Wie heeft de lelijkste pekelfiets!?

Sterker nog..lang voor de cx hadden de Guzzi's allemaal een dwarsgeplaatste twin...tot op heden van dage..dus het concept kan veel hebben!
Kijk..Electrisch hadden ze een slechte naam en chroomwerk was ook ala Italia maar heute is de kwaliteit gewoon goed..
Er zijn dus nog nieuwe Guzzi's maar geen Cxén...phiev..


Nu weer naar pekelfietsen...
 
Mijn honda CB 350 Four 1972 pekelfiets

naamloos4.jpg


68.000 km oud, nog een jonkie dus


En dit is mijn winterfiets, de GSX 1100, 160.000 km gelopen, 1980, verbuikt 1 liter olie op 8000 km

naamloos3.jpg
 
Toch gek, met een beetje sleutelen is de CB1100 een betrouwbaar werkpaard.
Heb je veel onderhoud gedaan of viel dat tegen?

elke week na 200km:
0.5l olie
overstromen van de carberateurs(vervuiling van uit de tank)
achterrem cylinder problemen
accu aan de lader (zeer traag draaiende startmotor bij warme motor)
2 keer per jaar lekke voorvork keerring (roest pitten in de vork poten)
door deze lekkage vette schijven, dus geen remmen (dit rijd lekker ontspannen tussen de file door :) )
ik had hier geen zin meer in.
en mijn cb1300 rijd nog een stuk zuiniger ook.
 
Laatst bewerkt:
elke week na 200km:
0.5l olie
overstromen van de carberateurs(vervuiling van uit de tank)
achterrem cylinder problemen
accu aan de lader (zeer traag draaiende startmotor bij warme motor)
2 keer per jaar lekke voorvork keerring (roest pitten in de vork poten)
door deze lekkage vette schijven, dus geen remmen (dit rijd lekker ontspannen tussen de file door :) )
ik had hier geen zin meer in.
en mijn cb1300 rijd nog een stuk zuiniger ook.

Okeej. Inderdaad, jJe hebt helemaal gelijk. ;)
 
dit was de mijne uiterlijk ging nog wel maar technisch :(
ik was elke dag weer blij als hij de coentunnel uit kwam.
mijn huidige motor(cb1300)rijd een stuk "veiliger" :)
(Afbeelding)
:o

Zo'n mooie CB gebruik je toch niet als pekelfiets |( |(

'( ...Baksteen schrikt een beetje in dit topic en zou zo een "motorasiel" willen beginnen.....


Aan de andere kant, als er al meerdere winters mee gereden is en hij ziet nog steeds zo uit... :o :} :}



(Afbeelding)

hoef je wel niet bang bij te zijn dat er iets van plasic kapot gaat bij een eventuele val!!
Zie mijn bovenstaande reply :+

Geld tevens voor die CX in de openingspost.


 
Ik heb een heel erg lelijke XR uit '82. Helaas moet ik de uitlaatklep fixen. Die heb ik denk ik er uit gebrand met de laatste x raggen.
 
Sterker nog..lang voor de cx hadden de Guzzi's allemaal een dwarsgeplaatste twin...tot op heden van dage..dus het concept kan veel hebben!
Kijk..Electrisch hadden ze een slechte naam en chroomwerk was ook ala Italia maar heute is de kwaliteit gewoon goed..
Er zijn dus nog nieuwe Guzzi's maar geen Cxén...phiev..


Nu weer naar pekelfietsen...
Er is wel een japje met dwarse twin uit vervlogen tijden, is geen honda (en zeer uniek verzamelobject). Ik denk begin jaren 60 :? Ernst Hagen heeft er volgens mij een (gehad).
En de Indian met dwarse twin niet te vergeten!
 
ah...

Dan is mijn pekelfiets toch veel mooier!! (pardon lelijker).. })

(plus dat er onderhand een ander stuurtje opzit en de knippers eraf zijn.. O-) )

full


;)
 
Laatst bewerkt:
Tis misschien niet de lelijkste motor...maar wel het lelijkste schermpje :P

ntv03.jpg


Op dit moment is het mijn "pekelfiets". Straks is het weer gewoon mijn "mooiweerfiets"
 
Terug
Bovenaan Onderaan