wie heeft dit ook wel eens gehad bij 1ste motor..?

Hey,

ik weet wat je bedoelt.
Ben zelf 1.94m en rij met een nog kleinere fiets. Aprilia RS 125.
Toen ik 'm kocht mocht ik nog niets zwaarders rijden, dus het was die fiets of helemaal geen 'sport'. Had dus geen andere keuze.

Moet je teleurstellen wat betreft andere nieuwe bikes. Tegenwoordig zijn ze allemaal klein. Gemaakt door en voor kleine japannertjes. Ook de 1000cc's zijn erg klein geworden, bijna dezelfde afmetingen als de 600-jes.
Een kwak is echt niet ruimer dan een RR, kan hooguit mss wat anders aanvoelen, vroeger zat je meer 'in' de motor, tegenwoordig is het terug meer mode 'op' de motor. Zou geen R1 kopen als ik jou was, is bijna niets groter dan de R6 en heeft echt té veel power voor op de weg te benutten.

Tis idd spijtig voor de 'grote' mensen onder ons, maar er valt niets aan te veranderen. Sportmotoren worden steeds kleiner en lichter.
Miss kan je beter een toer-sport kopen (of als je ab-so-luut sport wil: Kawa ZX12 of Soes Hayabusa).

greetz,

Bas
 
Ja zoals eerder gesuggereerd, zit een ZX12R of een Gixxer13Busa wel heel goed voor lange mensen (zijn meer voor de amerikaanse markt gemaakt waar iedereen 1.80+ is en 100kg+ ;) ), heel snel en je kunt (vooral met de 12R) ook nog heerlijk sturen. :)
 
Ouwe CBR900rr ofzo zijn ook niet heel klein , FZR1000 enzo van wat oudere bouwjaren.
 
baal er i.i.g wel van,weet het had ik maar beter moeten opletten maar ja....geen ervaring.Toch lijkt die R1 groter als de 600rr,kan er tenminste wel ruim opzitten.Zie het morgen wel bij de proefrit.Heb ookal 3 uur op een rsv mille gereden en dat gaat ook toppie.Het is alleen dat als ik alles goed had bekeken van te voren,ik nu een motor echt naar m'n zin had en ik geen bergen geld kwijt zou zijn voor een eventuele volgende
 
ff een tip. Als je zou besluiten om een nieuwe motor te kopen dan kun je ook je alarm laten overzetten van je 600rr naar je nieuwe, je hoeft dan alleen een nieuwe kabelboom te kopen voor je alarm. Dit scheelt je toch weer een hoop centen.

Gr. Bjorn
 
De R1 is eigelijk ook heel klein, heeft nauwelijks windbescherming van de kuip.
Een Mille heeft wel een redelijk grote kuip voor een SS, en zoals #4 al zei een cbr900rr is ook groot.
 
Persoonlijk heb ik die trend naar extremere supersports nooit zo begrepen. Meer pk's ok, maar waarom dan ook minder comfi als nauwelijks iemand er wedstrijden mee rijdt? Misschien is de nieuwe ZX6r inderdaad een indicatie dat die trend hopelijk teruggedraaid wordt want een zithouding als op mijn Cat / Thunderace / VRT1000F / SV's en de vorige generatie ZX's etc. is volgens mij het ideale compromis tussen sportief en comfort. Verder stuurt het met een minder extreme houding en een iets breder stuur ook nog gemakkelijker op het bochtige werk en rijd je daardoor zeker weten elke extreme supersport eruit als je hetzelfde vermogen aan boord hebt.
 
vandaag op een 2005 r6 gezeten, maar ook dat vind ik ietswat klein.. over het algemeen zijn motoren toch wat compacter aan het worden, beter voor prestaties, maar ik hou wel van wat groter. Zag bv ook een nieuwe aprilia staan voor 29000 die heeft dan weer wat meer body, maar die valt dan weer net boven mijn budget :X
 
vandaag op de 2005 R1 gereden.Wat een ervaring.Oke hij is ook compact maar paste er toch goed op....nu nog 6000 euro(wat ik niet heb).Wel een ervaring om niet te vergeten
 
mwah, ik zeg niet dat t slecht zit zo'n r6, maar als je t gewoon vergelijkt meer motoren van jaar of wat geleden zijn ze gewoon veel compacter geworden, en dat vind ik persoonlijk wel jammer.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben 1.90 en heb ruimte genoeg op mijn GIXXER 600 van 2004 :)

Ik vond de RR ( en ook de ZX-R en R6) altijd al wat kleiner ogen dan een GIXXER.
 
Ik ben ook totaal verblind bij de aankoop van mijn SV,

ik zocht eigenlijk een 4 in lijn, maar dit ding liep geweldig...

waarom iets anders proberen als het eerste prima bevalt 8-) !
 
Als ik zo lees is het dus gemaklijker dat je een beetje kleiner bent (ik ben 1m70). Nog veel "pasplezier".

Slukes klenste

Te klein is ook niet fijn hoor want je krijgt dan juist eerder last van van de polsen, en schouders en mogelijk door de verkrampte houding uiteindelijk ook je rug en probeer als kleintje je voeten op bv zo'n hoge Mille maar eens aan de grond te krijgen ;)

Ik weet niet waar de meeste motoren voor ontworpen zijn, maar ik schat een lengte van 1.75 of 1.80.
 
Terug
Bovenaan Onderaan