wie heeft een MT19

kilowattknijper

MF veteraan
21 nov 2004
5.701
6
breda
De Dnepr die ik heb is een MT19., wist ik niet tot iemand het mij vertelde.
Nu zit de achterbrug met heuse kegellagers scharnierend aan/in het frame. De MT10 had daar nog rubberen bussen zitten.

Er ontbreken alleen sealers aan de achterzijde, water en zand hebben vrij spel.

Hoe zit dat bij de andere Dnepr's met een kegellager in de achterbrug? Ik be intussen bezig met een oplossing maar ik wil weten hoe dat bij de andere zit.
 
Hmm misschien een overheidsversie?
vraag het eens aan leszek van olditmergarage.. die toko ken je intussen ongetwijfeld..
 
naar mijn mening moet het dan net zo'n ontwerp zijn als op de oude BMW's.
een dun metalen plaatje achter het lager als vet keerring en een doorgezet schoteltje of een nette oliekeerring aan de buitenkant. ik gok er op dat het kegellager gelijk ligt met de achterbrug en er dus een doorgezet plaatje over komt.
 
ik had vroeger een mt, maar daar zat geen zijspan aan.


voegt geloof ik weer lekker wat toe aan dit topic he :P
 
naar mijn mening moet het dan net zo'n ontwerp zijn als op de oude BMW's.
een dun metalen plaatje achter het lager als vet keerring en een doorgezet schoteltje of een nette oliekeerring aan de buitenkant. ik gok er op dat het kegellager gelijk ligt met de achterbrug en er dus een doorgezet plaatje over komt.
Ik heb een bronzen busje gedraaid (beidde kanten) en daar komt dan tussen het huis en de bus een oliekeerring.

full
 
Laatst bewerkt:
als ik het goed begrijp sluit je de lagers op met een bronzen bus waar je een keerring omheen laat lopen?
 
Helemaal niemand met een MT19.
Niet alle Dnepr's zijn toch met rubbers uitgevoerd, er zullen er vast zijn met kegellagers in de achterbrug.
 
Laatst bewerkt:
Kon Leszek je het ook niet vertellen?
die weet haast alles van dnepr :Y

Ik heb iemand gehoord dat die ook een M19 had en de lagers zijn nauwelijks beschermd.
Hoewel die russ.spullen wat rauw zijn kan ik mij niet voorstellen dat z'n soort constructie af fabriek is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan