Wie had genoegen testrit met BMW K 1200 S..

Silent_One

Rookie
22 okt 2004
7
0
Eeklo
Hoi,

Ben BMW & Jap rijder, maar had een maand en half geleden testrit mogen maken met de nieuwe K 1200 S. (Natuurlijk was die maar 100PK uit fabriek afgesteld) |(

Maar hier wou ik even een objectieve mening geven over de nieuwe fiets en zien of andere fellow drivers hetzelfde denken?

Hier is mijn eindconclusie:

It drives like a man's dreamwife....

Huidige motorblok staat zoals standaard uit de fabriek geleverd op 100PK.

Maar dat maakt juist zo leuk om de wegligging te gaan accentueren, m.a.w. bochten werk.

Totale rit 1 uurtje, maar die motor fiets heeft alles wat een sport/tour motorfiets nodig heeft.

Pro's:

- Goede zithouding voor relax en zowel sportief rijden
- Bescherming kuip is meer dan voldoende naar goed/uitstekend zelfs op hoge snelheden
- Leuk koppel smeurig oplopend en zeer goed te controleren
- perfecte stabiliteit in bochten!!!
- Motorplakt aan de weg!


Con's:

- Veel trillingen in stuur tijdens nominaal toerental en rijden (indien je stuur hard vastneemt)
- Motorblok heeft trage reactie onder 3000t/min
- Voetsteunen staan niet zoals het hoort, beetje wennen (niet sport noch touring)
- Benzinetank laat niet gemakkelijk toe om te gaan liggen
- Richtingsaanwijzer knoppen staan te laag, zekers om ze uit te schakelen bots je gemakkelijk tegen.
- Remmen nemen te hard 1st aanraking

Rijgevoel:

- Subliem.
- Voelt aan zoals K 1200 GT, loop als een trein in de bochten
- Maar met het gewichtsgevoel van een CBR600F
- Bochten werk gaat zo gesmeerd, zekers als je een boxermotor gewoon bent.
- Is de beste combinatie het is een kruising tussen K1200GT(power & baanvastheid) + R1150RT(boxergevoel in de bochten blijft super stabiel en duikt niet) + CBR600F(handeling & gewicht)

Zoals reeds gezegd na 1 uur had ik de banden (190) rondgereden en kon nog tal cm dieper gaan.

Zou zeggen tegen alle motorrijder proberen die handel! :} :]
 
Heb je daar anderhalve maand over nagedacht ;)

Geloof niet dat er al veel op gereden hebben. Van een ander forumlid (die uitverkoren was) het een en ander gelezen. Was geloof ik ook erg positief.

Tis niet mijn ding maar heb tegen de dealer gezegd dat ik z'on ding wel eens wil testrijden :+
 
Was zo onder de indruk heb die nieuwe fiets besteld... :9

Zal in Januari geleverd worden (opties bijgenomen: koffers, alarm, ESA, metallic kleur, verwarmde handvaten)


Zie er al naar uit :] :} :9~
 
full
 
Was zo onder de indruk heb die nieuwe fiets besteld... :9

Zal in Januari geleverd worden (opties bijgenomen: koffers, alarm, ESA, metallic kleur, verwarmde handvaten)


Zie er al naar uit :] :} :9~
cool, hoop voor je dat we een slappe winter hebben (hoop ik voor mezelf ook)
 
Was zo onder de indruk heb die nieuwe fiets besteld... :9

Zal in Januari geleverd worden (opties bijgenomen: koffers, alarm, ESA, metallic kleur, verwarmde handvaten)


Zie er al naar uit :] :} :9~

Gefeliciteerd, krijg je geen spijt van.

Voor mijn bevindingen, zie het blad motor van 28-10-04 pagina 64 tm 67.
 

Collega...

Ik heb in principe een blauw witte gekocht... af te leveren eind februari..
Nog even afhankelijk van de proefrit, maar als ik het zo lees zit dat wel goed.

Proefritten zijn nog niet gedaan in Nederland omdat men op de eerste serie nog een onderdeeltje wil vervangen. Heeft iets met teveel slijtage te maken van het nu gemonteerde onderdeel. Volgens de mensen van BMW zou e.e.a. voor mid november verholpen zijn...
full

Ik heb hem overigens zonder koffers, verder zelfde uitvoering...
 
Laatst bewerkt:
Ik vind deze kleur heel bijzonder...

Had een afspraak om te gaan proefrijden maar die werd geannuleerd door de dealer oplast van de fabriek. In Nederland hebben ze gewoon het volle vermogen en zijn niet afgeregeld op 100 pk. Net alsof je daarmee je zelf niet te pletter zou kunnen rijden...

Gefeliciteerd voor degene die hem al besteld heeft!

full
 
Ik vind deze kleur heel bijzonder...

Had een afspraak om te gaan proefrijden maar die werd geannuleerd door de dealer oplast van de fabriek. In Nederland hebben ze gewoon het volle vermogen en zijn niet afgeregeld op 100 pk. Net alsof je daarmee je zelf niet te pletter zou kunnen rijden...

Gefeliciteerd voor degene die hem al besteld heeft!

(Afbeelding)

Ik weet het, de proefrit is het enige dat nog open staat. rest is rond.
Ik heb in eerste instantie ook zitten kijken naar de geel zwarte. Ik vind echter dat ze de stuurkuip om de koplamp ook hadden moeten spuiten i.p.v. matzwart plastic. Hetzelfde geld voor de zilveren tankcover.
En ik ben bang dat je na een paar maande toch een beetje terugkomt van deze kleurencombinatie. Dus vandaar wit/blauw.... Hoe langer ik ze vergeleek hoe meer ik voor de blauw witte ging voelen. En die is het dus geworden !!

Greets, ZXR
 
Ach ja ze hebben allemaal hun charmes. Belangrijkste zijn de rij eigenschappen en die zijn toch veelbelovend. Ik had ook nog een foto van een blauwe gemaakt. Is idd ook erg mooi.....

full
 
Caramba! Mooie fiets mannen....Ik ben er jaloers op! Ik zou toch eigenlijk het liefst een pikzwarte willen......ik heb nu eenmaal iets met zwarte fietsen, gewoon errug mooi...maar ik moet toegeven dat ik eerlijk gezegd niet zou kunnen kiezen tussen die blauw-witte en de geel-zwarte...allebei :}
 
Ah, ook de weg gevonden naar hier van http://www.bmw-mc-vl.be/ned/forum/index.php?sid=1ea98d25bc5a07f9afd1d5543793bbd0 (daar)? :)

Welkom.
 
Ik zag hem verleden week bij de dealer. Niet mijn kleur, maar ik vond 'm er toch zéér smakelijk bijstaan.......
 
Gefeliciteerd, krijg je geen spijt van.

Voor mijn bevindingen, zie het blad motor van 28-10-04 pagina 64 tm 67.

he. net gelezen dat stukkie. Een cursus op de Nordschleife lijkt me echt de bom.
dat het dan met een bmw moet OK daar zou ik dan ook nog wel overheen komen denk ik ;)
ik zou d'r wel eens op willen rijden om te kijken hoe dat nou vergelijkt met de japanners.
 
Ik heb er op de MotoRAI ook naar staan kijken. Echt een mooie en degelijke motor. Lijkt me heerlijk zo een goede wegligging, vermogen en een cardan. Er waren nog wat probleempjes bij 2 testfietsen met de nokkenas op de nurburgring. Daarom is het allemaal wat uitgesteld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan