Wie heeft 25 kw regel verzonnen?

Rude_Roderick

Die hard MF'er
8 apr 2004
257
9
Schagen
Beste MF'ers

Ik vroeg me net af wie er verantwoordelijk is voor het 25 kw rijbewijs.
Komt het uit europa of heeft een van onze vorige ministers van V&W iets willen doen om haar naam vereeuwigd te zien. (licht sarcastisch bedoeld)
Oh ja en sinds wanneer zijn jonge motorrijders gedupeerd om licht te rijden? Ik geloof dat het iets van 1997 was.
Puur uit nieuwsgierigheid.

(P.S. Dit is niet bedoeld om de 25 kw regel helemaal af te kraken, het heeft zo z'n goede kanten, de limiet zou alleen richting 30-35 kw moeten en elke beginnende motorrijder zou het moeten hebben. Maar dat is mijn mening)
 
Was dat niet die )(*@!)($!netelenbos :?

Per 1 jan 1997...

Toenmaling minister V&W...Volgens mij ook die Netelk*t.

In overig Europa gelden al langer zulk soort regels. Al verschillen ze per land.

Duitsland mag je bijv zonder MRBW op een 125 CC.
 
die regeling moet bezuinigd worden..! op zich wel een goede regeling, alleen de duur is iets te lang.. vind ik.
 
Ik vind ze belachelijk!!! Echt een k*t wetgeving. Mannen en vrouwen die op hun 18de een moto kopen zijn mensen die er (meestal) keihard voor gewerkt hebben en hun zuur verdiende spaarcenten in hebben gestopt. Ze koesteren hun motorfiets en springen er beter mee om dan de typische zomerrijder. Even een profielschets hiervan: Man, 45jaar, midlife crisisch, rijdend in een T-shirtje en een short. Ze hebben vaak hun motorrijbewijs nog gekregen.... Zij zijn het die een gevaar zijn en die de naam van de motorrijder nog slechter maakt.

Als iemand op zijn 18de een motor koop dan is het omdat het zijn passie is! Hij leeft er voor. Liever eens niet opstap om geld te hebben voor benzine of geld voor een extraatje voor de moto.

FF OFFTOPIC

Van mij morgen ze die regel afschaffen. Het is net zoals de wetgeving ivm de brommertjes A & B klasse. België en Nederland zijn de enigste landen die met die wetgeving zitten. Jarenlang moeten België en Nederland al geld betalen aan de EU omdat ze een andere wet hebben.
Voor mij zou een rijbewijs verplicht moeten zijn en schaf die k*t regel van 45km/h af. Een auto of moto gaat toch ook harder dan 120. Ik zou het fijn vinden moest de snelheid aangepast zijn aan de omgeving vb. 45 in bebouwde kom, 30 in schoolomgeving etc. In de stad brommers op de baan en niet op fietspad ....
 
die Netelk*t heeft dat grapje verzonnen!! zal wel weer aardig wat geld opbrengen, zo'n regeling. Zou me niet verbazen als die muts niet eens weet hoe weinig 25kw is!!! 8-)

Maar ben blij dat ik m'n papiertje al een aantal jaartjes heb. Heb medelijden voor de mensen die het nu nog niet hebben. Je weet niet wat je mist of mischien juist wel. En met de tegenwoordige regelgeving.. betreffende examen enz.pffff

Motorrijden(en autorijden) leer je pas echt als je eenmaal dat papiertje in bezit hebt, en rond rijd. Een tijd rond rijden op een 25kw.. is niet echt heel leerzaam vond ik zelf. En er gaat een wereld voor je open als je daarna op een bv. 120 pk motor stapt. En fouten maken we allemaal!!! Zorg gewoon dat je je verstand gebruikt.

en idd als eerder vermeld! leeftijd wil niet altijd alles zeggen.. er bestaat nog steeds een korte broek generatie (+/-30)!!!
 
Laatst bewerkt:
die Netelk*t heeft dat grapje verzonnen!! zal wel weer aardig wat geld opbrengen, zo'n regeling. Zou me niet verbazen als die muts niet eens weet hoe weinig 25kw is!!! 8-)

Wat moet dat opbrengen dan :?

Algemeen bekend toch, dat alles wat bedacht wordt de begroting te boven gaat en er door het volgende kabinet bezuinigd moet worden.
 
die Netelk*t heeft dat grapje verzonnen!! zal wel weer aardig wat geld opbrengen, zo'n regeling. Zou me niet verbazen als die muts niet eens weet hoe weinig 25kw is!!! 8-)

Maar ben blij dat ik m'n papiertje al een aantal jaartjes heb. Heb medelijden voor de mensen die het nu nog niet hebben. Je weet niet wat je mist of mischien juist wel. En met de tegenwoordige regelgeving.. betreffende examen enz.pffff

Motorrijden(en autorijden) leer je pas echt als je eenmaal dat papiertje in bezit hebt, en rond rijd. Een tijd rond rijden op een 25kw.. is niet echt heel leerzaam vond ik zelf. En er gaat een wereld voor je open als je daarna op een bv. 120 pk motor stapt. En fouten maken we allemaal!!! Zorg gewoon dat je je verstand gebruikt.

en idd als eerder vermeld! leeftijd wil niet altijd alles zeggen.. er bestaat nog steeds een korte broek generatie (+/-30)!!!

Nou je hoeft in principe nog geen medelijden met mij te hebben, ik rijdt nu ook rond op zo'n 25 kw geval, maar vind het (nog) niet echt te kort schieten.
Tuurlijk zou ik liever op 50-70 pk zijn begonnen maar goed. Het is alleen wel minder dat ik tot m'n 22e moet wachten om zwaar te mogen. (Ja ik kwam er wat later achter :o )

Maar als ik het zo lees heeft iedereen wel ongeveer dezelfde mening dat de regeling op dit moment eigenlijk niet voldoet en dus veranderd/afgeschaft moet worden.

Oh ja en over die mensen die in normale kleren op de motor zitten...
Dat moeten ze zelf maar weten maar ik pas ervoor. Ik heb de foto's gezien. :r
(Ik heb wel eens gehoord dat ze ook wel donoren worden genoemd)
 
Ik vind ze belachelijk!!! Echt een k*t wetgeving. Mannen en vrouwen die op hun 18de een moto kopen zijn mensen die er (meestal) keihard voor gewerkt hebben en hun zuur verdiende spaarcenten in hebben gestopt. Ze koesteren hun motorfiets en springen er beter mee om dan de typische zomerrijder. Even een profielschets hiervan: Man, 45jaar, midlife crisisch, rijdend in een T-shirtje en een short. Ze hebben vaak hun motorrijbewijs nog gekregen.... Zij zijn het die een gevaar zijn en die de naam van de motorrijder nog slechter maakt.
Beetje gefrustreerd? :+ ;)
En om nou te stellen dat een 18-jarige zuiniger is op zijn motor dan een beginnende motorrijder van 30 of 40 of 50 :X
 
een 18 jarige is wel zuinig op zijn motor, maar iemand van 40 is dat vaak net zo...
het is alleen wel zo, dat mensen die wat langer hun rijbewijs hebben (langer geleden gehaald dus) hun rijbewijs makkelijker kregen, omdat de eisen lager waren...
 
:Z wat een gelul Renni

Wat nou?

Pure leeftijdsdiscriminatie.

En ik vind ook:

M'n vrienden mogen wel een Golf III GTI 16V weetikveelwatvoormooiseropzit kopen, en daarmee een gevaar zijn voor alle weggebruikers, maar ik mag geen ZX7R kopen omdat ik een gevaar voor MEZELF ben!!!!

Belachelijk :r

Kloteland met kloteregeltjes bedacht door belachelijke ministers die geschiedenis willen schrijven en daarmee heel veel verpesten :z
 
Ik heb me erbij neergelegd. Ik ben me nu al aan het orienteren, wat ik eigelijk zou kunnen kopen als ik mn rijbewijs zou halen.

ik vind het triest, want toen ik mn autorijbewijs had gehaald, mocht ik in iedere auto rijden. Je rijdt zowiezo voorzichtig. Een auto kan ook 240 maar dat doe je niet snel als je onervaren ben. Daarom vind ik die 25 kw regel beetje te gek, aangezien je zelf wel ongeveer weet, wanneer je klaar bent om eens wat schuiner door de bocht te gaan/ harder te rijden / etc.

Maargoed, je doet er niks aan.
 
Laatst bewerkt:
Wat nou?

Pure leeftijdsdiscriminatie.

En ik vind ook:

M'n vrienden mogen wel een Golf III GTI 16V weetikveelwatvoormooiseropzit kopen, en daarmee een gevaar zijn voor alle weggebruikers, maar ik mag geen ZX7R kopen omdat ik een gevaar voor MEZELF ben!!!!

Belachelijk :r

Kloteland met kloteregeltjes bedacht door belachelijke ministers die geschiedenis willen schrijven en daarmee heel veel verpesten :z

Oh op die fiets. Hij wilt dat dat zo zou zijn! nee nu begrijp ik het |( , ja eigenlijk ben ik daar ook wel voor. Kunnen ze een beetje oefenen. Om anderen bij te houden leren ze tenminste ook fatsoenlijk een bocht door te komen. + de economie krijgt weer een boost, want na die 2 jaar willen ze toch eigenlijk wel wat anders....
 
Ik heb me erbij neergelegd. Ik ben me nu al aan het orienteren, wat ik eigelijk zou kunnen kopen als ik mn rijbewijs zou halen.

ik vind het triest, want toen ik mn autorijbewijs had gehaald, mocht ik in iedere auto rijden. Je rijdt zowiezo voorzichtig. De auto kan ook 240 maar dat doe je niet snel als je onervaren ben. Daarom vind ik die 25 kw regel beetje te gek, aangezien je zelf wel ongeveer weet, wanneer je klaar bent om eens wat schuiner door de bocht te gaan/ harder te rijden / etc.

Maargoed, je doet er niks aan.

Wat voor auto had jij dan toen je net begon? :?
 
Wat voor auto had jij dan toen je net begon? :?

Misschien dat ik de verkeerde indruk heb gewekt(heb bericht even aangepast), dat wij thuis een auto hebben die 240 kan (was het maar zo).

Maar had laats dit (http://www.best.tuke.sk/bigfoot/tmp/bmw/M5chase.mpg) filmpje gezien. Dat had ik ook in mn hoofd toen ik mn bericht typte. je mag gewoon in iedere auto rijden. Dus ook deze.

Wij hebben thuis een renault megane scenic. Die gaat niet zo hard. Vind het maar een onveilig ding bij hoge snelheden. Heb er eens bijna 200 mee gehaald, maar dat is ook echt het maximale volgens mij (is maar een 1.6)
 
Oh op die fiets. Hij wilt dat dat zo zou zijn! nee nu begrijp ik het |( , ja eigenlijk ben ik daar ook wel voor. Kunnen ze een beetje oefenen. Om anderen bij te houden leren ze tenminste ook fatsoenlijk een bocht door te komen. + de economie krijgt weer een boost, want na die 2 jaar willen ze toch eigenlijk wel wat anders....

Beetje onzin IMO.

Alsof je op je 45 opeens wel per direct overweg kunt met 160 achteriel PK's als je van een lesser afkomt.

Vind die 2 jaar lang voor IEDEREEN helemaal geen gek idee. Zelfde geldt voor 18 jarige koekblik coureurs natuurlijk.
 
Ik denk idd dat het beter is als iedereen de eerste 2 jaar beperkt rijdt, maar ik vind wel dat ze de grens van 25kw iets moeten verhogen (35 tot 45 ofzo) al was het alleen maar omdat je nu met je 25kw fietsie (bij wijze van) je gas halverwege een bochte helemaal open kan gooien en je dit op je 80 tot 100kw fiets ook gaat proberen en het dan als nog fout gaat, omdat je 'gewend' bent om hem in een keer open te trekken :)
 
Beetje onzin IMO.

Alsof je op je 45 opeens wel per direct overweg kunt met 160 achteriel PK's als je van een lesser afkomt.

Vind die 2 jaar lang voor IEDEREEN helemaal geen gek idee. Zelfde geldt voor 18 jarige koekblik coureurs natuurlijk.

:Z :z mogguh!

Lees eerst ff iets voordat je reageert!
Stond dus (zoals je zult zien als je nog een keertje rustig eroverheen leest) dat ik het er wel mee eens be om de 25Kw regel voor iedereen te laten gelden. Had het alleen bij de 1e reactie verkeerd begrepen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan