wie heeft er ervaring met de BT012

DutchChili

MF veteraan
8 aug 2001
1.281
0
Heeft er al iemand met de BT012 of het circuit gereden? Ik sta nu voor de keuze om Super Corsa's te nemen (lees: kopen) of BT012.
In het kader 'help deze nieuwe band de publiciteit in' kan ik ze iets goedkoper krijgen dan de Corsa's. Fijn is ook dat ze iets meer regen af kunnen voeren (denk ik) ivm het bredere profiel (mogelijk wel handig op weg naar het circuit op 14 juni).
 
Onderaan op die site

"THE NEXT REVOLUTION IN TIRES - CTDM (Comprehensive Tire Design Method) is a revolutionary method of tire design by Bridgestone. The core of CTDM is a program in the Bridgestone Super computer that automatically designs an optimum tire under a given condition."

Dan wordt het GVD tijd om dat ding voor de banden van Jurgen aan het werk te zetten :P

Geen ervaring, maar ik kan me niet voorstellen dat het slechte banden zouden zijn. Gewoon proberen dus.
 
Heb jij zelf al met die BT's gereden?

En 'waarom' vallen ze dan tegen? Weinig grip, niet stabiel??

'k Kan me haast niet voorstellen dat het prutzooi is. Maar aan de andere kant weten we allemaal dat SC super banden zijn...
 
BT012ss zijn zachte versie van de BT010, dus zou ook redelijk moeten zijn in de regen.

SC's moet je dan weer vergelijken met de BT001.

Verder kan ik je niet helpen
 
Laatst bewerkt:
BT001 is een slechte band,verbrand veeel te snel op het circuit.
De BT-012 is voor de openbare weg wat trager op temperatuur,dus niet zoals met de 010's gelijk optimale grip.
Dus even warm rijden,niet slingeren,maar goed acceleren en hard remmen.
24Juni is de zac weer op Zandvoort,dan kom je toch meerijden?
Waar waren Raul en Unstable op Zolder eigenlijk?
Chili...doe nou eens wat met dat certificaat!
Op Zandvoort sta ik eindelijk weer op nieuw rubber,dus op naar de 1.min.11,....!
 
Heeft er al iemand met de BT012 of het circuit gereden? Ik sta nu voor de keuze om Super Corsa's te nemen (lees: kopen) of BT012.
In het kader 'help deze nieuwe band de publiciteit in' kan ik ze iets goedkoper krijgen dan de Corsa's. Fijn is ook dat ze iets meer regen af kunnen voeren (denk ik) ivm het bredere profiel (mogelijk wel handig op weg naar het circuit op 14 juni).
In de regen zijn ze bloedlink,geloof mij Chili....droog ach super dus,of jij harder gaat met deze bandjes op B.v Zolder dat moet je zelf uitvinden de grens is iedergeval veel verder dan een tijd van 1.57/8...snappie.Maar met bt012 kan jij ook onder de 1.55 rijden.(Een topper rijd ermee makkelijk ver onder de 1.50....toch :? )
 
Terug
Bovenaan Onderaan