wie gaan er op 18/19 augustus naar Ecuyers?

jbt

MF veteraan
11 mrt 2009
3.619
2.015
Tilburg
Zijn er MF'ers die op zaterdag 18-8 en/of zondag 19-8 gaan rijden op Ecuyers?

Welke groep rijden jullie?
En waar overnachten jullie?


Ikzelf heb getwijfeld tussen groep 2 en groep 3, maar me toch maar voor groep 2 ingeschreven.
Wil namelijk niet het risico lopen dat ik een "rijdende chicane" wordt.
Mocht ik toch snel genoeg zijn, kan ik altijd nog overstappen naar groep 3
 
Helaas ga ik niet maar ben er in mei 2 dagen geweest. Super vette baan maar wat moet je hard werken . Maar zeker als je er nog nooit bent geweest, ik was de eerste 3 sessies goed de weg kwijt. Ik zou zeker de avond van te voren ff een rondje circuit lopen. Dan krijg je een idee van hoe scherp en krap de bochten zijn
 
Dat is wel een goed idee.
Ben er nog nooit geweest.
Wel joetjoep filmpjes bekeken, maar dat is toch anders als in real life
 
Leuke baan. Reed er de 2e keer een 0.59 meen ik in de hoogste groep. Moeilijk te onthouden baan maar wanneer je eenmaal weet welke opvolgende bocht er komt dan vliegen de secondes er af.

Wij hebben overnacht in hotel campanile op kleine afstand van circuit.

O ja, paddock is drama qua ruimte, voorzieningen en stroom.
 
Leuke baan. Reed er de 2e keer een 0.59 meen ik in de hoogste groep. Moeilijk te onthouden baan maar wanneer je eenmaal weet welke opvolgende bocht er komt dan vliegen de secondes er af.

Wij hebben overnacht in hotel campanile op kleine afstand van circuit.

O ja, paddock is drama qua ruimte, voorzieningen en stroom.

Als jij daar onder een minuut rond kunt gaan kun je dit weekend nog naar de moto gp _O-
 
Wij zijn er ook met 2. Gele 749 en rode 600rr. Vorig jaar was het voor ons beiden de eerste keer daar geweest, maar heb ik zelf op het laatste moment af moeten haken wegens een blessure. Hierdoor heb ik dus gelukkig wel een gids de eerste sessies; het ziet er niet uit alsof je de baan snel leert kennen. Wij rijden in groep advanced (3?), tentje op de paddock.
 
Laatst bewerkt:
Wij zijn er komende Maandag 13 tm 15 Aug met Racecracks en nemen extra stroomvoorzieningen mee voor de deelnemers :)
Veel plezier alvast!
 
Als jij daar onder een minuut rond kunt gaan kun je dit weekend nog naar de moto gp _O-

Bedoelde onder 2:00.
Meen dat dat niet zo'n super snelle tijd was op ecuyers, wat reed jij daar ongeveer? Volgens mij rijden we zelfde tijden op Zolder zag ik in een Zolder topic (1.50, 1.51)
 
Laatst bewerkt:
Was maar een grapje he ;) snapte dat het een type fout was. Eerste dag was ik erg zoekende en reed ik 2.05. Tweede dag eerste sessie direct 2.02 gereden de sessie daarna ging het mis. Bij het aanremmen van de 2e bocht de heuvel af. Ik dreef met aanremmen iets naar buiten en had gewoon niet in de gaten dat ik al op randje van de baan reed. Dus kwam ik vol remmend in het gras terrecht en was er geen houden aan.

Ik denk als ik er niet af was gegaan er meer in had gezeten. Maar ik kan wel een beetje sturen maar bij de echt snelle mannen en vrouwen kom ik toch nooit in de buurt :)

Wil volgend jaar zeker nog eens terug gaan maar wel weer 2 dagen voor 1 dag is het gewoon te ver rijden. Ik vind het een bijzonder leuk circuit om te rijden.
 
Was maar een grapje he ;) snapte dat het een type fout was. Eerste dag was ik erg zoekende en reed ik 2.05. Tweede dag eerste sessie direct 2.02 gereden de sessie daarna ging het mis. Bij het aanremmen van de 2e bocht de heuvel af. Ik dreef met aanremmen iets naar buiten en had gewoon niet in de gaten dat ik al op randje van de baan reed. Dus kwam ik vol remmend in het gras terrecht en was er geen houden aan.

Ik denk als ik er niet af was gegaan er meer in had gezeten. Maar ik kan wel een beetje sturen maar bij de echt snelle mannen en vrouwen kom ik toch nooit in de buurt :)

Wil volgend jaar zeker nog eens terug gaan maar wel weer 2 dagen voor 1 dag is het gewoon te ver rijden. Ik vind het een bijzonder leuk circuit om te rijden.

Helemaal mee eens! 1e keer vanuit brabant 8 uur heenweg door een ongeluk op de weg en terugweg 9 uur over gedaan... Terwijl het haalbaar is in 6 uurtjes met de aanhanger.
 
Vanuit Dordrecht heb ik op de terugweg 4 uur gereden. Grootste deel belgie en Frankrijk, dus gewoon 125 op de cruisecontrol met de aanhanger.

En inschrijven in een groep bij intertrack maakt weinig uit, iedereen wordt automatisch opniew ingedeeld in de middagpauze.

De snelste 25% rijdt in groep 4, de langzaamste in groep 1...... easy peasy. Probleem is wel dat je jezelf smiddags altijd minder snel vind aangezien er geen rijdende chicanes meer zijn.
 
Jammer dat racecracks daar niet in een weekend zit.

Ben je er al achter wat het probleem met de motor nu precies was? Wel ontzettend balen dat je niet hebt kunnen rijden.... -O-
 
Laatst bewerkt:
Vanuit Dordrecht heb ik op de terugweg 4 uur gereden. Grootste deel belgie en Frankrijk, dus gewoon 125 op de cruisecontrol met de aanhanger.

En inschrijven in een groep bij intertrack maakt weinig uit, iedereen wordt automatisch opniew ingedeeld in de middagpauze.

De snelste 25% rijdt in groep 4, de langzaamste in groep 1...... easy peasy. Probleem is wel dat je jezelf smiddags altijd minder snel vind aangezien er geen rijdende chicanes meer zijn.

Dit is dus wel het probleem als mensen maar ergens inschrijven waar nog plek is. De ochtendsessies (en dus 50% van de dag) zijn juist gevaarlijker. Je ziet gewoon niv 4 rijders in de rookies rondknallen " want er was geen plek meer".
 
Die ervaring heb ik bij hun niet hoor. Het verplichte groepswissel vind ik juist erg fijn.

De groep wissels is juist prima. Maar hij bedoelt mensen die in de snelste groep thuis horen en zich inschrijven waar plek is. Bij motorsportschool was laatst ook volgeboekte dag,waar mensen bij minder snel 1.48 reden. Dat is gewoon gevaarlijk en erg dom van mensen die aan hun ervaring beter moeten weten
 
Ben je er al achter wat het probleem met de motor nu precies was? Wel ontzettend balen dat je niet hebt kunnen rijden.... -O-

Nee, nog niet.
Heb zaterdagavond de auto, met motor en al thuis neergezet.
Op de SP gesprongen en snel naar Assen gereden, waar de rest van het gezin een stacaravan huurde, ivm de gamma racing days.
Was er even helemaal klaar mee.

Op zondag de fireblade in de schuur gezet en er nog niet aan toegekomen om hen weg te brengen.

Wel enorm gebaald.
Verheugen op 2 circuitdagen en uiteindelijk nog niet 1 rondje kunnen rijden ;(
 
Terug
Bovenaan Onderaan