Wie heeft er al op het CIRCUIT geblazen??

The Saint

MF veteraan
21 mei 2001
5.716
1
Dorp

Hallo halve zolen, wie van jullie heeft er al eens op een circuit geblazen?
Wat een kick geeft dat! Alles aan de grond gereden, steps, uitlaat en de beide knieen! Whooooaaaaaa, wat een kick! :icon_lol:

Ik ga echt nog een keer! Geloof dat maar!

[spammode] Let ff op mijn onderscript :-) [/spammode]


 
Ik heb nog nooit op een circuit gereden, the highway is my circuit. :+
Maar waar zijn in NL dan eigenlijk circuits? is er ook een in Brabant?


[onder de indruk mode]

Zozo Saint, je begint het al echt goed door te krijgen.
Je begint al een echte tweaker te worden!

[/onder de indruk mode]



_________________
De http://www.bikepics.com/members/cbrjw/96cbr600/ (mijne) doet de 400 meter in 10"95 sec @ 198.0 km/h.

[ Dit Bericht is bewerkt door: J.W op 2001-06-01 09:16 ]
 
Ik heb tien jaar terug eens met een MTX80 op Zandvoort gereden, maar dat telt niet echt vind ik (100 = zzzzzzzzzzzzz)
 

Circuits:
Lelystad : politie circuit
Assen : het circuit.
Zandvoort: nog nooit geweest

Belgie:
Zolder : nog nooit geweest.


 
Circuits:
Lelystad : politie circuit
Assen : het circuit.
Zandvoort: nog nooit geweest

Belgie:
Zolder : nog nooit geweest.

SPA niet vergeten aub.. da's naar mijn mening swerelds mooiste circuit (van me kennis uit poeterspelletjes dan) :)

[ Dit Bericht is bewerkt door: poohbeer op 2001-06-01 11:25 ]
 
Ik heb op Zolder gereden, samen met vrienden :D

En ik heb een VRO gehad op Lelystad.. Maar dat was op het politiecircuit.. dus das niet echt keihard gassen..

Het leuke aan circuits is dat je zo vaak effe op je plaats wordt gezet.. ik reed een keer lekker door.. ik had veel vrienden achter me, komt er een ZX6R voorbij, die met dikke vonken buitenom inhaald..

Sta ik een kwartiertje later in de paddock, bleek het een vent te zijn van in de 50..!!! :(

Jaja ook ouwe zakken kunnen rijden....

Kheb alleen wat "vrijblijvend" op Spa gejakkert... Hopelijk dit jaar een officiele cursus...
 

Wat nou niet gassen op het politie circuit!! Op het eind rechte stuk dik 200 km/pu en dan op het laatste moment in de remmen. Steps aan de grond knieen aan de grond en vegen met die handel! Bander tot pap gereden enz. Niet gassen op lelystad zeg i ........ :?
 
Ik wil dit jaar nog, maar het wordt moeilijk, bijna alles zit vol. OF zit ik te prutsen. Wie heeft er tips voor een organisatie?
 
[ff tussendoormode]
Poohbeer, Spa is NIET tof voor motoren! Is GEEN motor-circuit...moeilijk uit te leggen, maar de pro motor-coureur vind dat geen zak aan, VEEL te veel lange rechte stukken
[/ff tussendoormode]

15 Augustus rij ik op Zandvoort!! :) :) :)

TOMS cursus ( www.motorxtra.nl ff checken )

Geen circuit-dag (3x20 minuten alleen maar knallen), maar een rijvaardigheidsdag. Als ik slaag, kan ik mijn race-licentie op gaan halen voor oa de Zomer-avond competitie, hehe!

Wil er niemand mee? Ik ga met 5 vrienden...gaaf man! Eindelijk op 'de gewone' weg met mijn linker-knier over de grond! :)
(Tot nu toe alleen maar bepaalde bochten, op circuit gaan zeker weten ALLE remmen los! :) )
 
ik heb nog wel een verhaal over die circuit training, een maat van mij is laatst op zandvoort geweest met zijn bike (nagelnieuwe fireblade)
en zijn maat met zijn nieuwe vtr sp1. (allebei zilvergrijs mooi gezicht naast elkaar) ze vonden het helemaal geweldig, inderdaad banden aan pap gereden en knieen aan de grond. volgend jaar gaan we met zijn allen naar zandvoort.

ze beginnen daar met een uurtje theorie,
daarna remmen en slalommen op hoge snelheid
daarna sprinten, dus: starten op de grid dan door de tarzanbocht, dan een paar knikken waarna een mannetje met een vlag je afvlagt.

maatje heeft 4 van de zes races gewonnen.
voodat je gaat racen gaan ze eerst met een auto achter je aan, en helpen je zo d.m.v. een megafoon de ideale lijnen rijden, dat gaat nog rustig dus. daarna is het blazen geblazen.

leuk om te doen. en vreselijk leuke foto,s gemaakt

btw, je bent NIET verzekerd, dus eigen risico.

het begon om 7.30 tot 17.00 uur dus das een hele dag.
kosten 450 piek
 
[ff tussendoormode]
Poohbeer, Spa is NIET tof voor motoren! Is GEEN motor-circuit...moeilijk uit te leggen, maar de pro motor-coureur vind dat geen zak aan, VEEL te veel lange rechte stukken
[/ff tussendoormode]

Mja, misschien wel gelijk, maja, die haarspeld vlak voor de finish, en dan zo naar boven in die bocht en dan blind naar beneden.. ik vin het prachtig!
Kan inderdaad best zijn dat je je motor wel eens VEEEEEEEEEEEEEEEEL te hard kan laten gaan op de rechte stukken, maja, heb je dat ook eens gehad he :)

TOMS.. zou'k meegaan? Mmmm, 'k Zal maar thuisblijven.
 
gizzmo: niet verzekerd.. zelfs geen mogelijkheid voor tegen een 'normaal' bedrag een 1 dagsverzekering aan te gaan?
 

Ben een keer geweest en als ik er aan denk krijg ik weer de kriebels!!
Tering wat kan je hard rondblazen op een circuit......... Grrrrrrr....
 
gizzmo: niet verzekerd.. zelfs geen mogelijkheid voor tegen een 'normaal' bedrag een 1 dagsverzekering aan te gaan?

bij mijn weten niet, natuurlijk hadden de jongens een maatje mee met een aanhanger, dus zodra er een in de grindbak belande, word ie meteen in de aanhanger geflikkerd en meegenomen naar de polder daar in de prut geflikkerd en de politie gebeld, met de meededeling dat je gevallen bent over een hoop poep die daar lag.
wel allebei allrisk verzekerd natuurlijk met een laag eigen risico(en dan nog die schade komt gerust wel goed)
 
Ik heb 3 keer op het ANWB Cirquit bij Lelystad geraced. Het is een prachtige ervaring, want een cirquit is in mijn ogen de enigste plaats waar je een motor tot het uiterste kunt gebruiken. Het is elke keer wel weer voorzichtig beginnen, want alle 3 keren dat ik er ben geweest zijn er motoren onderuit gegaan, en dan heb je een flinke schadepost, maar gaandeweg ging het steeds beter en kon ik toch de meesten goed bijhouden. Mijn kameraden rijden op zware Yamaha FRZ1000 machines uit 89. Op het rechte eind kan ik die op mijn 92 CBR600 echt niet bijhouden, dus probeerde ik dat ook niet, maar in de bochten zijn die logge machines makkelijk bij te houden. Op laatst liet ik het gas maar gewoon los op het rechte eind, want dan had ik ze door de bochten aan het eind van een rondje weer mooi in het vizier. Want zoals velen wel weten denk ik mag je op dit cirquit alleen maar op het rechte stuk inhalen.

De eerste keer dat ik er kwam had ik de vering op een normale stand staan, dat was achteraf veel te laag, want na een aantal rondjes kreeg ik de stepjes in (te) veel bochten op de grond, later op de avond kwam er nog een extra schurend geluidje bij. Dit bleek dus het rempedaal te zijn.

De stepjes op de grond is op een CBR dus geen probleem, maar de knieen hebben het asfalt niet geraakt, dat durfde ik niet, want als het stepje de grond raakte tilde ik mijn voet lichtjes op, Als je probeert om de knieen de grond te laten raken moet je wel het gewicht op het stepje houden. Dus durfde ik daarmee niet ver genoeg te gaan. (Ik heb dan ook niet van die slider op mijn broek)

Maar wat is cirquitrijden toch een prachige ervaring 8-)

[ Dit Bericht is bewerkt door: Auke op 2001-06-06 21:28 ]
 
ik heb nog wel een verhaal over die circuit training, een maat van mij is laatst op zandvoort geweest met zijn bike (nagelnieuwe fireblade)
en zijn maat met zijn nieuwe vtr sp1. (allebei zilvergrijs mooi gezicht naast elkaar) ze vonden het helemaal geweldig, inderdaad banden aan pap gereden en knieen aan de grond. volgend jaar gaan we met zijn allen naar zandvoort.

ze beginnen daar met een uurtje theorie,
daarna remmen en slalommen op hoge snelheid
daarna sprinten, dus: starten op de grid dan door de tarzanbocht, dan een paar knikken waarna een mannetje met een vlag je afvlagt.

maatje heeft 4 van de zes races gewonnen.
voodat je gaat racen gaan ze eerst met een auto achter je aan, en helpen je zo d.m.v. een megafoon de ideale lijnen rijden, dat gaat nog rustig dus. daarna is het blazen geblazen.

leuk om te doen. en vreselijk leuke foto,s gemaakt

btw, je bent NIET verzekerd, dus eigen risico.

het begon om 7.30 tot 17.00 uur dus das een hele dag.
kosten 450 piek

Is dat niet de TOMS cursus :?
 
keer of 4 op Lelystad 2 keer op Assen
13 juni ga ik naar een CRT op Assen.
soms gaat ook bij mij mis.

Kijk http://www.raul.nl/images/MO_DUC_42_H.jpg (hier) maar!



_________________
www.raul.nl voor alles over R1's

[ Dit Bericht is bewerkt door: www.raul.nl op 2001-06-07 10:56 ]

[ Dit Bericht is bewerkt door: duderuud op 2001-06-18 13:49 ]
 
Duur dagje dan voor Ducati Nederland :)

Wat was het voor Duc? een 748?
Hoe gebeurde het eigenlijk? vloog je uit de bocht :?
 
Helaas is he begin van de crach niet te zien
ik heb eerst een meter of tien door de lucht gevlogen na een highsider

het was een ss750

MO_DUC_11_H.jpg




_________________
www.raul.nl voor alles over R1's

[ Dit Bericht is bewerkt door: www.raul.nl op 2001-06-07 14:13 ]
 
Terug
Bovenaan Onderaan