Wie geeft me bruikbaar advies welke motor deze oude man past

Beste mensen bedankt voor de snelle reacties en suggesties. Er staan er bij die ik al eens gereden heb. Zeker ga ik door met testen en suggesties die hier gedaan worden ga ik daarin meenemen. Overigens ben ik 1.78m1 en stevig gebouwd.
Is het niet zo dat je mag verwachten dat nieuwere motoren, modellen, gemiddeld genomen motorisch, mechanisch, wegligging, etc. beter zijn dan oudere modellen? Want techniek, materialen, inzichten verbeteren continue dus logischerwijs mag je dit verwachten. Toch? Dus als dit waar is kun je het beste wat meer recentere modellen kopen.
 
Dit klopt ten dele, met name de remmen zijn tegenwoordig een stuk beter dan de wat oudere modellen, vooral dankzij de introductie van ABS.
Je zou eens kunnen kijken naar een Honda Pan-European.
Comfortabel, goed doseerbaar qua vermogen, uiterst betrouwbaar,
gewoon eens op gaan rijden als je er een tegenkomt.
 
Als leeftijd geen rol speelt...rij eens een rondje met een K100..de bekende baksteen.
Kun je voor schappelijk geld op de kop tikken en die dingen gaan maar door.
Niet zo lomp als bijvoorbeeld een Pan.
 
Als je wilt "gassen" kun je beter wat minder vermogen hebben. Anders zit je gelijk op 200+ km/h.
Mijn cbr1000rr gaat in zijn 1 al 130 km/h.
Op mijn oude cx500 moest ik van 0 naar 100 km/h al 2 keer schakelen. Een maat had een oude cb400f, die zat bij 130 al in zijn 6.

Mijn conclusie: bijvooorbeeld een Honda xl700v
 
Ik ben 71 jaar en rij op een Yamaha diversion 900. De vraag welke motor past bij welke leeftijd is geen vraag.
Met welke leeftijd kan ik nog motorrijden is een beter standpunt. Als je hier moet vragen met welke motor zoek je alleen maar een bevestiging dat je misschien nog kan rijden.
Niemand hier weet dat.
Ga gewoon proefrijden op verschillende motoren.
 
Deze 57 jaar "oude" man rijdt met veel plezier op een BMW K1300GT, kan je lekker relaxed toeren of het gas er op als je wilt en de zit is ook goed. Alleen een grote kuip.
Succes met het zoeken en de uiteindelijke keuze.
 
Een CB1300 misschien... :]
dm8zsy.jpg
 

Wel de juiste motor maar als ik hem zo hoor past een S1000R beter...

Gewoon een keer bij een BMW-dealer aanwaaien Johnnie58. Een proefrit maken is daar geen enkel probleem. Ik denk dat deze je op het lijf geschreven is...

Heb zelf ook lang gezocht naar de juiste mix maar deze heeft alles, een berg vermogen maar ook enorm lui kunnen schakelen, sportieve rijstijl maar zonder een vermoeiende houding of zitposistie, electronisch geregelde vering al naar gelang jouw wensen maar altijd veilig met alle aanwezige veiligheids-electronica aan boord. Niet het goedkoopste alternatief maar uiteindelijk wel het meest waardevast.
 
Ben 59 jaar en sinds 1 jaar M rijbewijs.
De titel.....?? "welke motor deze oude man past"

Sommige mensen voelen zich met 35 al bejaard.....? Beetje triest!! ;(
Ik ben 62 en idd ik kan niet ontkennen dat ik al over de helft ben.
Maar om je dan te presenteren als zielig oud menneke...... :?
Blijkbaar toch een verschil tussen de één of de ander. :W

Ik mag dan ietsje ouder zijn, maar kampeer nog lekker in een mini-tentje. Hiken in het hooggebergte of met de racefiets over de cols blijft staan op het programma.
Kom ik in die bejaarden-oorden-vakantie-plaatsen en zie dan al die oudjes met hun rollator op het terras zitten achter een dik stuk gebak..........................? Oke, oke als ik 95 ben zit ik er wrs ook! '(

O, ja als motor zou ik zeggen: Een super-sport of een sport-toer :]
Boven de 85 kies je voor een ouwe-lullen-motor :X
En stop alsjeblieft met die oude-mannetjes-klets!! :N

Ik zou kunnen aanbevelen een FZ750!

Hieronder uit eigen ervaring:
Op de snelweg met volle bagage zonder problemen hele stukken ruim boven de 200.
Met deze brommerd rijd je in 1x ruk naar de Rivièra en stapt er dan nog monter vanaf.
Je kan er prima mee toeren, maar als er gas gegeven gaat worden rijd je zeker niet als laatste!
Oke, als die 160+pk gasten gas gaan geven dan mis je iets koppel en een paar pk's. ;(
 
Laatst bewerkt:
De titel.....?? "welke motor deze oude man past"

Sommige mensen voelen zich met 35 al bejaard.....? Beetje triest!! ;(
Ik ben 62 en idd ik kan niet ontkennen dat ik al over de helft ben.
Maar om je dan te presenteren als zielig oud menneke...... :?
Blijkbaar toch een verschil tussen de één of de ander. :W

Ik mag dan ietsje ouder zijn, maar kampeer nog lekker in een mini-tentje. Hiken in het hooggebergte of met de racefiets over de cols blijft staan op het programma.
Kom ik in die bejaarden-oorden-vakantie-plaatsen en zie dan al die oudjes met hun rollator op het terras zitten achter een dik stuk gebak..........................? Oke, oke als ik 95 ben zit ik er wrs ook! '(

O, ja als motor zou ik zeggen: Een super-sport of een sport-toer :]
Boven de 85 kies je voor een ouwe-lullen-motor :X
En stop alsjeblieft met die oude-mannetjes-klets!! :N
Jij bent nog niet aan een BMW toe zie ik. :t
 
De titel.....?? "welke motor deze oude man past"

Sommige mensen voelen zich met 35 al bejaard.....? Beetje triest!! ;(
Ik ben 62 en idd ik kan niet ontkennen dat ik al over de helft ben.
Maar om je dan te presenteren als zielig oud menneke...... :?
Blijkbaar toch een verschil tussen de één of de ander. :W

Ik mag dan ietsje ouder zijn, maar kampeer nog lekker in een mini-tentje. Hiken in het hooggebergte of met de racefiets over de cols blijft staan op het programma.
Kom ik in die bejaarden-oorden-vakantie-plaatsen en zie dan al die oudjes met hun rollator op het terras zitten achter een dik stuk gebak..........................? Oke, oke als ik 95 ben zit ik er wrs ook! '(

O, ja als motor zou ik zeggen: Een super-sport of een sport-toer :]
Boven de 85 kies je voor een ouwe-lullen-motor :X
En stop alsjeblieft met die oude-mannetjes-klets!! :N


Komt het je te nauw aan je hemd ? _O- _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan