Wie heeft er ervaring met de Bridgestone 010?

WOW DIT ZIJN TOPBANDEN

echt waar...ik neem deze nu voortaan...heb al menig band geprobeerd...van Dunlop D207 D204, Michelin Macdam 90x MeZ1 en een verdwaalde Pirelli Dragon tot de oudere Bridgestone BT56 BT57 en heb nu voor proef de BT020 eronder zitten (en dat onder een Supersport???)

zogauw deze 020`s enigzins opzijn ga ik terug naar de 010.

Wat ik je wel zeg...ik haalde ongeveer 5000km met een voorband en 7000km met een achterband...maar dat lag meer aan me rijstijl dan banden...ze geven je zoveel feedback dat je wel verder gaat...

Als je wat langer met een band wil doen (Duhh...wie niet) kan je dus ook de 020 nemen...alleen ben ik er niet kapot van. waarrom?
ten eerste omdat ik een 190 achterban nodig heb..en de 020 maar tot 180 gaat en toch teweinig grip (lees feedback)voor mijn doen geven....dan maar wat meer centen voor een goed gevoel.


dus in andere woorden....ik kan ze je aanraden
 
Mooi om te lezen!

Standaard heb ik ook (net als jij, we zijn een van de weinigen) een 190 achterband, maar het schijnt dat veel mensen er een 180 omheen leggen...dus ik zou goed een 020 kunnen proberen!

Mede omdat ik hem vanaf vorige week ook gebruik voor woon-werk verkeer...en aangezien een achterband rond de F450,- kost :icon_frown:
 
weinigen ???? Kheb ook een 190 achterband hoor.... Ennuh ik rij met Pirelli Dragons om exact dezelfde redenen als jij met die Bridgestones... Banden zijn toch persoonlijk...... De een kiest voor die en de ander voor die.
 
Klopt....banden zijn inderdaad zeer persoonlijke keuzes...de een vind een soort powerslide meer gevoel terug geven dan een die echt gewoon plakt.

Maar ik moet zeggen...met deze 020 180 band...heb ik niets meer over...van`t randje bedoel ik...
met de 190 had ik nog 3-4 mm over om schuiner te gaan...daarom wiebelt de motor nu in bochten, omdat hij niet meer rubber op`t asfalt kan krijgen.

DUS PAS WEL OP...zo schuin in de bocht als met de originel 190 gaat echt niet meer.

Ook ik gebruik m`n fiets voor woon-werk....maar ik ga zeker terug...voor mij geen 020 meer hoor!! ik (lees iedereen) kan ze bij Jos Smit in Haarlem goedkoop krijgen...380,= voor de 010 190 en 272,= voor de 010 120

zie www.jossmit.nl
 
Hier mijn vraag,een vriend van mij heeft een gsxr750 2000 type onlangs een nieuwe achterslof op gelegd een bt010 maar is daar niet tevreden over een (wegglijdende achterkant).
Ook ik weet dat de bt010 een uitmuntende band is dus dat het aan de band ligt kan ik mij niet voorstellen,maar na vervanging van de achterband is zijn.. probleem begonnen.
Spanning/set up etc hebben we uitgeprobeerd zonder echte resultaten.
Wie heeft een 2000gsxr type met bt010 en heeft hier ervaring mee of kan hem het juiste advies geven.

Alvast bedankt
 
Kan te maken hebben met de afstelling...en bandendruk. Maar ja, als je dat al gecontroleerd hebt...

Welke band lag er eerst om?
 
Kan ook aan je vering liggen?!? als hij wat aan de harde kant is.

-Wat ook zou kunnen is dat ie niet helemaal goed is uitgelijnd.
-ik heb mijn band op 2.7 bar staan ipv 2.9 om wat meer grip te krijgen.

veel suc6
 
Er lag een michelin pilot sport op,ik ga zelf ook aan een afstelling denken die wij niet kunnen vinden.
Maar toch vreemd over de bt010 bij alle bandentesten komt hij er zeerrrrrrr goed uit.
Ik rij zelf nu met michelin race pilots echt waanzinnige goede grip maar toch wat minder stabiel dan een aantal andere toppers,dus toch niet perfect.
 

Na mijn orig. banden (michelin Hi-sports, voor 10.000 km, achter 6.000 km) ook BT010 geprobeerd op m'n '00 CBR 600.
Uitstekende grip, alleen snel op; voor en achter 5.000 km.
Ligt misschien ook aan al het bochtenwerk dat ik hier doe, nml veel berg- en kustwegen met veeeeeel heerlijke bochten.

Schakel nu over op Pilot Sport.

Groeten
Ray


 
Terug
Bovenaan Onderaan