Wie heeft er ervaring met BMW alarm??

Hans_V

Die hard MF'er
22 okt 2001
800
0
Heerlen
Mijn Dealer raad me een Origineel Alarm aan, Bij Motoport den Bosch werdt dit afgeraden, met als argument vaak niet in en niet uit te schakelen, Wie heeft er ervaring mee??
Op me huidige motor zit Red Alert en daar ben ik best tevreden mee.
 
Ik heb een origineel BMW alarm op mijn motor. Het is met SCM certificaat.

Tot nu toe werkt het probleemloos en kan ik - mits niet ingeschakeld - gewoon de accu loskoppelen om aan de motor te werken. Het alarm zit er nu dik drie jaar op en laat het jaarlijks keuren (ivm SCM certificaat).

Ik denk dat Motoport Den Bosch gewoon incompetent is.

Jaren geleden had ik om een van mijn vorige motoren een Red Alert III laten monteren. Dit was een grote ramp: het systeem probeerde tijdens de rit in te schakelen (plot knipperen van de knipperlichten) en kon ik niet inschakelen als ik het wel wilde of kon ik niet uitschakelen. De AB was in orde. Deze was toen kostenloos vervangen voor een purple point.
 
Ik heb ook een BMW alarm en dat werkt prima.
Het enige nadeel is dat na de startonderbreking zich zelf na een seconde of 15 activeert als je je contact afzet. Je moet dus vaker dan je lief is, het alarm uitzetten.

CU

D:D:DV
 
heb zelf een r1100s met een red alert delta alarm ben er zeer tevreden over is er opgebouwd door van harten motoren, op dit alarm zitten ook nog andere funties zoals b.v. runninglights.

groeten Mark
 
quote:
Jaren geleden had ik om een van mijn vorige motoren een Red Alert III laten monteren. Dit was een grote ramp: het systeem probeerde tijdens de rit in te schakelen (plot knipperen van de knipperlichten) en kon ik niet inschakelen als ik het wel wilde of kon ik niet uitschakelen. De AB was in orde. Deze was toen kostenloos vervangen voor een purple point.




weet je nog waar je dat purple point alarm hebt gekocht?
weet iemand waar ik een aansluiting schema van een purple point alarm kan krijgen?


anand
 
Mijn R1100RT is uitgerust met een Meta System moto alarm, geinstalleerd door erkende BMW dealer, en heeft slechts 1 maal een natte bewegingssensor gehad. Deze werd trouwens vervangen door een opgedroogd model van een vorige pechvogel, zodat de kost nihil was. Voor de rest no problems, enkel de sirene mag wat meer decibels produceren (of ik ben doof aan het worden, dat kan ook....)
 
Even voor de goede orde: ik heb ook een R1100RT met origineel BMW (SMC-gekeurd) alarm. :]

Alleen... |(

Als ik het inschakel begint het te loeien. Als ik niks doe zie ik knipperlichten flitsen, maar ik kan de motor gewoon afbokken en wegrollen.

Ik heb het gevoel dat ik iets niet helemaal goed doe met het alarm. Kan iemand mij voorzien van een (complete) gebruiksaanwijzing (want BMW heeft dat niet...)

Zeer erkentelijk en dergelijke dankuwelalstublieft :}
Groentjes en beaujolais,

Dave
 
Ik heb ook het originele bmw alarm(is DWA bike alarm).Werkt perfekt. :) :)

Ps. gebruiksaanwijzing heb ik wel maar is wat moeilijk in te scannen.
 
Hey, Op mijn 1150 rt zit ook een origineel alarm. Werkt perfect. Heb ook nog de complete handleiding. Geef maar bericht als je een copie wilt hebben.
 
@finster:
Bedankt voor het aanbod, maar Hansbmwke kan het ook regelen blijkt. Hoef je niet te rommelen met scans en zo O-)

@Hansbmwke:
Je hebt een mailtje gekregen... :}

Na ontvangst van de handleiding denk ik dat ik deze maar eens publiceer op het internet of zo...
 
Af fabriek is scm gekeurd.


En ik heb nu ook een alarm op mijn bmw, en dat werkt prima. Er werd ook verteld dat het alarm de laatste jaren steeds beter is geworden, steeds handiger. Je steekt de sleutel erin, contact aan en het alarm wordt automatisch uitgeschakeld.

tevens heb je 2 mogelijkheden van alarm inschakelen als je het contact uitzet:
1. alleen startonderbreker
2. alarm wordt automatisch actief.

standaard staat die op standje 1 en dan kun je met de afstandsbediening tot een uur nadat je het contact uit hebt gezet het alarm nog aanzetten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan