Wie gaat dat betalen??

Nou, denk je iemand jaren te kennen, mee uit eten geweest enz enz en dan krijg je dit antwoordt: (Ik heb even nummers gezet waarop ik commentaar of een ? heb)

Beste Henk,

Omtrent het verhaal van jouw Kawasaki ZZR 1400, hebben wij (Vroempje) het volgende mede te delen.

Wij begrijpen dat je een schuldige zoekt. Echter kan ik mezelf( of een van de jongens) niet aanwijzen. Wat wij wel zeker weten, is toen de Kawasaki voor het eerst op de brug stond en de kappen er af gingen, dat er op verschillende plekken aanpassingen (1) aan de motorfiets gedaan waren en daarbij ook met de desbetreffende twee (2) rubbers met schroefdraad. Een rubber zat dubbel en niet goed in zijn ronding en een was niet origineel meer. Maar de kuip zat vast en ging nog goed op zijn plek dus hier hebben wij nooit iets aan veranderd.

Wij kunnen alleen concluderen dat de rubbers met schroefdraad er al die tijd in hebben gezeten zoals bij de eerste keer van de-montage kuip delen.
Dus bij ons is/was er niets bekend van een losliggend rubber/metaaldeeltje dat nu volgens zegge de betreffende schade heeft veroorzaakt.

Hierom kan Vroempje de schuld niet op zich nemen. Hoe vervelend wij het voor jou ook
vinden.

Verder vind ik het een vreemde constructie van Kawasaki en lijkt mij het niet vreemd om bij Kawasaki een constructie claim neer te leggen. Want in mijn ogen mag zo iets gewoonweg niet kunnen gebeuren.

Dus onze conclusie is hetzelfde als van diverse anderen, maar hetgene wat uitgevoerd is en de betreffende gevolgen hebben veroorzaakt, is nooit door iemand van Vroempje uitgevoerd.

Groet,

Vroempje

Echt waar en niet te geloven, tis dat ik kort haar heb anders had ik alles er nu uitgetrokken :Y
1. Nog nooit (gedurende de afgelopen 3 jaar) heeft Vroempje hierover ook maar iets gezegd;
2. Twee schroeven in een apart rubber...euh wij hebben maar 1 niet originele gezien..dus waar heeft hij het over?

Wie het weet mag het zeggen want eigenlijk zegt hij gewoon dat dit er al naar alle waarschijnlijkheid 3 jaar zit en nu ineens in mijn blok valt en dat terwijl hij in Augustus nog helemaal los is geweest betreffende een andere storing?
Deze motor heb ik gekocht met 3000km op de teller, heeft nu net geen 50000km gelopen, is altijd in onderhoud geweest bij Vroempje!!

Op naar de volgende stap denk ik.
 
Nou, denk je iemand jaren te kennen, mee uit eten geweest enz enz en dan krijg je dit antwoordt: (Ik heb even nummers gezet waarop ik commentaar of een ? heb)

Beste Henk,

Omtrent het verhaal van jouw Kawasaki ZZR 1400, hebben wij (Vroempje) het volgende mede te delen.

[knip]

Op naar de volgende stap denk ik.

faktuur historie erbij en naar hem toe gaan lijkt me het meest logische. Vooralsnog nog niet zijn naam plaatsen in ieder geval. Ermee dreigen werkt vaak ook niet. Meestal werkt een goed gesprek het beste. Lukt een goed gesprek niet, dan andere stappen nemen.
 
Deze motor heb ik gekocht met 3000km op de teller, heeft nu net geen 50000km gelopen, is altijd in onderhoud geweest bij Vroempje!!
.
Waar zou dat messing ringetje de hele tijd gelegen kunnen hebben..
In al die tijd moeten ze toch eens het luchtfilterhuis open hebben gehad voor onderhoud.

Dat vind ik ook het rare aan het hele verhaal, hoe de tocht van het ringetje naar de cilinderkop heeft plaatsgevonden.

ik hoop je voor je dat het een 50/50 verhaaltje wordt.
 
Laatst bewerkt:
faktuur historie erbij en naar hem toe gaan lijkt me het meest logische. Vooralsnog nog niet zijn naam plaatsen in ieder geval. Ermee dreigen werkt vaak ook niet. Meestal werkt een goed gesprek het beste. Lukt een goed gesprek niet, dan andere stappen nemen.

Deze brief is zijn manier van praten helaas kennelijk.
 
Het was toch een vriend van je? Hoe is jullie persoonlijke relatie nu verder? Heeft hij geen verzekering voor dergelijke gevallen?
 
het is in mijn ogen niet onmogelijk dat het moertje er in de 3000 km voorafgaande aan jouw bezit er al los in heeft gelegen,maar het lijkt me zeer onwaarschijnlijk...
..dus is het gebeurd in de overige 47.000 km waarbij je het onderhoud altijd bij dezelfde hebt laten uitvoeren....

Als je het moertje er door drukt valt hij vrijwel recht naar beneden in cilinder nr. 4...volgens mij moet je het dus zoeken in de laatste keer dat ie in onderhoud is geweest voordat hij helemaal stuk ging....

Mocht je nu na lang getouwtrek toch zelf voor de kosten opdraaien,dan hoeft het echt niet duur te zijn...de verbrandingskamer is met een dremel weer grotendeels te corrigeren plus 4 nieuwe kleppen....nieuwe koppakking en in elkaar dat ding.. ;)

...Maar dat is hoe ik erover denk...succes ermee ;)
 
Het was toch een vriend van je? Hoe is jullie persoonlijke relatie nu verder? Heeft hij geen verzekering voor dergelijke gevallen?

dacht ik ook...1 mail opent hij zelfs met "Verder wil ik jou als eerste klant/vriend mededelen...." maar zo zie je maar hoe je je kunt vergissen in mensen.
 
het is in mijn ogen niet onmogelijk dat het moertje er in de 3000 km voorafgaande aan jouw bezit er al los in heeft gelegen,maar het lijkt me zeer onwaarschijnlijk...
..dus is het gebeurd in de overige 47.000 km waarbij je het onderhoud altijd bij dezelfde hebt laten uitvoeren....

Als je het moertje er door drukt valt hij vrijwel recht naar beneden in cilinder nr. 4...volgens mij moet je het dus zoeken in de laatste keer dat ie in onderhoud is geweest voordat hij helemaal stuk ging....

Mocht je nu na lang getouwtrek toch zelf voor de kosten opdraaien,dan hoeft het echt niet duur te zijn...de verbrandingskamer is met een dremel weer grotendeels te corrigeren plus 4 nieuwe kleppen....nieuwe koppakking en in elkaar dat ding.. ;)

...Maar dat is hoe ik erover denk...succes ermee ;)

Als de revisie lukt liggen de kosten rond de €2000,= Ze hebben immers eerst andere zaken losgehaald om uit te zoeken waar het nu fout zit.
 
Als dat zo is zou ik me niet inhouden om naam en toenaam te vermelden
Klopt echter overwint mijn gezonde verstand mijn emotie. En aangezien ik nu een andere stap ga nemen is dat zeker niet wenselijk. Tevens is het geenszins mijn bedoeling zijn zaak (of hem persoonlijk) in diskrediet te brengen.
 
Klopt echter overwint mijn gezonde verstand mijn emotie. En aangezien ik nu een andere stap ga nemen is dat zeker niet wenselijk. Tevens is het geenszins mijn bedoeling zijn zaak (of hem persoonlijk) in diskrediet te brengen.
Dat siert je!
 
Dagvaarden die handel. Je kan denk ik voldoende hard maken wat er gebeurt is. Bovendien denk ik dat Vroempje eieren voor zijn geld zal kiezen omdat dit voorval gedekt is door zijn verzekering. Maar soms is daar wat juridische druk voor nodig.
 
Dagvaarden die handel. Je kan denk ik voldoende hard maken wat er gebeurt is. Bovendien denk ik dat Vroempje eieren voor zijn geld zal kiezen omdat dit voorval gedekt is door zijn verzekering. Maar soms is daar wat juridische druk voor nodig.
Niet leuk om "vrienden" te dagvaarden
 
Ok niet leuk om genaaid te worden door ''vrienden''

lastig parket -O-
 
Laatst bewerkt:
:?

Even logisch beredeneren...

  • Moertje valt in luchtfilterhuis
  • Daar zit ook het luchtflilter/ wel of niet teruggeplaatst
  • Maar moertje ziet toch kans om hier voorbij te komen
  • Moertje moet door de carburateur/gasschuif
  • Moertje ziet kans om ook hier doorheen te komen
  • Moertje is in de cilinder terecht gekomen, waar hij een paar kleppen vernield
bij deze optelsom, zie ik nog steeds het verband niet, dus schiet mij maar lek...

De wet van murphy, maar dan 4 keer achter elkaar :?
 
Waar het moertje erin is gevallen/doorheen is gedrukt,is al voorbij het luchtfilter..

vervolgens zodra hij in het injectiehuis is gevallen,is 1 keer gasgeven genoeg geweest...is een vrij recht traject wat ook nog vrij verticaal is..dus de zwaartekracht doet de rest...
 
:?

Even logisch beredeneren...

  • Moertje valt in luchtfilterhuis
  • Daar zit ook het luchtflilter/ wel of niet teruggeplaatst
  • Maar moertje ziet toch kans om hier voorbij te komen
  • Moertje moet door de carburateur/gasschuif
  • Moertje ziet kans om ook hier doorheen te komen
  • Moertje is in de cilinder terecht gekomen, waar hij een paar kleppen vernield
bij deze optelsom, zie ik nog steeds het verband niet, dus schiet mij maar lek...

De wet van murphy, maar dan 4 keer achter elkaar :?

Sorry, maar je begrijpt er te weinig van om een inhoudelijke discussie te kunnen voeren.
 
Motor is jklaar...revisie gelukt, totaal 1966 €

De framebuis waar de moffel ingevallen is maakt deel uit van de luchtfilterkamer bij de Kawasaki.
Vooralsnog reageerd Vroempje niet meer....anders stappen zijn nu gezet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan