Wie heeft er al een Petronas FP1 besteld??

Livelifefast

Die hard MF'er
2 dec 2002
849
0
Kollum
full


Zoals elke sportief georiënteerde motorrijder wel weet, is de Petronas FP1 gebaseerd op de racemotor waarmee het Foggy Petronas Team het afgelopen jaar heeft deelgenomen aan het WK Superbike. Met de knowhow van Carl Fogarty en de centen en de Formule 1 connecties van Petronas kwam deze motor tot stand en die zal waarschijnlijk heel wat liefhebbers doen watertanden. De ruggengraat van de FP1 bestaat uit een gelast aluminium frame. De voorvork is een volledig regelbare Öhlins en achteraan staat een monoshockdemper van hetzelfde merk in voor het geleiden van de aluminium achterbrug. Brembo leverde de componenten voor het remsysteem. Vooraan bestaat dat uit twee zwevende 320 millimeter remschijven, twee vierzuigerremklauwen en een 19 millimeter hoofdremcilinder. Achteraan is er een 220 millimeter grote remschijf voorzien, die gegrepen wordt door een tweezuigerremklauw. Natuurlijk zijn er overal stalen remleidingen voorzien. De wielen van de FP1 zijn gegoten aluminium zesspaaks exemplaren die belegd zijn met Michelin banden in de maten 120/70 ZR 17 en 190/50 ZR 17 banden.Het dashboard van de FP1 is een LCD display van Magneti Marelli; de brandstoftank is uit aluminium gemaakt en kan 18 liter bevatten. Het bodywork is gemaakt van een met vezels versterkte kunststof en het drooggewicht van de complete motorfiets wordt opgegeven als ongeveer 125 kilogram. Hij kan geleverd worden in de kleuren Panache Green, Exotic Black en Misty Grey.

Het vloeistofgekoelde motorblok is een dwars op de rijrichting geplaatste driecilinder met een cilinderinhoud van 899,5 cc en levert 95 Kw af bij 10.000 toeren per minuut. Het maximum koppel zou 92 Newtonmeter moeten bedragen bij 9.700 omwentelingen per minuut. De cilinderkop bevat 4 kleppen per cilinder, die worden aangedreven door twee bovenliggende nokkenassen. De brandstofvoorziening gebeurt via een Magneti Marelli elektronisch motormanagement. De versnellingsbak telt 6 verhoudingen en is van het cassettetype voorzien van een droge, meerplaatse koppeling.

Om een FP1 te kunnen aanschaffen moet je contact opnemen met de Petronas Technical Services in Maleisië of met Virgin Bikes in Engeland. Meer info daarover vindt je op de site www.pf-1.com . De prijs die je voor de FP1 moet betalen is op deze site niet terug te vinden, dus zal je net als wij het formuliertje moeten invullen waarmee je om meer info over de motor kunt vragen. Ook wij zijn benieuwd hoe het antwoord zal luiden…

Tekst komt van motornet.be


Welke mf-er kan volgend jaar deze bike showen????
 
:} ........ kzag hem ook in de nieuwe Motor staan.... hijs wel bruut

Maar kwil hem best wel komen showen hoor.... moet ik alleen nog een stelletje dwaze sponsors vinden.... of mijn ZXR leuk in kunnen ruilen... want met alleen studie financiering red ik het niet B|


Edit: Kheb effe opgezocht wat ie kost.... voor de geinterresseerde: € 66.000,- EX BPM :Z ... nog een paar maandjes sparen dus O-)
 
Laatst bewerkt:
Edit: Kheb effe opgezocht wat ie kost.... voor de geinterresseerde: € 66.000,- EX BPM :Z ... nog een paar maandjes sparen dus O-)

Mwah, 'k zal eens ff kijken of ik nog ergens een bank kan beroven. Dat gaat wat sneller, want tegen de tijd dat ik het geld bij elkaar heb gespaard zijn ze vast uitverkocht.... ;)

robber.gif
 
Ooohhh is de prijs maar 66.000 ex BPM, dan doe ik er denk ik direct maar twee...... :P

Zal mij benieuwen welke mazzelaars hier op rondrijden, ik denk dat ene
meneer Fogarty wel eentje heeft... :(
 
hmmm,voor dat geld koop ik liever van elke Japanse fabrikant hun snelste 1000,elke dag fun op een ander beessie :)
 
Gezien de verkoopprijs zou je voor dat geld bij een GSX-R 1000 oid inderdaad nog wel de hele zomer een prive monteur kunnen huren.... Hou je nog geld over....
 
Belachelijke prijs dus weer....lekker betalen voor iets exclusiefs, maar er verder geen reet meerwaarde aan hebben als bij een "normale" snelle bike!!!
 
tuurlijk is ie zo duur... het moet wel exclusief blijven.

dit soort speeltjes is ook niet voor de gewone man weggelegd...
 
Volgends de info uit de nieuwe "MOTOR" heeft ie de specificatie's van een fireblade uit '93, daar koop je al een mooi exemplaar van voor "maar" 5000 euro.
Dus leuk voor de verzamelaar, maar verder absoluut niet interessant. :Z
 
Terug
Bovenaan Onderaan