wie gaat er mee met de motor op vakantie???

tha Kawafreak

Die hard MF'er
8 mei 2005
293
0
Zou net zoals alle voorgaande jaren met vrienden (niet met de motor) op vakantie gaan, maar dat gaat dit jaar waarschijnlijk niet door.
Nu ben ik zelf van plan om van de zomer met de motor op vakantie te gaan. Er is alleen één probleem, dat ik de enige in de vriendenkring ben die motor rijdt. |(

Daarom wilde ik even peilen of er mensen zin hebben om met een groepje een weekje te toeren. Ik zat zelf te denken om bijvoorbeeld door frankrijk naar italie te rijden en door duitsland weer terug, maar dat kunnen we het beste onderweg bekijken :P

Mochten er mensen zijn die hier interesse voor hebben, laat t weten.......... :]

of als ik ergens bij aan kan sluiten :9~
 
Laatst bewerkt:
Nu ben ik zelf van plan om van de zomer met de motor op vakantie te gaan. Er is alleen één probleem, dat ik de enige in de vriendenkring ben die motor rijdt. |(

Mochten er mensen zijn die hier interesse voor hebben, laat t weten.......... :]

of als ik ergens bij aan kan sluiten :9~~

Als je toch in je uppie overblijft, denk dan eens aan een groepsreis van bijvoorbeeld Horizon Motorreizen of Vrijuit. Heb ik al jaren zeer goede ervaringen mee; er is altijd wel een stelltje waar je je bij aan kunt sluiten. Echt beregezellig die groepsreizen.

:]

edit: zie nu pas dit topic: Georganiseerde groepsreis
 
Laatst bewerkt:
Ik ben zelf al 2x alleen naar de Cevennes gereden voor 5-6 dagen. Ik kon wel overnachten bij ouders van vrienden van me.

Was natuurlijk een enorm voordeel dat ik steeds een slaapplaats had, en savonds niet alleen moest eten. Maar elke dag sturen om zot te worden *O* (toen met de Diversion 600)


Vorig jaar met de Bandit bij een vriend gereden voor 4-5 dagen die in Varaignes op stage was voor 3 maanden. Opnieuw een vaste slaapplaats dus.


Ook vorig jaar met de vriendin achterop naar Normandië gereden. Hotels hebben we niet op voorhand geboekt. We vonden daar altijd heel snel een goedkoop hotelletje, met garage voor de motor.



Momenteel is de vriendin ook aan't lessen. In april moet ze 'afrijden' (examen afleggen noemen wij belgen dat :) ) Dus deze zomer met mijn vriendin, vriend en zijn vriendin met de motor op vakantie.
Waarschijnlijk ook niets op voorhand boeken, en richting bergen :)

Mijn ervaring is dat je altijd wel ergens kan slapen. In het ergste geval rijd je savonds naar een 'stad' in de buurt, en daar betaal je dan 10euro meer (so what, je bent op vakantie, kost hoedanook geld)

Meestal bekijk ik op voorhand eens waar de mooie gebieden liggen. De echte route bepaal ik de dag zelf, door de kaart te bekijken terwijl ik zit te ontbijten op een zonnig terras :}


Volgens mij moet het mogelijk zijn om met enkele mensen van MF op reis te gaan.
Had ik vroeger zo'n topic gezien, ik had waarschijnlijk meegereden :)
 
Laatst bewerkt:
Vanwege omstandigheden kon ik verleden jaar in de 2de helft van Augustus in 1x weg op vakantie, in een klein weekje effe alles geregeld, reisverzekering, brommer laten nakijken, bandjes verwisseld etc etc. Omda die vakantie zo plotseling kwam, ben ik alleen weg gegaan, wist dus da ik het nie van de gezelligheid moest hebben, maar van het rijden. Tentje mee, en gewoon avontuurlijk aankloten in Oostenrijk, Italie, Zwitserland en Frankrijk, maw. 2 weken door de Alpen crossen :) De eerste dagen zocht ik een camping op rond een uur of 18.00 , tentje opzetten, restaurantje pakken en daarna dan met de campinggasten wa gezelligheid maken, da laatste viel zwaar tegen, zo druk is het de 2de helft van augustus nie meer op de campings, en de meeste komen dan voor de rust :? Dus na 2-3x rond een uur of 18 gestopt te zijn, is da snel veranderd in 19.30-20.00 uur. Tentje weer opzetten, onderweg had ik altijd wa bier gekocht en soms ook wa eten, dus als het geen restaurant werd, voor de tent alles naar binnen slaan 8-) Na het eten en 1-2 liter bier is het wel goe slapen rond een uur of 22.30 *D
S'morges werd je wel vroeg wakker, meestal tussen 7 en 7.30, alles afbreken en rijden, ontbijt doe je onderweg wel ergens. S'avonds voor de tent had ik meestal tijdens het "zuipen" al de route bepaald voor de volgende dag, en waar ik zou stoppen, lag der dan aan waar ik rond een uur of 19.00-20.00 was. Al met al, veel gereden, iets van 6300 km in 15 dagen, heel veel gezien, meer als 40 passen en colletjes gereden tussen de 1500 en 2802 m, iets van 1400 foto's rijker 8-)

Da alleen rijden is me heel goed bevallen, je hoeft met niemand rekening te houden, je kan stoppen en daar de tijd nemen die je zelf wilt. Boven op de passen en colletjes veel tijd door gebracht, is veel te zien, de omgeving, de kraampjes, collega motorrijders etc. Daar was het dus wel gezellig :) Al met al een supervakantie gehad, en doe da dit jaar zeker weer over. Sinds da ik terug ben, denk ik der nog elke dag aan, en da heb ik nog met geen 1 vakantie gehad :)

Ozze's colletjes toer
 
Zit zelf ook een beetje te aasen op een soort gelijk iets. Voorgaande jaren is het er nooit van gekomen omdat ik dan voor een langere tijd "zonder" motor in het buitenland was.

Natuurlijk ook ontzettende leuke ervaringen opgedaan, maar met de motor op vakantie richting de zon blijft natuurlijk altijd een droom om naar uit te kijken. Dit jaar dus wel tijd voor gemaakt. 2 weken vanaf 22 augustus, zit alleen nog te peilen onder me vriendengroep wie er nog meer mee kan. Desnoods ga ik wel alleen, aan de verhalen te horen bevalt dat ook prima !
 
Ik niet B| Moet dit jaar wéér mijn vriendin meenemen B|




Gelukkig blijf ik maar 2½ week weg, kan ik daarna weer :]



:+
 
Zit zelf ook een beetje te aasen op een soort gelijk iets. Voorgaande jaren is het er nooit van gekomen omdat ik dan voor een langere tijd "zonder" motor in het buitenland was.

Natuurlijk ook ontzettende leuke ervaringen opgedaan, maar met de motor op vakantie richting de zon blijft natuurlijk altijd een droom om naar uit te kijken. Dit jaar dus wel tijd voor gemaakt. 2 weken vanaf 22 augustus, zit alleen nog te peilen onder me vriendengroep wie er nog meer mee kan. Desnoods ga ik wel alleen, aan de verhalen te horen bevalt dat ook prima !
Hey martijn,
Waarschijnlijk ga ik van de zomer(augustus ergens)ook een lange week richting spanje.
Wil zeggen motor achter in de bus en daar lekker rijden!!!
Mischien als je tegen die tijd niks hebt een idee om wat af te spreken!!!
 
Wij gaan al sinds 1968 op de motor op vakantie. Lekker met de tent.
Van Terschelling tot in het zuidelijke puntje van Spanje.
Er zijn ook wat jaren dat we met andere vervoermiddelen zijn geweest maar dat kwam doordat de kinderen mee gingen. Maar nu ze groter zijn begint het feest weer opnieuw.
Tsjechië Italië Luxemburg Begische Aerdenne Zuid Frankrijk. West Frankrijk.
Dit jaar gaan we weer naar Luxemburg. :]
Echt leuk rijden daar.
Hieronder staan links naar foto's van Italië en Tsjechië.

Tsjechië is echt nog heel goedkoop. Een echte aanrader. En ze rijden daar erg netjes.
 
De eerste week van juni rij ik heen en weer naar Camping Moto (Crest = circa 100 km onder Lyon en dus erg dicht bij de fijne alpen met zijn colletjes en er is een zwembad en een uitgebreide bar). Ik rijd alleen wel - waarschijnlijk - in 1x heen en in 1x terug (moet je maar net zin in hebben - geen rookpauzes allowed, alleen tankstops, haha).

Camping Moto heeft ook een fijne website.
 
Dit jaar alleen op vakantie naar Zwitserland met de motort, beetje aan de Italiaanse kant. Kant je ook mooi sturen. Moet alles nog plannen, maar ga wel ergens in een klein hotelletje zitten ofzo, heb ik ook de zorgen niet van me spullen etc. Is wel geinig :)
 
Vanwege omstandigheden kon ik verleden jaar in de 2de helft van Augustus in 1x weg op vakantie, in een klein weekje effe alles geregeld, reisverzekering, brommer laten nakijken, bandjes verwisseld etc etc. Omda die vakantie zo plotseling kwam, ben ik alleen weg gegaan, wist dus da ik het nie van de gezelligheid moest hebben, maar van het rijden. Tentje mee, en gewoon avontuurlijk aankloten in Oostenrijk, Italie, Zwitserland en Frankrijk, maw. 2 weken door de Alpen crossen :) De eerste dagen zocht ik een camping op rond een uur of 18.00 , tentje opzetten, restaurantje pakken en daarna dan met de campinggasten wa gezelligheid maken, da laatste viel zwaar tegen, zo druk is het de 2de helft van augustus nie meer op de campings, en de meeste komen dan voor de rust :? Dus na 2-3x rond een uur of 18 gestopt te zijn, is da snel veranderd in 19.30-20.00 uur. Tentje weer opzetten, onderweg had ik altijd wa bier gekocht en soms ook wa eten, dus als het geen restaurant werd, voor de tent alles naar binnen slaan 8-) Na het eten en 1-2 liter bier is het wel goe slapen rond een uur of 22.30 *D
S'morges werd je wel vroeg wakker, meestal tussen 7 en 7.30, alles afbreken en rijden, ontbijt doe je onderweg wel ergens. S'avonds voor de tent had ik meestal tijdens het "zuipen" al de route bepaald voor de volgende dag, en waar ik zou stoppen, lag der dan aan waar ik rond een uur of 19.00-20.00 was. Al met al, veel gereden, iets van 6300 km in 15 dagen, heel veel gezien, meer als 40 passen en colletjes gereden tussen de 1500 en 2802 m, iets van 1400 foto's rijker 8-)

Da alleen rijden is me heel goed bevallen, je hoeft met niemand rekening te houden, je kan stoppen en daar de tijd nemen die je zelf wilt. Boven op de passen en colletjes veel tijd door gebracht, is veel te zien, de omgeving, de kraampjes, collega motorrijders etc. Daar was het dus wel gezellig :) Al met al een supervakantie gehad, en doe da dit jaar zeker weer over. Sinds da ik terug ben, denk ik der nog elke dag aan, en da heb ik nog met geen 1 vakantie gehad :)

Ozze's colletjes toer

*D
 
in de planning tot nu toe:
- dolomieten 10-17 juni (nu derde keer ...)
- Pyreneën/Barcelona 23-8 tm 9-9 (ook tweede keer)
- en n paar tochtjes hier in de buurt voor de fun... :]


hm begin te twijfelen... moet ik dat nog wel doen? ik ben al zo oud.... B|

shit! verkeerde topic! :X

:+
 
Laatst bewerkt:
in de planning tot nu toe:
- dolomieten 10-17 juni (nu derde keer ...)
- Pyreneën/Barcelona 23-8 tm 9-9 (ook tweede keer)
- en n paar tochtjes hier in de buurt voor de fun... :]


hm begin te twijfelen... moet ik dat nog wel doen? ik ben al zo oud.... B|

shit! verkeerde topic! :X

:+

:o er was iets met bmw's en oude mannen :+ :W
 
Laatst bewerkt:
Da alleen rijden is me heel goed bevallen, je hoeft met niemand rekening te houden, je kan stoppen en daar de tijd nemen die je zelf wilt. Boven op de passen en colletjes veel tijd door gebracht, is veel te zien, de omgeving, de kraampjes, collega motorrijders etc. Daar was het dus wel gezellig :) Al met al een supervakantie gehad, en doe da dit jaar zeker weer over. Sinds da ik terug ben, denk ik der nog elke dag aan, en da heb ik nog met geen 1 vakantie gehad :)

Precies dezelfde ervaring. In 2003 in een opwelling gezegd dat ik een vriendin in Portugal op de motor ging bezoeken. Uiteindelijk 5 weken vrij genomen en langs de kleinst mogelijke weggetjes langs de kust erheen gereden, daar 10 dagen geweest en weer terug. Die 20 dagen rijden bevielen me eigenlijk beter dan die 10 dagen daar zijn. Dus sinds die tijd rij ik elk jaar eind augustus/begin september een week of drie in mijn eentje rond. En het zijn inderdaad de vakanties die me het beste bijblijven.
 
Wil eigenlijk ook graag op moto vakantie dit jaar, en bij gebrek zal het als ik ga ook alleen worden.
Dus mocht het lukken dan zie ik het ook wel zitten om met een groepje MF-ers richting het zuiden te sturen.

ben wel student, dus moet het dan toch bij kamperen houden.
 
Precies dezelfde ervaring. In 2003 in een opwelling gezegd dat ik een vriendin in Portugal op de motor ging bezoeken. Uiteindelijk 5 weken vrij genomen en langs de kleinst mogelijke weggetjes langs de kust erheen gereden, daar 10 dagen geweest en weer terug. Die 20 dagen rijden bevielen me eigenlijk beter dan die 10 dagen daar zijn. Dus sinds die tijd rij ik elk jaar eind augustus/begin september een week of drie in mijn eentje rond. En het zijn inderdaad de vakanties die me het beste bijblijven.

Maar nou ff 'n vraag he.

Ik rij over een maandje ffies naar Nice toe, maar hoe regel je het tactisch als je 'even moet' en je dus je motor met alle spullen 'onbeheerd' achter moet laten?
 
Laatst bewerkt:
tja, of alles vast maken aan je motor.
of gewoon je mede mens vertrouwen.

ik denk dat ik zelf voor het laatste zou gaan en gewoon in de buurt van het toilet parkeren waar ook veel mensen rondlopen.
 
Ik ga dit jaar weer een paar weekenden weg (vrijdag t/m maandag), lekker betaalbaar (lees: primitef) op de camping. Zonder GPS, vind ik onzin. Ik kijk gewoon op de kaart waar ik ongeveer naartoe wil, de bochten dus, en dan rij ik daar naartoe.

Zijn er mf-ers die mee willen?

Reageer dan maar of mail me via mijn profiel

Emilio
 
Terug
Bovenaan Onderaan