Wie gebruikt er een portofoon voor onderling contact?

Lijstje:

 
eigenlijk heel simpel, heb 4 alecto portofoons (voor de kinderen), met bijbehorende headsets (alecto security style headsets).
Daarnaast heb ik twee motorola portofoons via MP gescoord (in dit geval tlkr t5), en de headsets heb ik via Ali gescoord (geen idee wat voor type)
 
Porto / PMR meerdere km's.
Bluetooth 500 meter.

Ik heb een Sena 10u bt getest. Als je binnen de bebouwde kom de bocht door gaat, is de verbinding al weg met de motorrijder achter je. Ik vind dat echt geen doen. Geef je gas in de polder of bij stoplicht en je verbinding is al weg (bij vrij zicht). Ik heb het na 5km rijden meteen weer terug gebracht.

Ik gebruik al 18 jaar 2 stuks Alan 456 voor communicatie tussen 2 motorfietsen en ik heb nog geen vervanger kunnen vinden. Ik zou graag iets beters willen, want de headsets gaan snel stuk. Als je 3 weken op vakantie bent is dat niet fijn als dat stuk gaat op dag 4. Babbelen moet je idd op terras doen. Wij gebruiken het als we met elkaar op reis zijn, met z'n 2 of met een groepje. Ik wil, als navigator, wel eens wat vlotter vooruit rijden en dan is het erg fijn om te polsen of ze nog achter je zit. Ook als daar nog 4 man tussen rijdt. Erg handig als de degene die achteraan rijdt en 3 bochten achter je zit, iets kan aan/doorgeven. Zeker als je soms door een stedelijk gebied moet rijden met een sliert motorrijders achter je aan.

Mooie oplossing zou zijn een draadloze BT-headset die verbindt met een PMR-portofoon. Liefst met AA-batterijen (eenvoudig te vervangen) of aansluitbaar op de boordspanning. Als iemand een goede vervanger weet, hoor ik t graag. En het liefst geen rommel van ome Ali.
 
Terug
Bovenaan Onderaan