Wie had hier ook alweer problemen met zijn remmen?

cmk

MF veteraan
28 okt 2012
1.992
3
Bergen op Zoom
AMSTERDAM -

Een 27-jarige motorrijdster kreeg zondagmiddag de schrik van haar leven toen ze tijdens het rijden ontdekte dat de remmen het niet deden. Een dief had de essentiële onderdelen gestolen.
Dit meldt RTV Drenthe. De vrouw kon op het nippertje een voetganger ontwijken en reed met de motor de bosjes in om tot stilstand te komen. Ze is hierbij niet gewond geraakt.

Bij onderzoek bleek dat beide remklauwen aan de voorzijde van het voertuig waren gestolen en dat de remleidingen waren doorgesneden.
 
Sip, en netjes dat het zonder brokken is opgelost.

Maar zoveel motors zijn er toch niet met totaal verstopte remklauwen achter plaatwerk/kappen.
Je ziet toch dat er -iets mist- ..
T is nu niet bepaald een ventiel dopje

Ook raar dat niemand heeft gezien dat iemand op z'n gemakje een paar klauwen van
een motor het stelen is.
 
Maar zoveel motors zijn er toch niet met totaal verstopte remklauwen achter plaatwerk/kappen.
Je ziet toch dat er -iets mist- ..
T is nu niet bepaald een ventiel dopje

Het hoeft niet de hele klauw te zijn.

Zal wel een of ander vandaaltje geweest zijn die de remblokken eruit heeft gehaald. Dat gaat erg makkelijk en je ziet het nauwelijks.
 
Je gebruikt je remmen toch wel een keertje voor je wegrijdt :?

Beetje suf
Waarom?
Motor vooruit geparkeerd, slot in achterwiel, loshalen, starten, (net ff iets te hard en stoer) wegrijden.

Ik check echt niet of iemand mijn remmen gejat heeft voordat ik wegrijd hoor.. |(
 
Door de afgesneden remleidingen ga ik er nog even van uit dat ze de hele klauw
hebben meegenomen.
( weet ook vrij zeker dat je met passend dopje er 2 klauwen in z'n geheel sneller vanaf hebt als blokken eruit prutsen )

Maar blokjes of klauwen, blijft een levensgevaarlijke diefstal / poging tot moord ( voer hier correcte juridische term in )
 
zou er dan ook geen remvloeistof plas onder de wielen zijn? Tenzij het snel verdampt/opdroogt of het regent natuurlijk... Maargoed, hangt ervan af wat er dan precies mee gebeurd is.
 
Door de afgesneden remleidingen ga ik er nog even van uit dat ze de hele klauw
hebben meegenomen.
( weet ook vrij zeker dat je met passend dopje er 2 klauwen in z'n geheel sneller vanaf hebt als blokken eruit prutsen )

Maar blokjes of klauwen, blijft een levensgevaarlijke diefstal / poging tot moord ( voer hier correcte juridische term in )
hooguit poging tot doodslag, bij poging tot moord moet je zien te bewijzen dat de dader de intentie had om het slachtoffer daadwerkelijk om het leven te brengen.

Wel benieuwd wat voor bijzondere remklauwen ze op haar motor had dat die de moeite van het stelen waard waren :?

zou er dan ook geen remvloeistof plas onder de wielen zijn? Tenzij het snel verdampt/opdroogt of het regent natuurlijk... Maargoed, hangt ervan af wat er dan precies mee gebeurd is.
Ja, die plas zal er ongetwijfeld liggen, de vraag is natuurlijk welke ondergrond er op die parkeerplek was (bij gras zal het niet zo opvallen lijkt me) en of het daarvoor nog geregend had of niet.
 
Laatst bewerkt:
Welja.... dat is wel heel erg grof...

Ik moet eerlijk zijn, ik denk dat ik het zelf ook niet zou merken als iemand mijn remklauwen meesteelt. Nu knijp ik wel vaak het remhendel in voordat ik weg rij, maar dat is uit routine (en dat kan ik dus vergeten).

Het lijkt mij een goede zaak om de dief poging tot doodslag ten laste te leggen. Ik denk dat bij veel motorrijders deze poging gelukt zou zijn.
 
Ik vraag me bij dit soort dingen af of mensen het echt doen voor de remklauwen of voor de "actie" die het met zich mee brengt.
Zeker als ik lees dat de beide remklauwen voor weg zijn en de remleidingen doorgesneden (bedoelen ze hier de achterrem leiding mee?). Lijkt mij wel aangezien ze anders nog met haar achterrem had kunnen stoppen.

Dit soort mensen zijn echt ziek in hun hoofd. Als je remklauwen steelt weet je wat voor gevolgen het kan hebben.
 
Volgens andere media gaat het om brembo monoblocks.

Klauwtjes van toch een paar honderd euri ;)
Net zoals stuurdempers en uitlaten zijn heb je dit er natuurlijk binnen een paar minuten vanaf geschroefd -O-

Het is erg triest.. en tja, je remmen checken voor je weg rijdt? Ik heb standaard me rem vast als ik op stap.

Daarnaast staan de motoren bij Assen altijd op het gras, dus een plas remvloeistof spot je ook niet zomaar.

:/ :/
 
Terug
Bovenaan Onderaan