag laten zetten, m.a.w. een stuk lager.
 
Heb Western Union al 2 x gebruikt.

Eerste maal om geld te ontvangen vanuit de US - geen problemen alleen eerst verwittigen als het een hoog bedrag is want je kan dat gaan halen in the station van de NMBS (die agent zijn voor Western Union) en die hebben niet altijd veel geld in kas.

Tweede maal om te betalen - ook hier geen problemen enkel vond ik het bedrag voor hun diensten nogal aan de hoge kant. Je kan dus in elk station van de NMBS gaan betalen. Gewoon aan het loket waar je een treinticket gaat halen

Paypal is anders een goeie oplossing om geld naar de US te sturen (werkt via E-mail adres). Kost niks extra als je een gewone account opent.

Ik laat meestal 'used carparts' of 'used bikeparts' op het formulier zetten met een maximum bedrag van 35 $ dan hoef je niks extra te betalen. Vraag is of een bedrijf deze moeite voor je wil doen. Officieel zit je al snel aan 20 to 25 % extra dacht ik.

Heb ook al via de bank een betaling gedaan voor een Ohlins stuurdemper bevestiging van Graves Motorsport. Betaling was geen probleem voor de bank, die stukken opsturen was blijkbaar wel een probleem voor Graves, heeft meer dan een maand en talrijke telefoontjes gekost om alles in orde te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Hi Arkan,

Ik heb een keer iets besteld bij tobefast.com, de levering was prima. De tweede keer dat ik daar wilde bestellen liep spaak, omdat zei zich niet aan de prijs afspraak hielden.

Dus het is een prima zaakje hoor. Nadeel is dus het betalen via Western Union, je moet naar het postkantoor en is best prijzig. Alles wat ik in de States besteld heb heb ik betaald met Pay-pal. Dat werkt super, alleen wilde tobefast dat niet.
Ook wilde tobefast geen lagere prijs op de bon zetten, dit zou mij veel schillen in BTW. Over de kleine spullen die ik daar besteld heb moest ik geen BTW betalen, gewoon klein pakje dus door de Douane geslipt zeker.

Maar de als je iets groots besteld zoals uitlaatsysteem, zou ik verder zoeken naar een andere leverancier in de States die wel via Pay-pal verekent en die wel een lagere bon schrijft. Heb dat met mijn uitlaat systeem en PC3R toen ook gedaan.

Greetz
 
Terug
Bovenaan Onderaan