Wie heeft de lelijkste pekelfiets!?

TS ; je gaat nu een pekelfiets kopen, terwijl we er alweer bijna doorheen zijn. Nu lekker veel regen, zodat de laatste resten wegspoelen (en hopen dat het niet meer sneeuwt / gaat vriezen). Niet een beetje te laat aangeschaft? Ik vind 'm overigens nie lelijk ;)
 
TS ; je gaat nu een pekelfiets kopen, terwijl we er alweer bijna doorheen zijn. Nu lekker veel regen, zodat de laatste resten wegspoelen (en hopen dat het niet meer sneeuwt / gaat vriezen). Niet een beetje te laat aangeschaft? Ik vind 'm overigens nie lelijk ;)

Ik dacht het deze winter wel vol te houden zonder motor rijden maar ik kreeg van mijn vrouwtje toch het vriendelijk doch dringend advies om toch maar weer een brommert er bij aan te schaffen zodat ik in ieder geval dagelijks kan rijden. Ze zei dat ik niet meer te genieten was en dat dat kwam omdat ik niet kon rijden. De ander staat in de winterstaling TSSSSSSSSSSSS tmoet ook niet gekker worden. Maar ik beloof de volgende winter rijdt ik vanaf het begin.
 
In theorie is dit mijn pekelfiets:

full


Ben ik nu een echte poser dat ik zelfs mijn pekelfiets ga pimpen? :X
(vandaag net de ándere kant van het frame gepolijst, 2 weken rondgereden met de ene kant wél en de andere kant niet :P )
 
Pekelfiets!? Wát nou pekelfiets! Dat is een PRACHTIGE CX500 eurosport... De absolute Old Skool Topper van Honda!

Ongelofelijk... Die ga je toch niet als "lelijkste pekelfiets" bestempelen? Ik rij elke dag op een gerestaureerde CX500Z uit 78, en laat me je vertellen: je gaat van deze fiets meer plezier hebben dan je nu ooit kan vermoeden. Loop altijd, stuurt lang niet slecht, en loopt per euro harder dan een R1. (R1: €41,38/km/u, CX €27,78/km/u :) )

Enneh, dit is dus de mijne. Pekel of geen pekel.
(Afbeelding)

dezelfde pluis?
full
 
whaaaaa jij heb gewoon een pekelbak gekocht , die bij je past ... :)
waar is dat trappie , om er op te kennen klimmen :+
Blokken eikel! Ik heb blokken onder m'n laarzen... |(
Dat had ik je al eens eerder gezegd... :P :+ ;)
Van mij win je toch niet 8-)

Ik zal maar niks posten :X
We hebben het hier over pekelfietsen, niet over rammelkasten die het hele jaar door gebruikt worden. Ging het over lelijkste zomerfietsen, dan zou jij zeker winnen... :P

:+
 
We hebben het hier over pekelfietsen, niet over rammelkasten die het hele jaar door gebruikt worden. Ging het over lelijkste zomerfietsen, dan zou jij zeker winnen... :P

:+
heee ff dimmen ...met die rijende vergiet van jou zou je zo bij de gardena aan de slag kunnen :+
 
Ik heb tenminste een vergiet om op te rijden... :P
Da's altijd nog beter dan een belgische plantenbak, die binnen moet blijven... :+
heb jij weer gelijk in B| ....
vind die van jou toch niet de lelijkste ... zo net goed B|
 
We hebben het hier over pekelfietsen, niet over rammelkasten die het hele jaar door gebruikt worden. Ging het over lelijkste zomerfietsen, dan zou jij zeker winnen... :P

:+
Ik wil best een foto plaatsen van het windschermpje van de NTV hoor...die motor heb ik gekocht om "veilig" de winter door te komen...dus een beetje "pekelfiets" is t wel ;)
 

Inderdaad, dezelfde Pluis! O-)

Neem me vooral niet te serieus, jongens. Ik ben gewoon erg blij met mijn ouwe CX en ik vind het zonde om ze als Pekelfiets (hoofdletter!) bestempeld te zien worden. Ik denk dat de CX een ondergewaardeerde fiets is die veel bang for the buck biedt, zeker met de bedragen waar ze nu voor weggaan.

Maarreh... Rijd maar lekker op de CX'en, en als de achterbrug weggerot is (kan je zien gebeuren) neem ik graag het blok over als reserve voor de mijne.
 
Rustig, rustig pluis mijn vraag is wie heeft de lelijkste pekelfiets. Ik zeg niet dat ik die heb. Juist niet ik ben het helemaal met je eens. Ik ben helemaal verliefd op deze mooie CX500 sport die er nog zo uit ziet terwijl hij/zij er al 80.000km op heef zitten. Ik weet ook zeker dat ik er heel veel plezier mee ga krijgen maar ik ga m wel voor woon/werk gebruiken dus hij/zij zal ook wel eens pekel tegen komen. Maar daarentegen zal ik er alles aan doen om hem/haar nog jaren in deze staat te houden want inderdaad het is een echt CX500 Sport 8-) Bijzonderheden aan dit model zijn dat het een verbeterd rijwielgedeelte heeft en niet vergeten achter een schijfrem ipv een trommelrem. JAJA!!

Ik was niet opgewonden, hoor. Ik deed even leuk verontwaardigd, maar niet te serieus. Misschien had ik er een bak smileys bij moeten zetten.

De CX kan best tegen een beetje pekel, dus doe je best. Hou wel je achterbrug in de gaten! Daar zitten gemene kieren in waardoor pekelwater naar binnen loopt en er niet meer uitkan. Dan zie je hem wegroesten. Als je op de clubsite kijkt (www.hondacx500.nl) dan kan je veel lezen over hoe je hem beschermt.

En als je de achterbrug heelhoudt, zo nu en dan de schakelaars even doorspuit en verder gewoon onderhoud doet, kan je makkelijk nog 80 mille rijden.

Ik zou zeggen: zoek die pekelwagen en leef je uit.

Groeten,
Pluis,
Een fervent CX-rijder (die er een Bulldog bij gaat kopen... als pekelfiets. :) )
 
dit was de mijne uiterlijk ging nog wel maar technisch :(
ik was elke dag weer blij als hij de coentunnel uit kwam.
mijn huidige motor(cb1300)rijd een stuk "veiliger" :)
full
 
B|
1: ik zie verrottenis weinig échte pekelbrikken
2: Cadz...heeft gelijk....
3: opgepoetste glimmertjes, ook al zijn ze wat ouder, ...blijven glimmertjes...GEEN pekelfietsen...
4: heerst er een gevoel van schaamte, om te tonen waa jij je op voortbeweegt???

dus aan alle drempelvrezers...KOM OP MET DAT DING....
( ..de meesten die echt op een oud barrel rijden...het gehele jaar...hebben vaak wel ÉÉN HEEL GROOT voordeel...het barrel is van hun en niet van de ...BANK...dus, hup weg schaamte en zet je barrel hier neer)

PICCIE'S...PICCIE'S.....PICCIE's......... :+
 
Laatst bewerkt:
hier mijn pekel bak :)
Ja pluis, het lijkt op een CX maar het is het niet

Het is een GL400 (wel uit de CX familie overigens, maar nooit in europa geleverd)
Het is mijn eerste motor die ik erbij heb gehouden, omdat inruilen toch nutteloos is. Hier heb ik mijn eerste km's op gemaakt, en ook weer de eerste km's na mijn ongeluk.

roadkill3.jpg


roadkill4.jpg


edit: recentere foto's :)
 
Laatst bewerkt:
Weet ik gullpumpe. Daarom ook deze gekocht een betrouwbare brommer voor die leeftijd. Voorheen ook een VF gehad en was eerst van plan weer een VF te nemen. Maar na enig informeren had ik 4 verkopers gesproken waarvan bij drie er al een ander blok in zat omdat de krukas kapoet was evenals die van mij 2 jaar geleden. Zijn helaar niet betrouwbaar itt dit type.
Ik ben echt gevallen voor dit type : de japanse moto guzzi maar dan betrouwbaarder. hij is mooi van lelijkigheid.
Ik hoop er veel km op rond te knorren.


Auw..nu trap je op mijn gevoelige ziel...
Die Honda is best een leuk snorrend naaimachjien maar een Guzzi...nooit!
Dat edele karakter...nee..geen vergelijk...





Kom maar, kom maar 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan