wie heeft een goede route voor rijden in de Eifel?

oldtimer-boy

Die hard MF'er
24 mei 2003
342
0
Middelburg
Hoi!

Na het weekend wil ik graag richting Eifel. eerste leer overigens :) maar ik ben daar niet zo erg bekend.. :(

ik dacht zelf te rijden vanuit Middelburg (zeeland) naar Antwerpen, Luik, en dan richting Eifel

vraag : waar kan ik het beste op rijden na Luik?

een routekaartje zou ook tof zijn eventueel!

bij voorbaat dank voor jullie reactie!

Rob
 
Ik zou niet via Luik gaan (wegwerken rondom), maar via Heerlen en bij Aken de grens over. Dan meteen de snelweg af en via Monschau naar de Effel afzakken (via de B258 en de B265) Die volgen tot Prum, en dat is het begin van de Eiffel. Via bovengenoemde route heb je een leuke weg, alleen let op je snelheid in de dorpen
Veel Plezier
 
inderdaad zoals al gezegt bij Heerlen over de grens, even de snelweg langs Aken en dan richting Monshau. Natuurlijk vandaar over Simmerath naar de kiosk aan de RurhStausee want dat is een ware motor-plijsterplaats. De kiosk (goede frietjes enzo) hang helemaal vol met motorclub stickers en tegeltjes enzo. Zeker op een mooie zondag een must zeg maar.

Van daar even door naar Daun, dit gebied heet "VulkaanEifel" omdat er een aantal meren zijn die door ondergrondse vulkanen gemaakt zijn (ehh hoe noemen ze dat ook weer.. Dammn). Efin dat is een heeeel mooi gebied.

Qua overnachting, zoek je campings of hotels?


Mazzel,

Roland
 
inderdaad zoals al gezegt bij Heerlen over de grens, even de snelweg langs Aken en dan richting Monshau. Natuurlijk vandaar over Simmerath naar de kiosk aan de RurhStausee want dat is een ware motor-plijsterplaats. De kiosk (goede frietjes enzo) hang helemaal vol met motorclub stickers en tegeltjes enzo. Zeker op een mooie zondag een must zeg maar.

Van daar even door naar Daun, dit gebied heet "VulkaanEifel" omdat er een aantal meren zijn die door ondergrondse vulkanen gemaakt zijn (ehh hoe noemen ze dat ook weer.. Dammn). Efin dat is een heeeel mooi gebied.

Qua overnachting, zoek je campings of hotels?

Boys!!

Bedankt voor jullie advies over de route naar de Eifel!!!! werkelijk blij met jullie goede raad, en ik wil eigenlijk wel overnachten in een motorhotelletje , weer is momenteel niet zo denderend :(
Die kiosk ga ik zeer zeker opzoeken!! lijkt me leuk vooral als er veel :] zijn

ga meteen eens een rouekaartje uitprinten!

nogmaals dank, Rob
 
je kan voor luik de snelweg naar aken nemen, dan afslag Stvith / malmedy.
zo rij ik altijd, en t schiet goed op zo.

en in de eifel kan je overal leuk rijden.


VFRiendelijke groetuh
Speedy
 
inderdaad zoals al gezegt bij Heerlen over de grens, even de snelweg langs Aken en dan richting Monshau. Natuurlijk vandaar over Simmerath naar de kiosk aan de RurhStausee want dat is een ware motor-plijsterplaats. De kiosk (goede frietjes enzo) hang helemaal vol met motorclub stickers en tegeltjes enzo. Zeker op een mooie zondag een must zeg maar.
:^

[me]Bakkertjedeeg gaat alleen op tijden dat het niet druk is, kan er tenminste echt door gegast worden.[/me]
 
inderdaad zoals al gezegt bij Heerlen over de grens, even de snelweg langs Aken en dan richting Monshau. Natuurlijk vandaar over Simmerath naar de kiosk aan de RurhStausee want dat is een ware motor-plijsterplaats. De kiosk (goede frietjes enzo) hang helemaal vol met motorclub stickers en tegeltjes enzo. Zeker op een mooie zondag een must zeg maar.

Van daar even door naar Daun, dit gebied heet "VulkaanEifel" omdat er een aantal meren zijn die door ondergrondse vulkanen gemaakt zijn (ehh hoe noemen ze dat ook weer.. Dammn). Efin dat is een heeeel mooi gebied.

Qua overnachting, zoek je campings of hotels?

Boys!!

Bedankt voor jullie advies over de route naar de Eifel!!!! werkelijk blij met jullie goede raad, en ik wil eigenlijk wel overnachten in een motorhotelletje , weer is momenteel niet zo denderend :(
Die kiosk ga ik zeer zeker opzoeken!! lijkt me leuk vooral als er veel :] zijn

ga meteen eens een rouekaartje uitprinten!

nogmaals dank, Rob

we zien het verslag incl de foto's wel verschijnen?

MAzzel,

Roland *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan