Wie heeft een Triumph Trophy?

molletje

MF'er
8 mrt 2003
64
0
Nog een weekje en dan mag ik mijn Honda Deauville inruilen voor een Triumph Trophy 1200. Ik kan bijna niet wachten! :]

Wie heeft er al zo'n Triumph Trophy? Hoe zijn de ervaringen?

Bij de Deauville club had ik erg veel aan mijn mede-Deauville rijders. Dus, vol goede zin ben ik op zoek gegaan naar een Nederlandse Trophy club op internet..... Niet dus. ;(

Molletje
 
Ha Panrijder,

Het is net of iedereen die van een Deauv is afgestapt naar dit forum komt. Eens zien of het hiet net zo leuk mailen is als op het Deauville forum. Tot dusver krijg ik steeds meer Remie gevoel. Geen reacties. Het ziet er naar uit dat ik met een mijn nieuwe motor relatief iets bijzonders heb. Gelukkig is er geen Triumph Trophy forum, dan had ik de hele tijd tegen mezelf moeten babbelen ;(

Molletje
 
He Molletje.

Prima keus, eindelijk ook eens iemand die op een Trophy rijdt.Heb zelf een 900 en die bevalt me prima.Had hiervoor een Diversion 600 en dan merk je toch wel dat dit een lichte toermotor is vooral als je zoals ik vaak met duopassagier rijdt .Prestaties en wegligging van de Trophy is ruim voldoende.Verder vroeg je om een website van een Triumph Trophy club.Het enige wat ik tot nu toe op het net heb kunnen vinden over Triumph is de Triumph owners club.Je kunt die vinden onder www.tocn.info/index.html
 
Hallo Molletje

Prima keus,eindelijk ook eens iemand die op een Trophy rijdt.Je ziet ze inderdaad niet zoveel rond rijden en dat is toch wel jammer want het is een bere goede motorfiets.Ik zelf rij op een 900 en dat bevalt prima.Wegligging prestaties ed zijn uitstekend.Ga er deze zomer mee op vakantie naar Oostenrijk over de autobaan.Door de kuip en windscherm zit je mooi uit de wind en door de hoge zitpositie heb je toch ook wel wat meer kijk op de weg van wat er voor je gebeurd.De motor die ik hiervoor had een Diversion 600 is ook niet te vergelijken met de Trophy vooral omdat ik vaak met duo passagier rijdt en de Div dan gauw aan zijn beperkingen zat tbv remvermogen en vering ed.Een Triumph Trophy Club heb ik ook nog niet kunnen vinden op het web ,maar wel de Triumph Owners Club Nederland.Je kunt deze vinden onder www.tocn.info/index.html
 
Ik vind het wel een interessante motor! Molletje, vergeet niet je eigen ervaringen ook in dit topic te zetten, ben er benieuwd naar!

Wat de trophy vooral apart maakt is volgens mij dat hij als enige geen cardan heeft. Zit daar eigenlijk standaard een scottoiler op of zo? Of laat je die erop zetten?

Greetz,
Vinz
 
Dat wil ik dus al langer weten van Trophy-rijders:

die ketting, stoort dat niet? Ik heb in de afgelopen 2 jaar 70.000 km gereden, en ben errug blij dat ik een kardan-fiets heb. Hoe lang gaat een ketting mee? Mijn vrouw zoekt nog een nieuwe toer-brommer, en hoogte is daar ook belangrijk.

Na ja, zomaar een paar vragen :)
 
Wat is dat nou voor moeite om even een ketting in het vet te zetten.Om de 500 km even de Trophy op de middenbok en met een spuitbus is je ketting in 1 minuut ingevet.Een goed onderhouden ketting zal ongeveer een 35000 km meegaan.
 
Ketting in de olie zetten stelt inderdaad niets voor. Ik ben meer tijd kwijt met poetsen.

Dit weekend heerlijk rond getourd. Helaas zit het hoge scherm er nog niet op en is de onderhoudsbeurt niet of nauwelijks uitgevoerd. Verder een geweldige motor. Uitkijken dat ik niet te hard rij. Ik hoorde net op het journaal dat er weer ontzettend veel motorrijders dit weekend zijn verongelukt.

Molletje.
 
He Molletje.

Bevalt goed he zo,n Trophy.Je rijdt er inderdaad zomaar te snel mee omdat het allemaal zo gemakkelijk gaat.Hou wel rekening met z,n relatief hoge gewicht,want wat mij overkwam vanmiddag!.Zou op een doodlopende weg even keren,en moest daardoor bij een lage snelheid (stapvoets)scherp draaien en toen kon ik hem niet meer houden.Ik ben gewoon om gevallen.Te scherp gedraaid of niet genoeg tegen gehangen,of m,n duo passagier hing net de verkeerde kant uit.Het was gebeurd voor ik er erg in had.Schade was er genoeg,rechter kuip gedeelte ingescheurd en bekrast.Rechter knipperlicht kapot.Rechter spiegel beschadigt.Rechter koffer allemaal diepe krassen.Dat hij zwaar is merk je als je hem weer overeind moet tillen.Gelukkig dat we met z,n tweeen waren.Maandag maar even naar de dealer om te kijken wat het allemaal moet kosten.
 
Hoi Trophy,

Dat is balen zeg!

Ik heb bijna hetzelfde een keer met mijn vorige motor gehad. Toen was bij heel lage snelheid een putdeksel de aanleiding van omvallen. Ook veel tupperware schade tot gevolg en verder niets aan de hand. Het meeste heb ik zelf geplakt met een reparatie setje.

Wat me bij de Trophy ook is opgevallen is dat je het stuur tot de maximale uitslag kan draaien bij een korte bocht en daardoor je evenwicht kan verliezen. Je hebt dan geen speling meer om nog (meer) te corrigeren en valt om. Ik kan me voorstellen dat het met iemand achterop helemaal moeilijk manoeuvreren is met lage snelheid. Ik bedacht me vanmiddag nog op de snelweg dat ik 'm het prettigst vind rijden met zo'n 100 tot 120 km/uur. Heel anders dan de Deauville die juist erg geinig was met lage snelheden.

Molletje
 
he molletje,
ik heb je laatste berichten gelezen en ben benieuwd naar jouw ervaringen,
ik ben zelf een tourrijder die naar eigen zegen weinig rijdt maar toch wel
van wat vermogen kan genieten vooral in de eifel of ardennen,
ben ook zoekende naar een trophy 900/1200 van na '96

is de trophy dan toch echt je van het?
kan hij tippen aan de deauville?

:]
 
is de trophy dan toch echt je van het?
kan hij tippen aan de deauville?

Dingen,

Ik heb de afgelopen twee maanden slechts twee weken op mijn Trophy kunnen rijden. Alles bij elkaar zo'n 500 km. Niet omdat die motor slecht is, maar omdat er elke keer weer wat mis mee gaat in de garage en ook veel afgesproken onderhoud vergeten was. De laatste keer waren de remklauwen niet vastgezet, waardoor ze er onderweg af vielen. Nu is ie dus weer terug bij Safe om ondermeer het beschadigde voorwiel te laten repareren. Veel ervaring heb ik dus nog niet met mijn nieuwe fiets. ;(

Voordelen van Trophy tov Deauville:
Voor zover ik er mee heb kunnen rijden was ik heel tevreden met Trophy. In de eerste plaats inderdaad veeeeeel meer vermogen dan Deauville. Het is veel meer een snelweg motor, maar dijkjes zijn ook geen punt. Hij ligt vaster op de weg lijkt het wel en even op de snelweg een auto die 120 rijdt inhalen is peanuts. Verder trilt ie ook minder dan mijn Deauville uit '99, maar het schijnt dat bij Deauvilles vanaf 2002 daar wat aan gedaan is.

Wat ik ook een groot voordeel vindt: de koffer ruimte. Ik had een extra grote topkoffer besteld voor mijn laptop en helm e.d. Die is echter nogsteeds niet geleverd. Nu blijkt die laptop of helm gewoon in een zijkoffer te passen!

Verder heeft de Trophy ook een volledige kuip incl. onderkuip. Ik weet niet of het wat oplevert in de winter, maar bij de Deauville was ik na elke rit aan het poetsen om de zoute troep weer van het blok e.d. te krijgen. Mijn Trophy heeft verder ook handvatverwarming, maar ik vond de windafleiders die ik op de Deauville had gekocht minstens zo goed hun werk doen.

Tenslotte zit ik er veel beter op. De Trophy lijkt iets meer gebouwd te zijn voor lange mensen. Ik moet wel zeggen dat ik er een met Corbin zadel heb gekocht. En oh ja, last but not least, ik vond de Deauville mooi, maar de Trophy vind ik geweldig mooi.

Nadelen van Trophy tov Deauville:
Het verbruik van de Trophy 1200 is 1:14.... Hakt dus wat meer in de portomonaie. Ik kan me verder voorstellen dat onderhoud ook wat meer zal kosten, omdat het een minder courante fiets is. Veel onderdelen moeten ook van ver komen, te oordelen aan hoe lang het steeds duurt voordat Safe 'm weer heeft gerepareerd. Anderzijds staat de Trophy er ook om bekend dat het motorisch een onderhoudsarme fiets is (Yamaha blok geloof ik).

Verder heeft de Trophy een ketting aandrijving ipv kardan. Ik kan er niet echt koud of warm van worden, want het onderhoud van zo'n ketting valt reuze mee (beetje invetten/spuiten en soms afstellen).

Tenslotte vinden een hoop mensen dat er veel windgebulder op de Trophy is. Ik vond het niet erger dan op de Deauville en vindt zelfs dat er wat minder Turbulentie rond de helm is.

Mijn conclusie
Ik ben tot dusver zeer tevreden (afgezien van de blunders van de dealer). Ik heb veel meer plezier van het rijden dan met de Deauville. Zeker als ik over de snelweg naar mijn werk ga. Veel meer pit en voor mijn gevoel net zo handelbaar. Ik heb zelfs de neiging de bochten wat sneller te nemen dan dat ik op de Deauville gewent was. De extra kosten wegen daar voor mij niet tegen op, ook al rij ik vrij regelmatig.
 
Als je voor het onderhoud of het bestellen van onderdelen naar een Triumph dealer gaat dan hoef je echt niet langer te wachten dan wat je misschien gewend was bij een motor van een Japans merk.Tenminste dat is mijn ervaring.Zelfs het bestellen van kuiponderdelen e.d die ik laatst nodig had heeft niet langer geduurd dan ongeveer een week

gr trophy
 
Heheeeeee mensen ik heb ook een Triumph Trophy, eentje van 1995 (laatste jaar oude type) Fijne fiets en weer eens wat anders als de grote eenheids worst! :}
full
 
Hallo, ben nieuw op MF
Rij sinds twee jaar een Trophy 1200 van '98.
Heb hem als schadebak gekocht, beetje opgeknapt: nieuw tupperware en zo.
Rij er nu met heel veel plezier mee. Zou geen andere willen.
Ik weet er zijn snellere, ik weet er zijn er met cardan, ik weet er zijn er met radio, ik weet er zijn er die er meer flistender uitzien.
Maar ja dat zijn dus geen van alle: British Racing Green Triumph Trophy 1200.
Het rijdt echt super: met pasen naar Zwarte Woud gereden, stukken Autobahn met gemiddeld 170 kmh, geen centje pijn. 2e Paasdag wat heuvels en zo verkennen, prachtig stabiel bochtenwerk, nooit nie geen verassingen. Pure Fun
 
Hallo Bikers,

Leuk forum!. Ik heb afgelopen oktober de overstap van Kawasaki GPX750R naar Triumph Trophy 1200 (28000 km's 1997) gemaakt. Daar ik i.v.m. mijn werk in Duitsland woon is het een op 98 PK begrensde fiets. Lijkt technisch akelig veel op een Kawa GPZ 1100. Nu 3000 km verder, kan ik zeggen dat de fiets mij goed bevalt. Ik was opzoek naar een BMW maar kreeg een hartverlamming van de prijzen. Tijdens mijn zoektocht naar een betaalbare BMW stond er bij en dealer een Trophy voor onderhoud. Op die manier is mijn aandacht bij Triumph gekomen. Uiteindelijk heb ik hem particulier maar met onderhoudsboekje gekocht. Dat moet ik onze ooster buren "so wie so" nageven: onderhoud staat op een hoog niveau, komt waarschijnlijk ook door de verplichte 2-jaarlijkse keuring. De Trophy is wel een fiets met "karakter", ik heb al gemerkt dat de voorvork-keerringen een "hot issue" zijn B| en dat de fiets een vrij hoog zwaartepunt heeft. Ook heb ik ondervonden (na enig geexperimenteer) dat de hoeveelheid en het soort voorvork-olie mega belangrijk zijn. Via Ebay (de duitse) heb ik een setje RVS "inbusjes" gekocht want de originele waren roestgevoelig. Voorts had ik een Haynes-boek gekocht maar heb mij (wederom via Ebay) een origineel (duits :( ) werkplaats boek gekocht en via Ebay.uk een "onderdelen" CD-rom. Aanvankelijk wilde mijn fiets zich wel eens verslikken bij het flink door accellereren vanuit lage toerentallen. Super precies synchroniseren heeft dit probleem opgelost. Als je de Duitse taal een beetje machtig bent, kan ik je aanraden om de volgende site eens te bezoeken :http://www.t300.de/ Deze site is een site van lui die zelf sleutelen. Je vind er veel o.a. info over o.a. kleppenstellen en de beroemd/beruchte distributie-ketting. Met uitzondering van groot onderhoud (40.000 km beurt) zoals kleppenstellen en ketting/tandwielen vervangen heb ik (tot nu toe) alles zelf gedaan. Ik moet zeggen dat de Trophy dankzij eenvoudige techniek, een fiets is waar je ook zelf aan kunt sleutelen. Ik denk wel dat ik de kleppen tzt (40.000) door een dealer laat doen. I.v.m. speciaal gereedschap hoeft deze de nokken-assen niet uit te bouwen en uiteraard heeft hij alle shimms op voorraad. Ik denk dat ik bij die gelegenheid (preventief) ook de distributie-ketting laat vervangen. Heeft iemand van jullie daar al ervaringen mee? (probleem schijnt een T300 -4 cylinder kwaal te zijn die optreed rond de 50.000 km's). Is er m.u.v. de Triumph Owners Club Holland ook een Trophy (of T300) club? Zo genoeg getypt...de zon schijnt dus ga ik in afwachting van jullie reacties een stukje toeren. Bikergroetjes, Ltjl
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook sinds 2000 een rode '99er Triple waar ik nog steeds zeer tevreden over ben. De reden van aanschaf was ook omdat er niet 13 van in een dozijn rondrijden.


Greetz,


Ronald *O*
 
4c4f1332a3b9dbf1b45d4e95eb58adea


De Motor-Forum OMA zegt: Dit is een oud onderwerp,
de laatste reactie was meer dan 14 dagen geleden!

maar toch weer eens omhoog werken, aangezien ik sinds 2 weken ook een trophy heb :)
nog meer actieve trophy rijders?
 
Terug
Bovenaan Onderaan