Silent_One
Rookie
Hoi,
Ben BMW & Jap rijder, maar had een maand en half geleden testrit mogen maken met de nieuwe K 1200 S. (Natuurlijk was die maar 100PK uit fabriek afgesteld)
Maar hier wou ik even een objectieve mening geven over de nieuwe fiets en zien of andere fellow drivers hetzelfde denken?
Hier is mijn eindconclusie:
It drives like a man's dreamwife....
Huidige motorblok staat zoals standaard uit de fabriek geleverd op 100PK.
Maar dat maakt juist zo leuk om de wegligging te gaan accentueren, m.a.w. bochten werk.
Totale rit 1 uurtje, maar die motor fiets heeft alles wat een sport/tour motorfiets nodig heeft.
Pro's:
- Goede zithouding voor relax en zowel sportief rijden
- Bescherming kuip is meer dan voldoende naar goed/uitstekend zelfs op hoge snelheden
- Leuk koppel smeurig oplopend en zeer goed te controleren
- perfecte stabiliteit in bochten!!!
- Motorplakt aan de weg!
Con's:
- Veel trillingen in stuur tijdens nominaal toerental en rijden (indien je stuur hard vastneemt)
- Motorblok heeft trage reactie onder 3000t/min
- Voetsteunen staan niet zoals het hoort, beetje wennen (niet sport noch touring)
- Benzinetank laat niet gemakkelijk toe om te gaan liggen
- Richtingsaanwijzer knoppen staan te laag, zekers om ze uit te schakelen bots je gemakkelijk tegen.
- Remmen nemen te hard 1st aanraking
Rijgevoel:
- Subliem.
- Voelt aan zoals K 1200 GT, loop als een trein in de bochten
- Maar met het gewichtsgevoel van een CBR600F
- Bochten werk gaat zo gesmeerd, zekers als je een boxermotor gewoon bent.
- Is de beste combinatie het is een kruising tussen K1200GT(power & baanvastheid) + R1150RT(boxergevoel in de bochten blijft super stabiel en duikt niet) + CBR600F(handeling & gewicht)
Zoals reeds gezegd na 1 uur had ik de banden (190) rondgereden en kon nog tal cm dieper gaan.
Zou zeggen tegen alle motorrijder proberen die handel!
Ben BMW & Jap rijder, maar had een maand en half geleden testrit mogen maken met de nieuwe K 1200 S. (Natuurlijk was die maar 100PK uit fabriek afgesteld)
Maar hier wou ik even een objectieve mening geven over de nieuwe fiets en zien of andere fellow drivers hetzelfde denken?
Hier is mijn eindconclusie:
It drives like a man's dreamwife....
Huidige motorblok staat zoals standaard uit de fabriek geleverd op 100PK.
Maar dat maakt juist zo leuk om de wegligging te gaan accentueren, m.a.w. bochten werk.
Totale rit 1 uurtje, maar die motor fiets heeft alles wat een sport/tour motorfiets nodig heeft.
Pro's:
- Goede zithouding voor relax en zowel sportief rijden
- Bescherming kuip is meer dan voldoende naar goed/uitstekend zelfs op hoge snelheden
- Leuk koppel smeurig oplopend en zeer goed te controleren
- perfecte stabiliteit in bochten!!!
- Motorplakt aan de weg!
Con's:
- Veel trillingen in stuur tijdens nominaal toerental en rijden (indien je stuur hard vastneemt)
- Motorblok heeft trage reactie onder 3000t/min
- Voetsteunen staan niet zoals het hoort, beetje wennen (niet sport noch touring)
- Benzinetank laat niet gemakkelijk toe om te gaan liggen
- Richtingsaanwijzer knoppen staan te laag, zekers om ze uit te schakelen bots je gemakkelijk tegen.
- Remmen nemen te hard 1st aanraking
Rijgevoel:
- Subliem.
- Voelt aan zoals K 1200 GT, loop als een trein in de bochten
- Maar met het gewichtsgevoel van een CBR600F
- Bochten werk gaat zo gesmeerd, zekers als je een boxermotor gewoon bent.
- Is de beste combinatie het is een kruising tussen K1200GT(power & baanvastheid) + R1150RT(boxergevoel in de bochten blijft super stabiel en duikt niet) + CBR600F(handeling & gewicht)
Zoals reeds gezegd na 1 uur had ik de banden (190) rondgereden en kon nog tal cm dieper gaan.
Zou zeggen tegen alle motorrijder proberen die handel!