Wie heeft er een lasershield op de motor

De antwoorden op de eerste post zijn volgens mij toch simpel:

Ja, het werkt (soms, je moet het ook naukeurig monteren en plaatsen anders ga je nog nat)

Nee, het is niet legaal en daar kun je dus ook behoorlijk nat meegaan.

En ik neem aan dat de gemiddelde agent je wel even staande houdt wanneer hij 1 of 2 errormeldingen gehad heeft bij het laseren. Maar daar kan baksteen wel op antwoorden.
Dan heb je een probeem denk ik maar zo.

Zelf even uitvogelen als je het risico wilt lopen / geld wilt uitgeven.

Persoonlijk zie ik het nut er niet van in.
Wanneer ik terugkijk wegen mijn boetes niet op tegen het aankoopbedrag / risico op ontdekking.
Waar laat je die zooi op je motor :?

Ik (v)rij onbeschermd dus :+
 
"Een lasershield/laserecho is een apparaat waarmee lasergun-metingen gestoord kunnen worden. De apparaten an sich zijn niet verboden, maar het is wél verboden om de politie te belemmeren een opsporingshandeling uit te voeren. Dat wordt aangemerkt als een misdrijf."
(bron boetes.nl)

Maar hoe zit het met dat 2e deel in deze zin!

...."verboden om de politie te belemmeren een opsporingshandeling uit te voeren."....

De ambtnaar in deze, wordt imho niet belemmerd in z'n handeling.

:?
 
Maar hoe zit het met dat 2e deel in deze zin!

...."verboden om de politie te belemmeren een opsporingshandeling uit te voeren."....

De ambtnaar in deze, wordt imho niet belemmerd in z'n handeling.

:?

Wat denk je zelf ;)

De ambtenaar wil jou snelheid meten, dat lukt dus niet......

Vul het plaatje maar in.

Volgens mij loop je nog een extra risico.
Wanneer je gepakt wordt moet je voorkomen, wanneer je dan al bv een achtergrond hebt waarbij je al gerigistreerd staat als hardrijder kon het best wel eens zwaar aangerekend worden.

Dus zelfs als je op het moment van laseren gewoon netjes de max snelheid rijd kun je door je lasershield lekker in de probs komen.

Maar het blijft je eigen keuze, laat je door mij niet tegenhouden
 
Kan je dat lasershield niet in de binnenzak van je motorjas monteren :? :+
 
Als je nou die garagedeuropener koopt is er niks aan de hand toch? Lijkt mij een erg handig apparaat, als je thuis komt na een ritje gaat automatisch de garagedeur open. Dit is dan UITERAARD *kuch* ook de enige reden dat je dat ding op de motor hebt zitten. Toevallig stoort dat ding ook de lasergun van de politie, waar jij natuurlijk niks vanaf wist.
Ik zie niet hoe de OVJ je hiermee ooit iets zou kunnen maken. Het is in nederland gelukkig nog steeds niet verboden om een garagedeuropener op je motor te zetten. Het is alleen verboden om een agent opzettelijk te hinderen in zijn onderzoek naar jou snelheid, wat jij natuurlijk niet doet, want jij weet niks van de storende eigenschappen van jou garagedeuropener.
 
wil je hard rijden, ga naar het circuit. of ben je bang voor snot gereden te worden???
 
Ik heb jou andere topic ook gelezen.

Moet je toch ten sterkste afraden om iets van detectieapparatuur te monteren.
Heb op de motor nog nooit een boete gekregen wegens te snel rijden, terwijl ik dat toch regelmatig doe.


:^

alleen in de traject controle gaat het rustig aan 87 op de teller (80 toegestaan) om het nog een beetje spannend te houden ;)

Wel eens een boete gehad eigen schuld dikke...
 
Die beste man wordt nergens in belemmerd.........het apparaat werkt!
Alleen komt er geen registratie uit!.....waarschijnlijk een error-melding.

Hier kan ik nog op in gaan, het is nog geen vrijdag :+

De man/vrouw *D wordt belemmerd in het meten van jou snelheid.

Maar dit verhaaltje kun je rustig vertellen aan de rechter hoor.

Dan krijg je te horen, ja u hebt helemaal gelijk. Die agent snapt het niet.
U wordt vrijgesproken en krijgt een vergoeding van de reiskosten enz enz.


triiiiiiiiiiiiiiiiingggggggg

huhhhh :? verrek is het alweer tijd om op te staan :+ :+
 
:^ gewoon je doppen gebruiken ;)
Ik denk niet dat je een agent ziet staan op 900 meter afstand, maar dat kan aan mij liggen... Ik kan wel iets over billen/ blaren/ kosten/ baten ouwehoeren maar daar word niet naar gevraagd (geluisterd). Interesante optie als je zoiets zoekt lijkt mij de garagedeuropener, nog een soort van aannemelijk te noemen...
 
Of de vermeende lasershield bestaat en werkt , dat weet ik niet.

Heb echter wel vernomen dat wanneer je als motorrrijder een beetje heen en weer zou slingeren, je dan niet gemeten kan worden door een laser omdat het apparaat even een 'vast' punt nodig heeft om de meting te kunnen verrichten.
Als dat zo is, zou je natuurlijk tijd kunnen vinden om snelheid te minderen.

O, en tijdens de slingerpartij word je natuurlijk door een vreselijk insect gebeten, dat spreekt voor zich natuurlijk .... ;)
 
Of de vermeende lasershield bestaat en werkt , dat weet ik niet.

Heb echter wel vernomen dat wanneer je als motorrrijder een beetje heen en weer zou slingeren, je dan niet gemeten kan worden door een laser omdat het apparaat even een 'vast' punt nodig heeft om de meting te kunnen verrichten.
Als dat zo is, zou je natuurlijk tijd kunnen vinden om snelheid te minderen.

O, en tijdens de slingerpartij word je natuurlijk door een vreselijk insect gebeten, dat spreekt voor zich natuurlijk .... ;)
volgensmij moet je als een gigantische idioot gaan slingeren dan :')

heb je een art. 5 aan je broek.
 
Of de vermeende lasershield bestaat en werkt , dat weet ik niet.

Heb echter wel vernomen dat wanneer je als motorrrijder een beetje heen en weer zou slingeren, je dan niet gemeten kan worden door een laser omdat het apparaat even een 'vast' punt nodig heeft om de meting te kunnen verrichten.
Als dat zo is, zou je natuurlijk tijd kunnen vinden om snelheid te minderen.

O, en tijdens de slingerpartij word je natuurlijk door een vreselijk insect gebeten, dat spreekt voor zich natuurlijk .... ;)

Kul. In de fractie van een seconde die een laser nodig heeft om je snelheid te meten zit je reactietijd..... en dan ga ik er van uit dat je 'm meteen ziet en herkent.
Op het moment dat je zou gaan slingeren ben je al ruimschoots te laat.
 
De moraalridder heeft overduidelijk de overhand. Vroegah in de jaren 90 kon je nog zorgeloos op je fireblade zzr1100 blackbird zx9r rondscheuren zonder continu in angst hoeven te zitten. Tegenwoordig is er weinig lol meer aan motorrijden. I rest my fucking case. :+
 
hij kan waarschijnlijk alleen hard rechtdoor rijden :+
Bochten zijn dan ook levensgevaarlijk, is meermaals bewezen, zelfs aan lage snelheid.
(rechtdoor kun je ahw hoogstens een speedwobble krijgen)

De moraalridder heeft overduidelijk de overhand. Vroegah in de jaren 90 kon je nog zorgeloos op je fireblade zzr1100 blackbird zx9r rondscheuren zonder continu in angst hoeven te zitten. Tegenwoordig is er weinig lol meer aan motorrijden. I rest my fucking case. :+
:^
(I'm with fuck)
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het eerlijk gezegd best wel jammer dat je geen stingers/lasershields etc meer mag gebruiken. Al had ik ook daarmee die agent gisteravond in zijn grijze golfje niet zien aankomen :)
 
Ik had een stinger op m`n motor(cbr600). Ik heb hem destijds in 2004 met mijn motor meeverkocht als accesoire. Destijds reed ik echt altijd volgas waar het maar kon. Nu ben ik toch iets voorzichtiger ,ook omdat de lol van hardrijden er toch iets af is. Toch raak ik iedere 2 dagen wel een keer de 200 aan.

Mij devies is : gebruik je ogen en je ziet ze echt wel staan. En wat laseren betreft; daar doe je niks tegen. 1 op de 4 keer zie ik ze niet staan. Lekker spannend dus. Anders ga je toch maar volgas.

ps. gebruik je ook de RDD-killer op je ventura ?
full


Als je hem nog niet ingebouwd heb heb je hier een leuke inbouw verslag: KLIK en KLIK
 
Kul. In de fractie van een seconde die een laser nodig heeft om je snelheid te meten zit je reactietijd..... en dan ga ik er van uit dat je 'm meteen ziet en herkent.
Op het moment dat je zou gaan slingeren ben je al ruimschoots te laat.

____________________________________________________________________


Ik begrijp je reactie, maar ik betwijfel of je precies begrijpt wat ik bedoelde;

Op het moment dat de agent in kwestie iemand wil gaan laseren moet hij je motor
op een behoorlijk zuivere manier 'in beeld' krijgen om het betreffende shot te maken.
Je kunt dat ook heel duidelijk herkennen aan de agent die echt minimaal 2 seconden staat te richten met zijn laser.

Het daadwerkelijke meten zal het apparaat idd kunnen in een fractie van een seconde, maar het te meten onderwerp zelf moet wel eerst voldoende 'stil' in beeld verschijnen.
 
____________________________________________________________________


Ik begrijp je reactie, maar ik betwijfel of je precies begrijpt wat ik bedoelde;

Op het moment dat de agent in kwestie iemand wil gaan laseren moet hij je motor
op een behoorlijk zuivere manier 'in beeld' krijgen om het betreffende shot te maken.
Je kunt dat ook heel duidelijk herkennen aan de agent die echt minimaal 2 seconden staat te richten met zijn laser.

Het daadwerkelijke meten zal het apparaat idd kunnen in een fractie van een seconde, maar het te meten onderwerp zelf moet wel eerst voldoende 'stil' in beeld verschijnen.


:N :N
 
De moraalridder heeft overduidelijk de overhand. Vroegah in de jaren 90 kon je nog zorgeloos op je fireblade zzr1100 blackbird zx9r rondscheuren zonder continu in angst hoeven te zitten. Tegenwoordig is er weinig lol meer aan motorrijden. I rest my fucking case. :+

Dus..... Je stopt ermee....?? :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan