Wie heeft er al wat ervaring met de nieuwe honda d

Pepi

MF'er
17 okt 2005
74
0
Apeldoorn
Wie heeft er al wat ervaring met de nieuwe honda deauville. Ik heb er afgelopen woensdag een proefrit op gemaakt. Rijdt goed, maar in de lagere versnellingen merk ik wel het verschil met een 4 cilinder (ik rijd nu op diversion xj 600s)
Was verder lekker pittig. De klik van 1 naar twee is wel duidelijk aanwezig.
Iemand al een poosje bezitter?
 
Helaas nog geen ervaring ermee. Ik vind het wel een prachtige motor. Dat klakken van de bak hoort bij dit type blok. Is niets ernstigs. Dat heb ik met mijn Deauville (NT650V) ook. En inderdaad een V-blok heeft een ander karakter dan een 4-cilinder. Ik heb daar dezelfde ervaring mee. Ik had hiervoor een GSX1100G voordat ik op de NT650V overstapte. De 700-versie is de opgeboorde versie met een face-lift. Koopplannen?
 
Ja, ik ben samen met m'n vrouw wezen rijden. Ze zat er uitstekend op, zei ze. Had namelijk wat last van de knieën na een langere rit op de diversion. Ik vind het een prettige motor en zij zit goed dus waarschijnlijk morgen de deal maken. Of er moeten allemaal minder leuke reacties komen.
 
Nou, de ervaringen stromen nog niet binnen, helaas.

...en al een deal gemaakt? Want dan willen we natuurlijk wel foto's zien!
 
koop gesloten bij Motoroost. Uitstekend behandeld als klant (je mag toch eigenlijk ook niet anders verwachten)
Woensdag kan ik de motor halen. Laat nog een topkoffer plaatsen "to please the wife"
kan niet wachten, voel me weer net als een kind dat wacht op de verjaardagscadeautjes!
 
wil de site graag bekijken, maar het menu is niet zichtbaar en werkt niet onder firefox en intenet explorer. Krijg als ik lukraak klik wel wat foto's te zien. jammer.
 
ik kan de site ook niet bekijken, maar kan ook komen omdat ik via firewall op mn werk bekijk... werkt nie goed, vanavond thuis maar s proberen. ik heb eens goed zitten kijken en ut lijkt me een geweldige motor.. maar eerst mn roze pasje maar s halen met die schitterende A er op dus zal januari worden voordat ik een proefritje mag maken :) kvin m wel zwaar trouwens volgens de specs maar kheb er nog niet op gezeten dus hoe die aanvoelt weet ik nog niet

post gemarkeerd voor laten :D
 
Als ik voor de keuze van een nieuwe motor zou staan, dan zou die 700-versie van Deauville zeker een goede kandidaat zijn.
 
wil de site graag bekijken, maar het menu is niet zichtbaar en werkt niet onder firefox en intenet explorer. Krijg als ik lukraak klik wel wat foto's te zien. jammer.


Dat komt door de java applicaties.

Er is op de volgende manieren aan JVM te komen:
microsoft java: Microsoft Support
Sun Java: http://www.java.sun.com/getjava/index.html
klik op "download now, it's free"(gele banner midden op de pagina)
als er een beveiligings waarshuwing komt, lees de melding (controleer dat het van sun afkomstig is) en klik op ok
De installatie van http://www.sun.com --> get Java
waarschijnlijk gaat de rest automatisch, anders klik je op de knoppen yes, next, finish en je bent klaar!
als je op de pagina van sun een koffiekopje ziet staan, is het geinstalleerd
2
Of probeer anders
http://www.metaquest.com/downloads/redistrib/JVM/MSJAVX86.exe ongeveer 5 MB
Lukt dit alles niet doe dan het volgende
3 controleer of java is geinstalleerd: start -> (instellingen -> ;) configuratiescherm -> software zoek een regel waar "java 2 runtimeenvironment,..." staatindien die er staat,kies verwijderen en start,indien erom gevraagd wordt, de pc opnieuw op.
Of anders:
4
is dit misschien de oplossing in internet explorer ga je naar het menu EXTRA dan naar INTERNETOPTIES dan tabblad GEAVANCEERD en dan zoek je daar naar de tekst JAVA SUN
daaronder staat een blokje USE JRE 1.5.0 FOR (APPLET) daar moet geen vinkje staan .
En dan daarna F5 indrukken (beeld vernieuwen) bij mij komt dan het menu weer tevoorschijn.

klik op

probeer het anders met de mozilla brouwser.
engelse of nederlandse of http://www.mozilla.org/
5
Het is wel degelijk de java, en die wordt regelmatig automatisch uitgeschakeld door service pack 2, kwestie van niets automatisch uit te voeren, ook niet java.
Met linux heb ik geen problemen, met alle andere windows dan xp ook niet, als je de beveiliging lager zet zou het moeten opgelost zijn, maar dan wordt het risico op kwaadwillige uitvoering, zoals virussen ook groter, hoewel, als je een firewall en virusscanner hebt is dit geen probleem.
6
Nieuwe versie Java Virtual Machine op pc gezet en kon niet meer op het forum e.a. onderwerpen komen.Na goede adviezen van Onmogelijke toch ff doorgezocht.Via Free Downloads.NL het programma Apycom Java Menus en Buttoms gedownload en alles is weer okee.Dit ff op het forum gezet, omdat meer Deauvillers last hadden met de website. Nog bedankt voor alle hulp
 
IK heb de nieuwe update van Java geïnstalleerd. Werkt nu goed. Nu de nieuwe machine er is zullen er natuurlijk ook vragen over de nieuwe machine komen op de website denk ik.
Heb afgelopen woensdag met de stormwind om de oren de nieuwe machine gehaald. Heerlijk. Niets ten nadele van mijn oude trouwe Diversion. maar dit reed echt heerlijk.
Zaterdag maar eens een tourtje maken als het niet te nat wordt.
 
Ben vandaag wezen rijden. Bij het starten geeft hij vlak nadat de motor is gestart een vreemd "joelend" kort geluidje. Onderweg gestopt voor een pauze. Daarna bij het starten veel minder duidelijk en lang maar wel hoorbaar. Iemand een idee?
 
warmlopen? sommige motoren tikken iets, misschien klinkt deze meer joelender ofzo? kweet ut anders ook niet. 2e keer hoorde je ut minder... de motor was nog warm?
 
Motor loopt goed, niks mis mee. Hrt is alleen dat vreemde "joeltje als de motor is gestart. Een seconde en dat is het weg. Alleen bij het starten dat geluidje.
 
dat klinkt idd even vreemd...

gisteren een mercedes vrachtwagentje gereden.. die deed het ook als ik meer dan 10 reed en hem in zn 1 probeerde te zetten. maar jij zegt het bij het starten al te horen.... ik denk dan aan de startmotor want moment dat je die startknop loslaat stop die, dus wellicht draait die nog heel ff door ofzo.. anders weet ik het nie
 
@Pepi

Gewoon even langs de leverancier gaan en even een babbeltje met een monteur maken, dan weet je gelijk of het hoort of niet.

BTW
19 november is er een Deauville-dag in Utrecht, daar kun je face to face ervaringen uitwisselen en als het weer zo blijft als de afgelopen dagen dan is dat ook geen enkel probleem. Gewoon lekker :] naar het midden van het land.
 
Bedankt voor de tip. 't is allen niet naast de deur. Ik bel zeker even. Waar en wanneer vindt de meeting in Utrecht plaats?
 
dank je wel motor-forum oma, maar ik probeer toch even of iemand nog wat aan deze informatie heeft.

Promotor heeft namelijk een "test" gedaan met de nieuwe Deauville en niets dan lof gezwaaid. Die recensie valt vast wel te vinden op internet, toch?
 
Motor loopt goed, niks mis mee. Hrt is alleen dat vreemde "joeltje als de motor is gestart. Een seconde en dat is het weg. Alleen bij het starten dat geluidje.

Voor het geval je er nog wat aan hebt

"Joeltje" kan je starter clutch zijn. Heb het zelf met de VFR gehad. Deze slipt dan even door nadat de motor is gestart.

Heb hem toen zelf gereviseerd. Revisiesetje koste meende ik iets van 30 tot 50 euro
 
Ik heb gebeld en het klonk als een bekend probleem. Er bleef "iets hangen" geloof ik. Ik heb totaal geen verstand van motoren, weet ook niet meer wat het precies was. Heb in de stromende regen afgelopen zaterdag de motor gebracht. Onderweg geen centje pijn. Motor rijdt perfect. Op m'n oude div 600 had ik een minder goed gevoel als het hard regende.

Misschien laat ik de ruit verhogen. Vind het minder sportief staan maar het zal toch wel prettiger zijn bij slecht weer.
 
Moet je hier eens vragen, hebben net allemaal nieuwe gekregen ........


http://www.hensgens.nl/nieuws/nieuws/view.html?id=26

full
 
Vandaag maar eens gebeld. Nu bleek het een heel ander probleem te zijn dan men vermoedde. Het onderdeel dat men in eerste instantie verdacht, is vervangen maar het probleem bleef bestaan. Er is nu een nieuwe startmotor besteld. Dit moet dan toch het vreemde geluid na de start opheffen
Afwachten maar
 
Terug
Bovenaan Onderaan